بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر : ۱۵۱۱۷۹
 بخش های تازه ای از 48 صفحه از اسناد ادوارد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که XKeyscore به طور دائم جریان داده در حال انتقال از کابل های فیبر نوری را در جهان زیر نظر دارد و می تواند کل داده های اینترنتی رد و بدل شده را به مدت سه تا پنج روز و متادیتای مربوط به آن را برای حدود 45 روز ذخیره کند .

بر طبق اسناد جدید XKeyscore برای بررسی و جستجو در بخش های مخفی اینترنت مانند محتوای داخلی ایمیل ها و چت ها، شامل تصاویر، اسناد، تماس های تصویری، عکس های وبکم ها، جستجوهای تحت وب، ترافیک تبلیغات آنلاین، ترافیک رسانه های اجتماعی، ترافیک بوت نت، کلمات عبور وارد شده با صفحه کلید، سوءاستفاده های به عمل آمده از شبکه های رایانه ای، یافتن کلمات عبور، تحقیق در مورد فایل های اپلود شده در سرویس های آنلاین، ردگیری محتوای تماس های اسکایپی و ... قابل استفاده است.

آژانس امنیت ملی از این طریق حتی قادر به یافتن شماره تلفن هایی بوده که به فروشگاههای آنلاین تلفن همراه مانند گوگل پلی یا App Store سامسونگ مراجعه کرده اند.

XKeyscore علاوه بر قدرتمند بودن ساده نیز هست و کار کردن با آن نیاز به تخصص یا دانش فنی زیادی ندارد. هک کردن رایانه های هدف با استفاده از XKeyscore و استخراج اطلاعات از آنها تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. لذا آژانس امنیت ملی آمریکا به راحتی به کارمندانش آموزش داده که چطور از این ابزار در عرض یک روز برای سرقت کوهی از اطلاعات استفاده کنند.

به عنوان مثال برای دسترسی به ایمیل های کارکنان سازمان ملل از طریق XKeyscore صرفا باید همین عبارت در بخش جستجوگر ابزار یاد شده تایپ شود. از همین طریق بسیاری از ارتباطات خصوصی دبیرکل فعلی سازمان ملل و کارکنان نزدیک به وی رصد شده است.

در حالی که مقامات آمریکایی مدعی هستند از این ابزار تنها برای مقابله با تروریسم خارجی استفاده می کنند، اما در عمل از آن برای جاسوسی از مردم عادی آمریکا و دیگر کشورها و نقض آزادی های مصرح در قوانین اساسی ملل مختلف سوءاستفاده کرده اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
شیطان بزرگ درکمین همه انسانیت برای دزدیدن وغارت تمامی سرمایه های انسانی افراد است چه در داخل وچه خارج،ماموریت شیطان هلاکت انسانهاست وغرب عهده دار این خواسته شیطان بارواج پلیدی وجنایت وخیانت وجنگ وفتنه واشوب ونیرنگ است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
هدف آمریکا بلعیدن دنیاست ولی هیچ کجای دنیا مثل ایران خار گلویشس نیست.آمریکا فدای حرص سرمایه داری وطمع صنایع اسلحه سازیش میشود.