بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر : ۱۵۱۲۲۵
یک سیاستمدار مخالف دولت دست راستی اسراییل خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در صورت امضای توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 شد.
درخواست استعفای نتانیاهو در صورت توافق هسته ای با ایران


به گزارشعصر ایرانبه نقل از جروزالم پست " یائیر لاپید "رهبر حزب "یش آتید " روز دوشنبه در سخنانی در جمع فراکسیون پارلمانی این حزب در کنست (پارلمان اسراییل) گفت اگر شش قدرت جهانی با ایران به توافق نهایی هسته ای برسند نتانیاهو باید استعفا دهد ، چون این اتفاق یک شکست شخصی جدی برای نتانیاهو محسوب خواهد شد.

لاپید با اشاره به اینکه او در هفته های گذشته به رهبران آمریکایی و اروپایی گفته است که در اسراییل هیچ ائتلاف ضد ایرانی فعالیت ندارد ، افزود اما نتانیاهو در 3 انتخابات گذشته (پارلمانی) مدعی شده است این تنها اوست که می تواند مانع توافق هسته ای با ایران شود.

لاپید افزود: از این رو اگر توافق هسته ای به انجام برسد نتانیاهو نمی تواند و قادر نخواهد بود از زیر بار مسئولیت شکست فرار کند.

او گفت:" اگر این توافق بد امضا شود ، این شکستی برای نتانیاهو محسوب خواهد شد. مواضع نتانیاهو کار را به جایی کشانده که مقامات آمریکایی علاقه ای به شنیدن نظرات ما ندارند. رویکرد نتانیاهو باعث شده که نه تنها آمریکا بلکه دیگر 5 کشور عضو گروه 1+5 نگرانی ها و دغدغه های موجه و به حق اسراییل را از توافق هسته ای با ایران نادیده بگیرند."

سخنان لاپید با واکنش حزب حاکم لیکود مواجه شد و رییس ائتلاف حاکم در پارلمان اسراییل سخنان او را از روی عصبانیت و گستاخانه خواند.

"زاچی هانگبی" گفت: "مسئول دانستن نتانیاهو برای توافق هسته ای ایران مثل این است که وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق بریتانیا را به دلیل عدم تلاش برای جلوگیری از توافق مونیخ که منجر به جنگ دوم جهانی شد، مورد بازخواست قرار می دادند."

لاپید اما به این گفته رهبر ائتلاف حاکم اسراییل در پارلمان با توییتی جواب داد. او در صفحه توییترش نوشت: این قیاس درست نیست. چرچیل پس از امضای توافقنامه مونیخ نخست وزیر بریتانیا شد اما نتانیاهو شش سال است که نخست وزیر اسراییل است.

این گفت و گو ادامه یافت و هانگبی در پاسخ در صفحه توییترش نوشت: نتانیاهو حتی پیش از نخست وزیری خود با توافق هسته ای با ایران مخالف بود.

همچنین "زیپی هوتولی" معاون وزیر امور خارجه رژیم اسراییل در مقام دفاع از نتانیاهو در برابر اظهارات لاپید برآمد . او گفت در سال های گذشته همه دستاوردها و تحریم ها علیه ایران به نتانیاهو بر می گردد. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
از مردم اسرائیل تعجب میکنم چطور یک دیوانه را بعنوان رهبر انتخاب کرده اند . به دقت به چهره نتانیاهو نگاه کنی میفهمی که انگار همین الان دستش به سیم لخت برق سه فاز خورده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
اگر هم توافق نشه من استعفا میدم