بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر : ۱۵۱۹۸۱
 سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بستگان هفت نفر در تهران و 2 نفر در البرز اعلام مفقودی کردند، گفت: آب مفقودین را در مسیرهای خیلی طولانی برد طوری که چند مفقود سیل کن در بوستان جوانمردان پیدا شدند.

ناصر چرخساز با بیان اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، افزود: هشت جسد در تهران و هفت جسد در استان البرز پیدا شده اما برخی گزارش کرده اند که هفت نفر از بستگانشان در تهران و 2 نفر نیز در البرز مفقود شده، که این افراد هنوز پیدا نشده اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا یافتن این افراد امکان پذیر است یا نه، گفت: هرچه می گذرد مفقودین سخت تر پیدا می شوند، طوری که همین افرادی که پیدا شده اند برخی در گل و لای بیش از 2 متر روی هم انباشته شده و برخی نیز در تهران در فاصله 25 تا 26 کیلومتری پیدا شده اند. 

وی ادامه داد: تعدادی از جانباختگان سیل کن در تهران در بوستان جوانمردان و تعدادی از جانباختگان سیل روستای سینجان البرز در آبگیر بیلوان پیدا شده اند.

چرخساز با بیان اینکه دوستان در امداد و نجات مسیرهای خیلی طولانی را جست و جو کرده اند، گفت: البته جاهای صعب العبوری نیز وجود دارد که همکاران در حال تلاش برای رفتن به آنجا هستند تا شاید مفقودین را بیابند.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که حدود 16 خودرو به زیر آب رفته چگونه تعداد مفقودین می تواند، 9 نفر باشد، گفت: برخی خودروها بدون سرنشین در آن منطقه پارک شده بودند.

سرپرست سازمان امداد و نجات درخصوص کمک رسانی به سیل زدگان، اظهار داشت: از آنجا که تخریبی نداشتیم، همه سیل زدگان به کمک نیاز نداشتند و در جاهایی که امدادرسانی لازم بود آب های آشامیدنی و حتی مواد غذایی، پتو و چادر توزیع شده است.

** ساخت و ساز در حریم رودخانه غیرقانونی است

چرخساز با بیان اینکه می توانیم در بسیاری از موارد از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کینم، گفت: در ساخت و سازها باید دقت بیشتری داشته باشیم و در مسیر رودخانه ها ساخت و ساز نکنیم.

وی تاکید کرد: در اطراف رودخانه کن و چالوس ساختمان ها و رستوران های بسیاری وجود دارد که غیرقانونی است؛ گرچه شاید مجوز ساخت و ساز داشته باشند اما واقعا غیرقانونی است؛ چون قانون، قانون طبیعت است و آب راه خود را می رود و هرچه بر سر مسیرش باشد با خود می برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
نیاز امروز مردم کشور به ساخت وساز برج وتجاری ها نمی باشد نیاز امروز مردم به کوتاه سازی خانه ها است توجه به باغات وطبیعت و دامپروری و...... است نابودی طبیعت مساوی با افسرده گی ها پدران ومادران و........اهمیت به طبیعت خدا مهم است
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
آخه انصاری جون جان من خودت مطلبت رو یه بار خوندی؟ اگه مردم بیان کوتاه سازی کنن که دیگه زمینی واسه دامپروری و کشاورزی نمیمونه که عزیز. یه خورده فک کن منظورم رو میفهمی چیه.
ایرانی
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
عزیز جان اگر برج ها ساخته نشود میدانی چند نفر که مشغول زد وبند واختلاسهای و درامد های میلیاردی بیکار میشوند طبیعت خواستیم اروپا واسترالیا هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
چرا با ساخت و سازهاي غير مجاز برخورد نميشه و اون ساختمانها تخريب نميشن؟ چرا اكثرا با پرداخت جريمه به كارشون ادامه ميدن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
در مورد ساخت و سازهای غیرقانونی بحثی نیست اما اینکه میفرمایند "گرچه شاید مجوز ساخت و ساز داشته باشند" باید استانداری ها و مخصوصاً وزارت کشور جبران خسارات مالی و زمانی و سرمایه ای دارندگان مجوزهای قانونی را بر عهده بگیرند زیرا ا در بخشداری ها صادر شده یا در شهرداری ها و تخلف ها نیز در کمیسیون های ماده 99 و ماده 100 منجر به صدور رای از سوی نمایندگان همان مراجع و دستگاه قضایی شده است .
به این مدیران که چنین ادبیاتی دارند پیشنهاد می کنم در هنگام سخنرانی ، به بی مدیریتی و نابلدی و احتمالاً تخلفات اسلاف خود اشاره نموده و تهدیدات قاطع خود را متوجه آنها نیز بنمایند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
همین الان در حریم مسیل کن، در حاشیه بوستان جوانمردان از بالای همت تا پایین حکیم تشریف ببرید و برج سازیها را ببینید
شهرداری این پارکها را برای مردم نساخت، ساخت تا بازار فروش برجهای حاشیه مسیل را گرم کنه
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
طبیعت پارتی بازی و این سازمان و ان نهاد نمی شناسد وقتی باران میاید رودخانه حریم می خواهدو هرگز از حریم خود تجاوز نمی کند این انسانها هستند که نمی فهمند و به حریم رودخانه و سیلاب تجاوزمی کنند . اگر به شهر سازی کهن ایرانیان دقت کرده باشین به حریم رود احترام می گذاشتند و هرگز اب را در بالا دست الوده نمی کردن و تا مر حله پایانی قابل شرب بود .