بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
مستطيل شيشه اي تالار

بازار پول مقصد بعدی ویروس بورس

بازار سرمایه تنها چیزی که در گزارشات شرکت ها قابل رویت است ضربه سنگین رکود و عدم وجود نقدینگی می باشد و جالب است که در این گزارشات خبری از رشد اقتصادی شکل گرفته در کشور به چشم نمی خورد.
کد خبر : ۱۵۱۹۹۴
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.05.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 271 واحد کاهش به رقم 48202 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 2256 واحد کاهش عدد 139370 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 244 واحد کاهش به رقم 26916 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رانفوز" با 112 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 127 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 11 واحد کاهش به رقم 791 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1015 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 507 میلیارد ریال رسید.

امروز هم شاهد افت بیش از 607 واحدی شاخص کل بورس بودیم بطوریکه شاخص کل تنها 36 گام با مدار 66 هزار واحدی فاصله داشت که اگر زمان معاملات یک ربع بیشتر بود الان این اتفاق را هم نظاره کرده بودیم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این روزها اهالی تالار ضرب المثل معروف از "طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید" را بارها و بارها زیر لب زمزمه می کنند، جالب است که بازار سرمایه پس از توافق هسته ای چقدر شبیه بورس پس از ارجای پرونده هسته ای از آژانس بین المللی به شورای امنیت سازمان ملل شده است. آن روزها هم وضعیت شاخص و قیمت سهام شرکت ها همانند حال و اوضاع فعلی بورس بود.

شاید بتوان گفت که شرایط روحی و روانی امروز اهالی بورس از هر زمان دیگر نا مطلوب تر و اسفبار تر است به هر حال نا امید شدن از آخرین امید اتفاق نادری است که بازار سرمایه این روزها در حال تجریه آن می باشد. تجربه ای که بسیار گران تمام شد.

بر این اساس امروز اهالی تالار شاهد تحقق رویایی هستند که تبدیل به سراب شد رویایی که اگر چه برای رسیدن به آن لحظه شماری می کردند اما حیف که روزگار بر خلاف آرزوها گذشت. اما از حاشیه و درد دل که بگذریم و به واقعیات بورس و شرکت ها می پردازیم.

تا این لحظه بخش قابل توجهی از شرکت های فعال بورسی گزارشات 3 ماهه سال 94 خود را به سازمان بورس ارایه کرده اند گزارشاتی که شاید به جرأت بتوان گفت که اوضاع به سامان و مطلوب و یا حتی معمولی نیز به تعداد انگشتان دو دست در آنها نمی رسد.

شاید بهترین گزارشات آنهایی هستند که خبر از روند عادی شرکت داده اند و اغلب شرکت ها حتی به شرایط نرمال و عادی خود هم نتوانسته اند دست پیدا کنند.

بنابر گفته اغلب کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه تنها چیزی که در گزارشات شرکت ها قابل رویت است ضربه سنگین رکود و عدم وجود نقدینگی می باشد و جالب است که در این گزارشات خبری از رشد اقتصادی شکل گرفته در کشور به چشم نمی خورد.

ظاهراً بیشترین ضربه را صنایع از سیاست های دولت خورده اند، سیاستهایی که با شعار حمایت از تولید داخل تنها ابهام و مشکل برای آنها و سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

در جاییکه هنوز نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی مشخص نیست، خودرو سازان هر روز با اظهارات جدید مسئولین در خصوص افزایش یا کاهش نرخ مواجه می شوند، همچنان بهره مالکانه معدنی ها هم خودشان و هم فلزات را تحت تأثیر و ابهام قرار می دهد، دلار همچنان دو نرخی است و سود بانکی بالاتر از تورم اعلامی دولت در حال جولان دادن در عرصه اقتصادی است پس باید هم چنین گزارشاتی را شاهد باشیم.

این یک اصل اقتصادی است که رکورد کاهش تورم را به دنبال دارد اما این گزارشات هم نتیجه همین اصل اقتصادی می باشد. در جالیکه نرخ دلار دو سال پیش هیچ تفاوتی با نرخ های امروز نکرده نمی توان به شرکت های تولیدی فشار وارد کرد که ماده اولیه را باید بر اساس نرخ دلار گذشته خرید کنی اما قیمت محصول را باید بر مبنای تورم لحاظ کنی.

آیا نرخ دلار به همان میزان که تورم کاهش داشته است توانسته خود را متعادل کند؟

آنچه که امروز به وضوح و کاملاً آشکار نمایان است آنکه این بورس هیچ وجه تشابه و یا رابطه ای با وضعیت فعلی اقتصادی و توافق هسته ای ندارد، یا بورس دیگر آیینه تمام نمای اقتصاد نیست و یا ظاهر اقتصاد در شرایط فعلی با باطن آن تفاوت دارد اما آنچه مسلم است اینکه تا اطلاع ثانوی بر روی درآمدهای دولتی حاصل از بازار سرمایه حساب نکنید چرا که علائم حیاتی بورس در حال از دست رفتن است و احتمال دارد این بیماری ویروسی به بازار پول نیز سرایت کند .

این بیماری در آینده ای نزدیک به بازار اولیه و بازار پول سرایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
وقتی همه سناریوهایی را که دولت تاکنون در مورد اقتصاد داشته است بررسی میکنیم بخوبی در میابیم که دولت از

میان محرکهای اقتصادی موجود کشور بازار سرمایه را فدا و قربانی نموده و اولویت اول را نجات بانکها از خطر اعلام

ورشکستگی(ورشکستگی محرز شده) قرار داده ...رکودی که سیاستهای دولت بوجود اورده اب را از سر بازار

سرمایه گذراند و ان را غرق نمود اکنون دامن خود دولت را گرفته به این صورت که حتی املاک بانکها نیز از این رکود

بی نصیب نمانده و مشتری ندارند .اکنون بانک مرکزی دستور داده سود کمی بدهند مثلا بانک تجارت 1 تومان سود داد

که عین توهین به سهامدار است بعد گفته مایملک بانکها را دولت میخرد تا نقدینگی بانکها بالا رود و مجددا تسهیلات

(نه مشارکت عمرانی ) بدهند و سود اوری خود را بالا ببرند .براحتی در میابیم سیاستی را که در پی کاهش دستوری

نرخ سود دنبال میکرد نه از برای بازار سرمایه بود بلکه از برای ورشکستکگی خود بانکها بوده است و در این میان

سهامدار چه ساده و چه و چه خوش خیال ...زیر چه ابر تیره ای باز کرده بوده پر و بال!!!
ناشناس
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
بورس تا 2 سال ديگه هم احيا نميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
مسولین اقتصادی فعلی هیچ اعتقادی به حمایت از بورس، تولید داخلی ، اقتصاد مقاومتی و..... ندارند.
تنها و تنها چشم به خارجی ها دوخته اند تا بیایند و ایران را گلستان کنند.
زهی خیال باطل .
محمد
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
واقعا اینطور هست زمانی که همه وزیران یک مملکت همه تصمیمات خود را به بعد توافق موکول کنند و در ذهنشان دنیای خیالی بعد تحریم را ترسیم کنند وضعیت اینطور هست. ولی همه ما میدانیم تحریم بهانه ای برای پوشاندن عیب های خودمان هست. باید در این شرایط که همه چیز از اقتصاد رخت بسته بیایم و معضلات آن را درست کنیم نه الکی به دیگران امید ببندیم. حیف که مسئولین ما مثل مردم ما تنبل و مفت خور یاد گرفتن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
تیتر بزنید مرگ بازار سرمایه در سایه حمایت دولت یازدهم.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
دوستان ما که دیگه گیر افتادیم و ضرر کردیم دور بعدی انتخابات حسابی جواب این همه محبت روحانی رو میدیم من یکی واقعا از خودم بدم میاد که به روحانی رای دادم
رضا
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
ما نوسان گیران و موج سواران بورس عزیز تر از جانمان به روحانی تا اخر عمرمان رای میدهیم
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
اینقدر تو این انتخابات شرکت کن و بخاطر نفرت از این و اون رای بده تا صفحه ی رای ات پر بشه

امیدوارم تا اونروز به این درک برسی که مشکل جای دیگریست

روحانی نشد ، یکی دیگه بازار را نابود میکنه.
دنبال اسم نباش . سیاستهای کلی ، بیمارگونه و خودخواهانه ست
ناشناس
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
من نه تنها به به روحانی بلکه به هیچ کدام از اینها رای نخواهم داد و اصلا پای صندوق رای نخواهم رفت با تشکر
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
جناب مستطیل شیشه ای توجه خودت رو به حرف خودت جلب میکنم :
"شاید بهترین گزارشات آنهایی هستند که خبر از روند عادی شرکت داده اند و اغلب شرکت ها حتی به شرایط نرمال و عادی خود هم نتوانسته اند دست پیدا کنند"
خب این حرفت یعنی خیلی طبیعیه که بورس باید قرمزپوش باشه و بر خلاف حرفت الان بورس دقیقن آیینه تمام نمای اقتصاد شده
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
سیاست تیم اقتصادی دولت درمورد بورس سیاست با پنبه سر بریدن است حالا جناب روحانی چرا دخالت نمیکنند و حداقل به وزرای صنعت و معدن و نفت درباره حل کامل وشفاف مساله خوراک پتروشیمیهاوپالا یشیهای بورس و نرخ بهره مالکانه معادن و تعیین دستوری نرخ فروش تذکر نمیدهند الله اعلم !!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
اولا مجید دلبندم ، لمس نه ، مس کنید :)
دوما بازار کاملا تکنیکاله عزیز . RSi 85 وقت بالا رفتنه؟؟؟ خیر وقت اصلاح و پایین امدنه .
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
امثال شماها مایه ی عقب افتادگی این بازار هستید
ناشناس
BELGIUM
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
متاسفانه دولت هیچ برنامه قابل قبولی در زمینه اقتصاد ندارد.فقط برای کاهش تورم کشور رو دچار رکود کرده و هیچ برنامه دیگری ندارد.این دولت فقط برای مدیریت شرایط بین المللی کشور و حل موضوع هسته ای بر سر کار آمد و عملا از این به بعد برنامه خاصی ندارد.بورس نیوز عزیز شما به عنوان یک رسانه باید نظر مستقیم وزیر رو در مورد آینده اقصادی کشور و خصوصا بورس جویا بشی.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
سلام لطفا درباره عدم بازگشایی نماد " کهرام " حتی پس از ارایه گزارش ها و مجمع گزارشی تهیه بفرمایید این سهم در روز 6 تیر متوقف شد ولی حالا بعد از گذشت یک ماه و ارسال گزارش ها و برگزاری مجمع خبری از بزگشایی نیست !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
بازار کاملا تکنیکاله فردا اخرین اصلاح شاخصه شروع پر قدرت با گروه خودرو با توجه به اخبار قرارداد خپارس
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
عدم شفافیت وناتوانی دولت به لحاظ اقتصادی وشخم زدن دولت قبل فضارااینچنین کرده است امیدوارباشید در آینده نچندان دور همه ضررها جبران می شود وبورس حتما رشت خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
همانطور که من از مدتها پیش گفتم دولت تدبیر و امید هیچ تدبیری برای رفع مشکلات اقتصادی نداره و هیچ امیدی نداره به جز توافق هسته ای. حالا که توافق انجام شده این دولت بی تدبیر مونده ادامه راه رو چه کار کنه! آخه دیگه هیچ بهانه ای نیست که مشکلات رو گردن اون بندازه! یه زمانی آب خوردنمون هم به مذاکرات مربوط می شد حالا هم میگن دلواپسا مشکل ایجاد کردن!!! یه ذره انصاف و مردونگی هم بد نیست اون موقع که بورس داشت می رفت بالا هی می گفتن ما حمایت می کنیم بیایید بیایید بعد یاد حباب افتاد بعد که حباب ترکید و مردمی که به دولت اعتماد کردن حسابی بدبخت شدن اونوقت گفتن دولت هیچ دخالتی در بورس نمی کنه فقط دنبال اینه که حباب ایجادنشه!!! بعد بحث لوزان پیش اومد و یه عده گرگ حقوقی گله حقیقی بدبخت رو تکه تکه کردن بعد گفتن ما از سهامدار حمایت می کنیم و لایحه رونق تولید رو صرفا برای خنده!!!! تاکید می کنم صرفا برای خنده ! تصویب کردن بعد توافق شد و ما بدبخت تر شدیم و فهمیدیم بیست ماه صرفا سر کار بودیم و دیگر هیچ!!!!!! در این بیست ماه سوختیم و ساختیم و با 60 درصد ضرر مدام خدا خدا کردیم تا توافق بشه بعد یه دفعه بعد از توافق همه چی برعکس شد دلار رفت بالا طلا و سکه گرون شد و بورس با کله سقوط کرد و دولت هم به ریش همه ما خندید و....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
این دفعه رأی ما هر کسی بجز روحانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
با تشکر از بورس نیوز که نوشته هایش مرهمی برای دل سهامدار جزء است , دو سال گذشته ثابت کرده است دولت آقای روحانی و بخصوص تیم اقتصادی ایشان در مسایل اقتصادی حرقی برای گفتن ندارند ,متاسفانه همیشه ما ساده دل ها چه زود گول می خوریم و به وعده های پوچ و تو خالی این بزرگان بد تدبیر خانه ی خودمون رو خراب می کنیم !!! تا الان تنها حدود هشت میلیون از بیست و چهار میلیون آورده ام باقی مانده !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
اگر در یک شهری نیروی برق وجودنداشته باشه دنیا اگر توی تاریکی بی برقی فرو بره واسش فرقی نمیکنه و اگر همه مردم دنیا از نعمت برق استفاده کنند بازم واسه مردم اون شهر و چراغ موشیهاشون فرقی نمیکنه . اقتصاد ایران هم مثل اون شهر میمونه . هیچ محرکی نمیتونه تکونش بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
بازار از فردا مثبت هستش چند تا از حقوقی ها ی بزرگ از فردا میرن تو صف خرید،نا امید نباشید.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
اقایان دستتان درد نکند ما که بی چاره شدیم ولی بورس کم کم دارد اماده میشود برای سرمایه گذاری خارجی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کاش هیچوقت مذاکرات به پایان نمیرسید
بورسمون قبل اتمام مذاکرات وضعیتش نسبتا خوب بود ولی حال فاجعه باره
سه تا دلیل بیشتر نمیتونیم متصور باشیم
1- بعد دوسال توی مذاکرات گند زدن
2- گروه دلواپسا ، آدمای دولت قبلی جو منفی میدن تا نتیجه مذاکرات بی ارزش و بد جلوه کنه
3- سرمایه دارای کلفت یا خود دولت دارن این کارو با بورس میکنن
اگه ی میلیون سهامدار حقیقی خرد داشته باشیم الان کاملا نا امیدن از زندگی ، و این نا امیدی به خانوادش هم سرایت کرده ، یهنی حدودا ده میلیون نفر.
بعد دو سال چشم انتظار بودن و .......
علی
UNITED KINGDOM
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
این اقای حسین از تکنیکال چه می دونه مگه بورسی که حجم مبنا ودامنه نوسان داره وصف نشینی می کنند چقدر می شه رو تحلیلای تکنیکال مثل Rsi و امواج الیوت واینجور چیزا تکیه کرد بورس ما تکنیکالش از جای دیگه تایین می شه برادر من
حسین
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
اینقد میدونم عزیزم که کلی سود کردم :) تو برو تو صف بشین برادر من
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
من نمیدونم منظور دوستان از حماین دولت چیه؟ اگر منظور مشخص شدن قیمت خوراک پتروشیمی و بهره مالکانه باشه درست.ولی اینکه دولت بیاد از سهام حمایت که قیمت کاهش پیدا نکنه که حرف باطلیه، چرا در بازاری که حقوقی ها فروشنده نیستن اشخاص حقیقی تمایل به فروش دارن؟ این برای من مبهمه؟ این یعنی آتش زدن سرمایه؟ پیشنهاد میکنم اشخاص حقیقی کمی صبر و تحمل داشته باشن و دنبال سهام بنیادی با سود آوری تضمینی.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
من فقط یک سوال دارم که ایا وضعیت اقتصاد با به نتیجه رسیدن مذاکرات بهتر میشود یا بد تر ؟ اگر بد تر میشود که باید گفت که... ( واقعا نمیدانم چه باید گفت) و اما اگر که اینده اقتصاد بهتر میشود و بورس هم که اینه اقتصاد هست و سهامدار هم در واقع اتیه و اینده سهم را میخرد چرا به این روز افتاده ؟؟!!
ایا دستهای پشت پرده دارند کار را خراب میکنند ؟ که در این صورت باید فاتحه دولتی که توان مقابله با این خرابکاری ها را ندارد خواند و خدای نکرده اگر خود دولت در این ماجرا دست دارد که باید گفت : که در این گله گرگ چوپان است و .... ( دیگه تا اخر ماجرا را خودتون بخونید و باز نمیدانم چه باید گفت)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
ذولت در دوراهی تورم رکود رکود را انتخاب کرده است چون تورم سه رقمی دولت گذشته کشور را در وضعیت انفجار قرار داده بود بنابراین سیاست دولت برطرف کردن خطر انفجار است متاسفانه دولت گذشته مسیر را مین گذاری کرده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
سیاستهای دولت از اول شروع به کار:
1-با گل و بلبل گفتن و و عده و وعید،مردم بیارید تو بورس تا ازشون مالیات جمع کنیم.
2-دست مونو بکنیم تو جیب سهامدارهای پالایشگاهی و پتروشیمی و باهاش سبد کالا بدیم و بنزین وارد کنیم تا بی عرضه گی دولت کمتر نشان داده بشه.
3-دسته مونو بکنیم تو جیب سهامدارای بانکی و شروع کنیم به وام دادن و بگیم مملکت بعد از توافق گل و بلبل شد.
4-تا قیمت ها میخواد جون بگیره خصوصی سازی عرضه کنه تا پول یارانه تامین بشه و با عرضه اولیه تا جاییکه ممکنه سر مردم رو کلاه بزارید اخه دیگه مثل قبل نمیشه شب عید سیمکارت گران انداخت به مردم.
بورس موقعی درست میشه که صداقت و مدیریت سالم جای ریا و فساد رو بگیره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
بورس نیوز عزیز خودت نگاه کن اغلب شرکتها بخاطر سیاست انقباظی دولت در اقتصاد یا تعدیل منفی یا بدون تعدیل مثبت همان سود قبلی رو روی کدال انداختند . این اگر ورشکستگی اقتصادی نیست پس چیه ؟رکود وفساد نهادینه شده مثل خوره همه چیز رو داره نابود میکنه
محسن
UNITED STATES
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
بازاردوباره خوب میشه چون دولت میخواد۲۰روزدیگه یارانه هاروبده برای همین سهامهارومیاره پایین دوباره میخره،میبره بالا وبه قیمت بالا بازبه مردم میفروشه.وازاین جیب مردم درمیاره وبه جیب دیگه شون میکنه.پس باز روز ازنو روزی ازنو. (دولت بی تدبیری ورکود)
علی شاه
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
یله
فقط فرقش اینه که از این جیبم 4.5 میلیون تومان در میاره اما به اون جیبم 45 هزار تومان میریزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
جناب بورس نیوز حامی اصلاح طلبا اکنون باید از کرده خود شرمنده باشی که سالیان سال مردم را با کلاه گشاد تحریم فریفته و انهارا با سراب توافق هسته ای به نفع جناح مورد نظرت شارژ کردی و اکنون به نظر تو چه کسی باید جبران مافات کند؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
..طبق تحلیلهای شما الان باید بعد از توافق بورس صفهای خرید دست نیافتنی داشته باشد....عجب صفهای خریدی!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
هر بازاری به غیر از بازار بورس سودآوره حتی شلغم فروشی! بیخودی اسم این بازار و اون بازار و نیار. افت بورس دلیل نداره. صعود سال 92 که اواخر رفتن احمدی نژاد بود دلیل داره اما افت بورس همیشگی هست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
مهمترین مسله ورشکستگی بانکهاست ، صدر اعظم اقتصاد ایران می داند بورس رشد کند بانکها ورانتخوارها ورشکست می شوند ، وخودش باید وزارت اقتصاد را ترک کند .
دورد براحمدی نژاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
کار بورس تمام است دیگر اینفدر خود را زحمت ندهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
فضاي بورس بشدت غبارآلود است
ياسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
بابا اگر واقعا ميخوايد جان كري رو ضايع كنيد به خاطر حرفش و ما رو بدبخت بگم حرفش رو در مورد بورس پس بگيره
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
با سلام خدمت دوستان عزیز می خواستم بدونم آیا می شود از داخل ایران هم با سایر بورس های معتبر جهانی کار کرد حداقل اونجا اقتصاد آزاد و کسی نمی تونه به مردم دروغ بگه اگر کسی اطلاع داره راهنمایی کنه ممنون
علی
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
از طریق کارگزاری های بین المللی امکان پذیر هست فقط فقط مشکل نقل وانتقال پول هست که خیلی از بروکرها با وبمانی کار می کنند مشخصا از ایران خیلیها تو بازار فورکس فعالیت می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
دوستان بهترین راه حل این است که ما حقیقیها یک هفته هیچ گونه خرید یافروشی را انجام ندهیم