بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
اگر شرکت­ها می­خواستند استقراض کنند می­بايست حداقل 23 درصد هزينه کنند، با تأمين مالی از طريق انتشار سهام جديد نه تنها هزينه­ای بابت تأمين مالی به سهامدار پرداخت نکرده ­اند بلکه مسبب پايمال شدن ثروت صاحبان سهام شده ­اند و در ازای اين بی­کفايتی نه تنها ملزم به پاسخ­گويی نيستند که هيچ، پاداش عملکرد هم دريافت می­کنند.
کد خبر : ۱۵۲۰۲۶

در تعريف بازارهای مالی گفته می­شود مکانيزمی است که منابع مالی را از سمت گروه­هايی که با مازاد منابع پولی روبرو هستند به سوی بخش­هايی که کمبود منابع دارند، هدايت می کنند.

گردآوری منابع خرد جامعه و يک­ کاسه نمودن اين منابع، و تخصيص بهينة منابع در دسترس به فرصت­های اقتصادی پربازده يکی از وظايف عمده بازارهای مالی است.

حداکثرسازی ثروت سهامداران در مباحث مديريت مالی نوين، هدف مطلوبی است که شاخصهای سنجش افزايش ثروت سهامداران بر مبنای اين تئوری 1) افزايش ارزش سهام شرکت به­ طور مستمر (بازده قيمتی) 2) افزايش سود پرداختی به سهامداران (سود نقدی) می­باشند.

آيا گفته­ های برخی کارشناسان مبنی بر اينکه «افق کوتاه­مدت سرمايه­ گذاری و نگاه سفته­ بازی در بازار سهام مسبب شکل­ گيری چنين وضعيتی شده است که همگان شاهد آن هستيم» درست است؟ يا اظهار نظر برخی مديران ارشد، اساتيد و کارشناسان مبنی بر اينکه بازة افق سرمايه­گ ذاری خود رابلندمدت تعيين کنيد به تنهايی آيا کافيست؟

يا اينکه گاهی شنيده می­شود دولت به بازار ثانويه کم ­توجهی می­کند و بيشتر بازار اوليه را به­عنوان گزينة برتر تأمين مالی می­داند و در شرايط به نست غيرعادی جاری از طريق مديران ذيربط توصي ه­های آکادميک و نصيحت­ گونه ارائه می­نمايد، در شرايط کنونی بازار سهام درست به نظر می­رسد؟

بر پاية تعريف بازار مالی به عنوان مکانيزم عرضه و تقاضای منابع مالی بيشتر مفروضات کارشناسان بازار سهام و حتی گاهی توصيه های توأم با اظهار نظرهای دورانديشانة برخی­ها نقض می­گردد.

در تئوری کلاسيک مالی تأمين مالی از طريق انتشار اوراق بهادار (سهام) جديد به طور معمول به دليل ريسک مترتب بر آن، در مقايسه با ساير روش­های مرسوم تأمين مالی هزينة بيشتری را برای ناشر ايجاد می­کند. اما آيا در شرايط جاری چنين رويکردی را در بازار سهام مشاهده می­کنيد؟

 آيا شما سراغ داريد در مجامع مديران شرکت­ها از تأمين مالی از محل انتشار سهام جديد (افزايش سرمايه از محل آوردة نقدی يا سهام جايزه ) هراسی داشته­ باشند؟ بنده که تابحال مشاهده نکرده­ام در مقابل مديران برخی شرکت­های با سرمايه چند هزار ميليارد تومانی را ديده ­ام که به اشتباه هم اعتقاد دارند استقراض گرانتر از تأمين مالی از طريق انتشار سهام جديد است.

حال سؤالی که پيش می­آيد آن است که در تأمين مالی از طريق انتشار سهام جديد، مديران شرکت­ها چگونه بايد در مقابل تعهدات خود در قالب طرح توجيهی افزايش سرمايه نسبت به تأمين­کنندگان منابع مالی پاسخ­گو باشند؟

يا به­ عبارت ساده­ تر، هزينة تأمين مالی از محل انتشار سهام جديد به چه شکلی برای سهامداران جبران می­شود؟ شرکت­ها و مؤسسات هنگام استقراض تا سرحد ممکن وثايقی را نزد اعتباردهندگان به ضمانت می­گذارند. در صورت عدم توانايی شرکت در پرداخت تعهدات اين تضامين شکل حقوقی پيدا می­کند اما در خصوص ادعای سهامداران وضع به چه شکلی هست؟

اگر افزايش ثروت سهامداران (به شکل افزايش ارزش سهام يا افزايش سود پرداختی) را به ­عنوان جبران منابع در دسترس سهامداران توسط مديران شرکت فرض کنيم (هزينة تأمين مالی يا بازده مورد انتظار صاحبان منابع از طريق انتشار سهام جديد بدانيم) سوالی پيش می­آيد که آيا در شرايط جاری چنين چيزی اتفاق می­افتد؟

 آيا سهامداران در قبال در اختيار قراردادن منابع خويش با افزايش ارزش سهام و افزايش سود نقدی دريافتی جبران می­شوند؟ جواب اين فرضيه­ها حداقل در دو سال گذشته منفی بوده است افت شاخص کل بازار شاهدی بر اين مدعاست.

فعالان بازار سهام و سهامداران در دو سال اخير شاهد هستند که در ازای در اختيار قراردادن منابع خويش نخست ارزش سهام خود را از دست داده­ اند و در ثانی يا بکلی سود نقدی دريافت نکرده ­اند يا اينکه اين ميزان به حداقل خود تنزل يافته است

 اين در حاليست که نرخ سود سالانه سپرده­ گذاری نزد بانک­ها به ­طور متوسط بالای 23 درصد بوده است. بنابراين، در سال­های گذشته تأمين منابع مالی در بازار سهام بيشتر به نفع مديران ناکارامد بوده است که در کنار ريسک­ های سيستماتيک با تخصيص غيربهينه منابع به بخش­های کم­ بازده و بی­بازده اقتصاد موجبات کاهش ثروت سهامداران را فراهم آوردند. 

«با اين استنتاج بازار سهام بهشت مديران ناکارامد، و بی کفايت بوده است». در اين شرايطیکه اگر شرکت­ها می­خواستند استقراض کنند می­بايست حداقل 23 درصد هزينه کنند، با تأمين مالی از طريق انتشار سهام جديد نه تنها هزينه­ای بابت تأمين مالی به سهامدار پرداخت نکرده ­اند بلکه مسبب پايمال شدن ثروت صاحبان سهام شده ­اند و در ازای اين بی­کفايتی نه تنها ملزم به پاسخ­گويی نيستند که هيچ، پاداش عملکرد هم دريافت می­کنند.

بازار سهام بهشت مديران بی کفايت و مدعی دریافت پاداش عملکرد/ بازی برد - باخت مدیران با سهامداران

در اين ميان بايد به عده ­ای از مسئولان و مديران نيز تبريک گفت، چرا که در سنوات گذشته توانسته­ اند بازار سهام را به گونه­ ای هدايت کنند که نه تنها به ازای تأمين منابع مالی به سهامداران هزينه ه­ای پرداخت نکنند که هيچ، بلکه بخشی از ثروت آنها را به دليل سوء مديريت و عدم تخصص و بی کفايتی از بين ببرند.

اين همان نتيجة برد افراد بی­کفايت در حيف و ميل کردن ثروت ديگران از يکسو و باخت سهامداران (تأمين­کنندگان منابع مالی) به شکل کاهش ثروت از سوی ديگر در قالب نقش تأمين مالی بازار سهام بوده است.

بنابراين، بازار سهام در نقش تأمين مالی بنگاه­های اقتصادی و تخصيص بهينه منابع از يکسو و افزايش ثروت سهامداران از سوی ديگر در دو سال گذشته کارنامة قابل­ قبولی نداشته است و همين عامل يکی از دلايل اصلی ضعف بازار سهام در جذب نقدينگی جديد است.

اينها همه مصائب کسانی هستند که در راستای توصية کارشناسان باتجربه و مديران ارشد بازار سهام افق سرمايه­ گذاری خود را بلندمدت انتخاب کرده­ اند. دوستان گرانقدر اندکی انصاف به خرج دهيد آيا در شرايط جاری شما که توصيه سرمايه­ گذاری بلندمدت داريد اصلاً نگاهی به تابلوی قيمت سهام می­اندازيد، آيا به ­عنوان سهامدار با هدف دريافت سود نقدی در مجامع شرکت­ها حضور پيدا کرده ­ايد؟ آيا منابع خود را حاضر هستيد در اختيار ديگران قرار دهيد بجای ارزش­ آفرينی و افزايش ثروت شما، آنها را به باد بدهند؟

بنابراين، به لحاظ ساختاری در سال­های گذشته به دليل ناکارامدی مديران و عدم الزام آنها به پاسخگويی در قبال منابع در اختيار از يک­سو و بی کفايتی و عدم تخصيص بهينه منابع به بخش پربازده اقتصادی از سوی ديگر موجب شده است ثروت سهامداران از بين برود.

بنابراين، تا زمانی که يکی از دو شرايط هدف مطلوب مباحث مالی؛ افزايش مستمر ارزش سهام شرکت يا افزايش مستمر سود پرداختی شرکتها هر يک به تنهايی يا هر دو توأمان فراهم نشود، نبايد انتظار داشت که اعتماد سلب شده از سهامداران و فعالان بازار سهام بار ديگر بر بازار سرمايه حاکم شود و دارندگان منابع مازاد به­راحتی آن را در اختيار متقاضيان قرار دهند.

نتيجه اينکه تا چرخة تأمين مالی به شکل سالم صورت نگيرد و نتيجة برد-برد بين دارندگان مازاد منابع و کسانی که کسری منابع دارند برقرار نگردد، بازار سهام در نقش تأمين مالی شرايط پايداری نخواهد داشت و با اين روند، نگاه توسعه­ ای به بازار سرمايه به عنوان بازوی دولت و بخش خصوصی در خصوص تأمين مالی بخش واقعی اقتصاد در حد آرمان باقی خواهدماند.

صمدی- مدير سرمايه­ گذاری سايپا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
تاوقتی نظارت وفشارسازمان بورس نباشه وتاوقتی قانون تجارت مادررابطه بامجامع شرکت ها و نحوه تقسیم سودوزمانش ضمانت اجرائی بالائی نداشته باشه بایدگفت سال به سال دریغ ازپارسال
تیترجایگزین
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
ایران بهشت مديران بی کفايت و مدعی دریافت پاداش عملکرد/ بازی برد - باخت مسوولین با مردم
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
من که تا الان کلی ضرر در بورس دادم.به همین خاطر سرمایه ام رو بیرون می کشم و تبدیل به دلار می کنم و به خارج می فرستم .چون به این بورس امیدی نیست.وحشت منو فرا گرفته.
امیر
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
سلام آقاشهرام...حتما شوخی میکنید!!!نظارت!!!؟
محکوم
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
ما ایرانیان محکوم به تحمل مدیران بی کفایت هستیم.متاسفانه همه چیزمون به همه چیزمون میاد.ما مصداق این ضرب المثل فارسی هستیم که میگه.. (( خودم کردم که لعنت بر خودم باد.))
ياسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
تاكي شما مطلب بذاريد و دلتمردان نگاه نكنند چرا بايد دلار و سكه بي جهت بالا برود
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
جناب آقای صمدی ابخاطر تحلیل درست وواقع بینانتون از بازار سهام تشکر میکنم ولی متاسفم برای تیم اقتصادی دولت که گوش شنوا ندارند با بی تدبیری به اقتصاد کشور صدمه وخسارت وارد می کنن واقعا جای تاسف داره
تشکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
بعد از مدتها یکی حرف دلمو زد. باید همه مدیران بی کفایت را در یک حرکت انقلابی اعدام کرد.
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
نه عزیز بعضی هاشون بچه یا فامیل فلان آقایان هستند حد اکثر می شه مثل شهرام بندازنشون چندسال زندان اعدام اصلا حرفش رو نزن حتی اگر حق همه ملت رو هم خوردن فقط زندان با قرار وثیقه هم می رن ددر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
این دولت طرفدار بساز بفروشاست ، ازش انتظار حمایت از بورس رو نداشته باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
2 ساله منتظرین گول بعضیا رو نخورید دوستان!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
تاوان تمام بدهی های بانکها که ناشی از اختلاس هست رو دولت موظف شده از جیب سهامداران در بیاورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
روحانی یکسال پیش" از رکود خارج شدیم" و دیروز" بهار اقتصادی فرا رسیده" و امروز تعدیلهای منفی بالای 50 درصدی در صنایع مادر و زیانهای تا 70 درصدی در بورس و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن اکثر واحدهای تولیدی
مردمي
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به عمل كار برايد نه به حرف.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کار بورس نمام است دیگر خود را زحمت ندهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
عرضه هاي سنگين در راه است
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
بورس نیوز عزیز تو خیلی حیفی...تو خیلی نازی...تو من را یاد انوشیروان عادل میاندازی...بورس نیوز

یه دونه ای..بورس نیوز خیلی اقایی...بورس نیوز خیلی قیمتت بالاست...بورس نیوز اصلا خریدنی

نیستی...بورس نیوز تو واقعا صدای سهامدار مظلومی...بورس نیوز مطمئن باش گم نمیکنی ...بورس

نیوز اجرت با مولای منظلومان عــــــــــــــــــلــــــــــی(ع)...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
تایپش ایراد داره
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
با سلام . دیشب در برنامه پایش عسکر اولادی می گفت ماشینهای بی کیفیت ما در انبارها پرشده .خارجیها آمده بودند به ماماشین بفروشند
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
روز اولی که وارد تالار شدم دوستی گفت به غمارخانه خوش امدی حالا میفهمم بعد از 5 سال داراییم 50 درصدش بباد رفته .انهم با خرید سهام مثلا بنیادی.به به بورس دل نبندید؟؟؟
رضا
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
غمار خانه یعنی چی
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
این قسمت مطلبتون درد دل همه سهامدار هاست
((دوستان گرانقدر اندکی انصاف به خرج دهيد آيا در شرايط جاری شما که توصيه سرمايه­ گذاری بلندمدت داريد اصلاً نگاهی به تابلوی قيمت سهام می­اندازيد، آيا به ­عنوان سهامدار با هدف دريافت سود نقدی در مجامع شرکت­ها حضور پيدا کرده ­ايد؟ آيا منابع خود را حاضر هستيد در اختيار ديگران قرار دهيد بجای ارزش­ آفرينی و افزايش ثروت شما، آنها را به باد بدهند؟)) هر چند گمان نکنم کسی برای این مطالب ارزشی قائل باشه
مردمي
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
سهامدار يعني پله ترقي مديران يعني بري مجمع بانك تجارت 1 تومان سود بگيري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
ممنون،بحث قابل تأمّل و پر اهمّیّتی بود که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.
محمدرضا تیموری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
با قانون تجارت تیرکمونشاهی،شرکت های سهامی عام بهشت مدیران بی کفایت است.آقایان مدیر حسب قانون تجارت تا 5درصد سود تقسیمی را حق دارند بعنوان پاداش مال خود کنند و البته سر سهامداران منت می گزارند و کمتر از آن را واسخود می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
اقای روحانی دیگر وقت ان رسیده که تمام مدیران و مسولین مختلس-بیسواد-بی مسولیت-ناکارا- همانطور که گله وار تمام پستهای مملکتی رو گرفتن بهر عنوان الکی چون متعهد حزب الهی مومن و خیلی دروغای دیگه که اصلا نیستن.سریعا از این سمتها کنار گذاشته شوند شاید مملکت بتواند نفسی بکشد.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
چقدر غلط املائي و گرامري داره؟ نميشه منظورش رو فهميد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
سلام
این دلواپسان و مخالف توافق در گروه خودرو بی داد میکنند و سهامداران حقیقی را با 50 درصد ریان همراه کرده اند و دریق از نظارت سازمان بلکه این گروه مخالف دولت در سازمان بورس با این قانون بی قانون جولان میرنند هیج کاری هم برای اصلاح و کنترل این گروه انجام نمیشود چرا ؟؟؟؟؟؟
مردمي
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
اقاي محمد تمام سهام خودرو دست دولت بي تدبير است بي خود به اين واژه ها توجه نكن دو سال است ما سر كاريم . البته كل سهامهاي بزرگ دولتي است.
سهامدار ورشکسته وتوکا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
دوستان سهامدار : اگر برای سرمایتون ارزش قائلید تو هیچ مجمعی شرکت نکنید ؛ نه عادی و نه فوق العاده ؛ مدیران شرکتها فقط دارن پول پاداشهای انچنانی خودشون و اطرافیانشون و مسافرتهای خارجی و خودروهای گرانقیمتشون و..... را از جیب سهامدار در میارند ! نمونش وتوکا که گند کاراشون عالم را برداشت و همین بورس نیوز هم راجع بهش صحبت کرد و هیچ اتفاقی هم براش نیفتاد ! پس بهتره خودمون حواسمون به مالمون باشه ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
نمونه ای از این مدیران بی ... را میتوانید در مجموعه سرمایه گذاری معادن و فلزات (ومعادن) مشاهده کنید که چندین سال است تنها به فکر افزایش سرمایه بوده و با دست آویز قرار دادن شعار سرمایه گذاری بلند مدت همواره منافع سهامداران خرد و حتی سهامداران عمده را نادیده گرفته و موجب ضرر و زیان آنها گردیده اند که همانطور که مستحضرید بسیاری از این سهامداران بازنشستگانی هستند که اندک سرمایه خود را با هدف کمک ناچیز به معیشت خود وارد این شرکت کرده اند ولی اصل سرمایه خود را نیز بر باد رفته میبینند
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
خداییش مثلآ پارسال کسی یه سهمی مثل پتروشیمی خلیح فارس خریده باشه با نگاه بلندمدت نه به قول شما کوتاه مدت و سفته بازی بعد یک سال سهم 1530 تومنش شده 1100 تومن یه سود مختصر مجمع گرفته کلی سهامش افت کرده و کلی هم سود بانکی نگرفته . مگه اینکه این وسط پاداش اخروی وجود داشته باشه که من اطلاعی ازش ندارم.
محمد
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
سهم فولادصبانور که میانگین سود سالانه ش بالای 50% بود در سالهای متمادی، در دولت تدبیر و امید 70% ارزششو از دست داده و الانم صف فروشه هنوز
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
قبل از همه گروه سایپا باید پاسخگوی به باد رفتن منافع سهامداران خرد خود باشد. از جمله خود وساپا
ناشناس
-
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
اسم مجع سالانه را باید بگذارند مجع برداشت پادش مدیران
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
برادرانه وصادقانه میگم از این بازار دوز وکلک دولت . برید بیرون چون این بورس ماله انسان های حلال خور نیست . تا صداقت و روح پاک ودین وایمان تون هم نگرفتن .
ناشناس
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
دوست عزیز صداقت و روح پاک الان در این جامعه کیلویی چنده؟؟ وقتی این همه دزدی و اختلاس در کشور اسلامی بیداد میکنه دیگه از ایمان و ... چه انتظاری داری ؟؟؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
آقا آخر چرا بايد بازار دلار و سكه اينقدر داغ باشه مگر نه اينكه خود مسئولين ميخواهند وگرنه اگر بازار سرمايه يك حمايت حداقل 6 ماهه داشته باشه بخدا اعتماد از ديت رفته جلب ميشه و همه ميام سمت بازار سرمايه و سفته بازي در بازار سكه و دلار از بين ميرهخ البته به يك شرظ آقايان بخواهند ...؟؟!!!
تیرداد
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
تو مجمع بانک ملت هیت مدیره اول پاداش خودش تصویب کرد 550میلیون تومن بعد سود تقسیم کرد با دعوا و فحش و فحش کاری به زور 9تومن تقسیم کرد من تو عمرم ندیدم پادش هیت مدیره قبل از سود مجمع تصویب بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
سقوط از تصویب بودجه شروع شد. دولت با کمک مجلس و به اسم به اصطلاح قانون دست کرد تو جیب شرکت ها (چون تو جیب نهادهای غول اسایی که مالیات نمی دن نمی تونست دست کنه
) و سود شرکت ها رو مصادره کرد. وضع هم این شد. حالا شما مرتب بگو حباب و تنش اتمی و تقصیر حقوقی و مدیر نالایق و .... آقا ضرر 50 و 60 درصدی من و شما مسببش معلومه دنبال کس دیگه ای نگردید.
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
اگه مديرا ن هم داراي انجمن و اتحاديه ميشندند چي ميشد ولي حيف .جايي نيست كه بر اساس معيارهاي مديريتي ازشون شكايت بشه.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
باکمال تشکر از نگارنده بخشی از واقعیات باید به عرض نگارنده برسانم که کمی بی انصافی است که ادمها را زیر سوال ببریم قشنگتر بود نقش دولت وسیاست انقباضی کشور را در ایجاد یک اقتصاد منزوی و بسته همراه با تصویب قوانین غلط وبیخردانه تشریح میکردید بعد جایگاه افراد را زیر سوال میبردید.حالا اگر کسی توان مدیریت یک کودکستان را ندارد ولی اورا در پست مثلا ریاست تامین اجتماعی منصوب کنی یا مهندس برق بشود مدیر یک گاوداری ویا یک پزشک مرغداری مدیریت کند دلیل بر بیلیاقتی افراد نیست ولی انتصاب از رده بالا از مدیریت کلان گرفته تا مدیریت خورد بی اساس و بی منطق البته البته با تفکر خطرناک در پشت پرده کلا غلط اندر غلط است.ختم کلام تا پستهای مدیریت از بالا به پایین براساس شایسته سالاری نباشد باید شاهد شنیدن صدای تیشه مدیران اشتباهی در هر پست و مقامی باشیم.
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
این مطلب شامل مدیران بازار سرمایه هم می شود.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
دولت عمدا دست این مدیران ناکارآمد را باز گذاشته تا هر جور میخواهند از جیب مردم تامین بودجه و برداشت و کسب پاداش کنند تا هم جلوی رشد بورس را بگیرند و هم به افزایش هزینه هایی که دولت برایشان ایجاد کرده اعتراض نکنند. به این میگویند دولت تدبیر و امیــــــــــــــــــــــد!!!!!!!!!
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
چه تیتر قشنگی.بهشت مدیران بی کفایت.بسیار عالی بود.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
حکومت چین بعداز یک هفته سقوط بازار سهام . اقدام کردن و جلوی افت بیشترشو گرفتن! اما اینجا دوسال است که دارو ندارمون به تباهی رفت هیچ صدایی از کسی درنیومد! کل دارایی خانواده من 400 میلیون بود که دوسال پیش سهام خریدیم. اگه بانک گذاشته بودیم الان شده بود 600 میلیون! درصورتی که اگه سهام رو بفروشیم فقط 100 میلیون درمیاره! یعنی 500میلیون ضرر!!! حلا من شکایت به کجا ببرم؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
دولت عمدا دست این مدیران ناکارآمد را باز گذاشته تا هر جور میخواهند از جیب مردم تامین بودجه و برداشت و کسب پاداش کنند تا هم جلوی رشد بورس را بگیرند و هم به افزایش هزینه هایی که دولت برایشان ایجاد کرده اعتراض نکنند. به این میگویند دولت تدبیر و امیــــــــــــــــــــــد!!!!!!!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
تو مجامع شرکتها مدیران شرکتها با تمام توان از حقوق خودشون که حق حضورهای بالای 1 میلیون تومان در ماه و پاداشتهای بالای 500 میلیون تومان میباشد که در برخی شرکتهای بالای 1 میلیارد تومان پاداش و حق حضورهای بالای 2 میلیون تومان در ماه میباشد ، دفاع میکنند و با پررویی تمام قانون تجارت را یادآوری میکنند . این در حالی است که اکثر اعضای هیئت مدیره شرکتهای بورسی در چند شرکت عضو میباشند ، جای تعجب داره از دوستان و سهامدارانی که در مجامع شرکت میکنند هیچ کسی اعتراض به این مصوبات نمیکنند .............
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
سقوط ازاد بورس ...منفی مستمر در دوسال گذشته ..کارنامه قرمز دولت محترم.. متچکرم که بورسیها را به خاک سیاه نشاندید..فقط وعده های دروغ ..دست مریزاد ...بی تدبیری عدم مدیریت و دروغ دیگر هیچ ...........
پرهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
یک روز وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را به گردن دلواپسان می اندازید، یک روز به گردن تحریم ها ، یک روز به گردن دولت قبلی ، جمع کنید آقا این بساط تهمت و بی تدبیری را . آقای روحانی در زمینه اقتصادی حرفی برای گفتن نداری و امید سهامداران را نا امید کردی .
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
دولت تدبیر گویا می خواد اینجوری جلوه بده که توافق تاثیری در اقتصاد ورشکسته ایران نداره ، اما نکته اینکه اعتماد عمومی به دولت و بورس و از بین می‌بره.
اصولا دولت تدبیر به صنایع داخلی اعتقادی نداره
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
سرمایه گذاری سایپا سه ساله که سهامدارانشو به عزا نشونده
اونهایی که 280 و 300 خرید داشتند و اونموقع دلار 800 تومان بود چه چیزی عایدشون شده جز اینکه سرمایه شون به یک سوم تقلیل پیدا کرده!
نیکمنشی
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
اقا تا کی میخوان شاخص رو بکشن پایین،من که تک سهم ثنوسام و امروز بازم اضافه کردم،بهش امید دارم و به کل بورس،یه روز قفل میشه کل بورس،به همین زودی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
اینها همه برمیگرده به اینکه فساد و رانتخواری بی حد و حصر در اقتصاد فلج و زمینگیر شده ما نهادینه شده و هیچ کس و هیچ مرجعی نه اینکه نمیتونه بلکه نمیخواداونو زیرو رو کنه . پس باید اینجا بهشت مدیران بی کفایت باشه
مبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
هاشمي رفسنجاني جنگ رو مقصر مي دونست ، خاتمي چوب لاي چرخ كن ها رو مقصر مي دونست ، احمدي نژاد فساد اقتصادي رو مقصر مي دونست و روحاني دلواپسان رو مقصر ميدونه ، هر كدام به بهترين شكل از مقصرها بهره برداري كردند . بيشتر نميتونم توضيح بدم !!!!
مبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
دلايل افت بازار :
1- عده اي از سرمايه گذاران بزرگ بعد از توافق هسته اي و لغو تحريم ها بازارهاي ديگر و مشاغل توليدي و صادراتي رابستري مناسبتر و كم ريسك تر و پر بازده تر براي سرمايه گذاري ميدانند و در حال خروج تدريجي از بورس هستند .
2- با توجه به ورود سرمايه گذاران مبتدي و هيجاني به بازار بورس در يك سال اخير كه بدون هيچ تحليلي اقدام به خريد و فروش ميكنند و نظم بازار را بهم ميزنند عده اي از فعالان بازار قصد بيرون راندن اين افراد از بازار را دارند .
3- رواج پديده صف نشيني هاي اعصاب خرد كن و نوسانات شديد بازار يكي ديگر از دلايل افت بازار است . اين افراد هيجاني با كوچكترين نوسان دستپاچه ميشوند و اقدامات نامعقولي ميكنند كه زيان خود و ديگر سهامداران خرد را رقم ميزنند .
4- سهامداران با تشكيل صف فروش و سنگين تر كردن آن موجب بي نظمي و هيجان بيشتر بازار و همچنين افت بيشتر ارزش دارايي هاي خود مي شوند .
به نظرم اگر سهمي بي ارزش است نبايد خريد و اگر ارزشمند بايد نگهداري كرد ،تشكيل صف فروش فقط باعث افت بيشتر و سريعتر سهم ميشود ، تشكيل صف فروش باعث وحشت سهامداران بخصوص افراد مبتدي ميشود و وضع بازار ميشود اين كه ميبينيم . ما نبايد به دست خودمان به وضعيت فعلي بورس دامن زده و آب به آسياب كساني بريزيم كه از شرايط فعلي بيشترين منافع را كسب ميكنند .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
معلوم شد اصلاً این حضرات (دولت) هیچ کنترلی بر بورس ندارند چون سهامه را مالکانشان هدایت میکنند که شدیداً هم با دولت مشکل دارند
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
الان تو بورس لندن نیویورک این اتفاقات می افتاد
TV ایران 24 ساعته گزارش می داد چه فاجعه عظیمی اتفاق افتاده پول سهامدار بدبخت را تر وتمیز 60تا70 % ازبین بردند !!!
نظر کارتن خواب ، معتاد الکی را بعنوان معترض پخش می کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
از وزیـــــر اقتصادی که رشته تحصیلی اش بجای ریاضــــــــی رشته علوم انسانی است بیشتر از این بر نمی آید......
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
تا زمانیکه صلاحیت تعیین مدیران باید توسط نیروهای امنیتی مشخص شود و ملاک نه تخصص بلکه متظاهر به دین بودن باشد، وضع به همین منوال خواهد گذشت . شما فرق تخصص در تیم هسته ای را دید . مثلاجلیلی کی بود که بایستی بر این کشور تحمیل می شد ؟ ایشان چقدر تخصص در اموربین الملل داشتند ؟یا خود احمدی نژاد چه میزان از سیاست داخلی و خارجی اطلاع داشتند ؟ دیدیم که هم موجب انزوای بین المللی ایران شدند و هم درآمدهای ارزی را برباد دادند و هم ملت را دو شقه کردند . معیار تعیین اون ابله هم این بود که شعائر انقلاب را زنده کرده و...
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
حالا هی بگویید تورم 14 درصد است.
حالا هی بگویید مچکریم روحانی.
حالا هی بگویید این هم تقصیر احمدی نژاد است.
حالا هی بگویید توافق هسته ای.
یارانه را هم ندهید.
از ماست که بر ماست؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
با سلام
آقای دولت به اصطلاح تدبیر به داد این کسانیکه اندک اندک پول جمع کردن و با توصیه دولتیون به بازار سرمایه اوردن و حالا دارن زیان میبینن برسید که اگر نرسین از رای مجلس خبری نیست و بهتره امثال احمدی نژاد ها بیان لااقل اسمشون را تدبیر نمیزارن
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
با سلام
آقا چطوری میشه در بورس های خارجی سرمایه گذاری کرد لطفآ اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه ممنون
حامد باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
سلام، ریاست محترم ،تانظارت کافی برگزارشات شرکت ها ازطرف بورس نباشد. اعتماد خریدارسهام به صفرمی رسد.شما فقط برای مثال: شما نماد شسپا راخواهشاازفروردین ماه تامجمع کنترل کنید.واقعا کدامیک این گزارشات صحیح است پیش بینی سود به یکباره 120 درصد کم می شود. گزارش دریافت خسارت ازبیمه دوروز بعد ازگزارش میرسدولی حق الزحمه هیت مدیره!!!!