بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد:

سهامداران، سهامداری نمی کنند

مشکل اصلی اقتصاد کشور کمبود نقدینگی است و به نظر می رسد با رونق هر چه بیشتر روند معاملات بورس می توان در تأمین مالی و نقدینگی شرکت های بزرگ موفق عمل کرد.
کد خبر : ۱۵۲۰۶۴
نویسنده :
جمشیدی

به نظر می رسد در شرایط فعلی اغلب نظرات کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نزدیک به هم بوده و با این اوصاف اگر بخواهیم در خصوص کلیت بازار سرمایه صحبت کنیم باید به این نکته توجه داشت که هیچگاه یک عامل به تنهایی بر روند معاملات تأثیر گذار نیست و برآیند اثرات مثبت و منفی همه عوامل در نهایت موجب شکل گیری روند معاملات بورس می شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در حالی انتظار داشتند تا پس از حصول توافق در مذاکرات 1+5 شاهد روند رو به رشد معاملات باشیم و حتی برخی کارشناسان افزایش شاخص کل تا محدوده 80 تا 90 هزار واحدی را برآورده کرده بودند که روند پس از مذاکرات به گونه دیگری شکل گرفت. در این شرایط برخی معتقدند که توافق هنوز انجام نشده و توافق نهایی پس از تأیید کنگره سنا و مجلس شورای اسلامی به قطعیت می رسد.

محسن محمودزاده افزود: البته در این بین نگرانی ها در آمریکا مبنی بر تفاوت اظهار نظرهای دو حزب موافق و مخالف توافق یعنی دموکرات ها و جمهوری خواه ها وجود دارد که به نظر می رسد به تبع آن در کشورمان نیز برخی اظهار نظرها در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 عنوان می شود که به نوعی مقابله به مثل کردن است.

وی در خصوص احتمال اینکه دولت یکی از عاملان اثر گذار بر روند فعلی باشد، اظهار داشت: مشکل اصلی اقتصاد کشور کمبود نقدینگی است و به نظر می رسد با رونق هر چه بیشتر روند معاملات بورس می توان در تأمین مالی و نقدینگی شرکت های بزرگ موفق عمل کرد. براین اساس شاید بتوان گفت سیاست های دولت در خصوص این بازار مناسب نبوده اما این موضوع که دولت در شکل گیری روند فعلی اثر حائز اهمیتی اعمال کرده، دور از ذهن می باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به رفتار سهامداران حقیقی و حقوقی اشاره کرد و گفت: معنای سهامدار بودن این است که سرمایه گذاران از محل نگهداری سهام در پرتفوی بورسی خود و رشد قیمتی آن در بازه بلند مدت و نیز از محل سود نقدی تقسیمی در مجامع بازدهی کسب کنند، این در حالی است که در شرایط فعلی اغلب سهامداران حتی سهامداران حقوقی با دیدگاه کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند که رفتارهای این چنینی خود به روند معاملات لطمه وارد می کند.

علاوه بر همه موارد فوق می توان به انتشار گزارشات نا مناسب عملکرد سه ماهه نخست امسال اکثر شرکت ها و نیز عدم سود نقدی تقسیمی مناسب در مجامع شرکت ها بویژه بانکها اشاره کرد.

محمود زاده در خاتمه گفت: به نظر می رسد تمام بازارهای پولی و مالی روند نا مناسبی را سپری می کنند و سرمایه گذاران به انتظار قطعی شدن نتایج مذاکرات نشسته اند. علاوه بر این، طی معاملات روزانه بازار سرمایه شاهد این موضوع هستیم که معاملات یک نماد اغلب توسط سهامداران حقوقی انجام می گیرد، اما در آمار سهامداران حقیقی روی صفحه معاملات آورده می شود که این آمار گمراه کننده خود عاملی برای تشدید روند فعلی می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
یه تیتر بالاتر رو نگاه کن آقای مدیر عامل:
"بازار سهام بهشت مديران بی کفايت و مدعی دریافت پاداش عملکرد/ بازی برد - باخت مدیران با سهامداران"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
هر وقت یکی اومد گفت سهامدارا سهامداری کنند ما بیشتر ضرر کردیم ولی از وقتی حد ضرر رعایت کردم لا اقل جلوی ضرر بیشتر گرفتم.
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
مظلومترين قشر جامعه سهامداران هستند كه نه سود سهامدار را ميدهند نه ارزش سهامشان باقي ميماند در انتها به سهامدار مفت خور هم ميگويند من مانده ام با اين همه اميد و تدبير دولت بي تدبير و نا اميد.اين وزير نفت بازار سرمايه را نابود كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
آخه چرا داستان میگی؟ مرد حسابی نزدیک 18 ماهه که سهامدار شدم خیر سرم و مدام گفتم درست میشه و نفروختم والان حدود70 درصد ضرر کردم نه سود بانکی گرفتم نه سهمم رشد داشته و نه سود مجمع آخه چرا با اعصاب ملت بازی میکنی؟ قبول دارم یه سری گرگ مشغول تاراج و نوسان گیری هستن اما آیا همه اینجوری هستند؟ گفتیم توافق میشه و مشکلات همه حل میشه دیدیم با توافق بدبخت تر شدیم خدا به دادمون برسه از شدت فشار عصبی داریم دیوونه میشیم اونوقت یک مثلا کارشناس میاد داستان میگه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
پدر جان یک نگاه به پرتفوی شرکت تحت مدیریت خود بیاندازید و نحوه معاملات انشاالله که خیر است
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
اما اون هايي که سهامداري ميکنند؛ تا آخر مي سوزند و آب ميشوند؛
بهزادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
سهام دار چگونه سهامداری کند؟ بعضی از شرکتها سالها رشد نکرده اند وبعضی از شرکتهای قندی و.... هم افت شدید داشته اند به بورس کم لطفی می شود
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
انتظار نداری که توی این بازار که دو سال متمادی است که به سهامدران حقیقی بجای سود ضررهای هنگفت بالای 50% ( با سود از دست رفته بدلیل خواب سرمایه 100% ضرر) وارد شده کسی بیاد به حرف شما و وزیر اقتصاد که بارها وعده های پوشالی حمایت از بازار را داد و عمل نکرد گوش کنه و اعتماد کنه و تهمانده سرمایه خودشا بگذاره تو این تله موشی که دولت برای سرمایه های مردم کار گذاشته .آخه بلند مدت یعنی چقدر بلند مدت؟!!!!!!
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
منظورت سهامدار حقیقیه یا سهامدار حقوقی؟؟؟؟
شما خودت ببین مجموعه زیر دستت چطوری فله ای سهم فروخته
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
خلاصه هر روز یکی به اسم کارشناس بازار سرمایه اعلام وجود میکنه ونمک به زخم سهامدار بیچاره میزنه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
به برکت دلواپسان بورس ایران هم قمارخانه شده بورس بازها هم تو ایران بخاطر خود زنی دلواپسان فمار باز هسنتد منفی شدن بورس هم بعد از توافق هم دلیلی بر صحت این ماجرا هست بورس نیوز اگز با دلواپسان هم پیاله نیستی این مطلب درج بفرما
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
والا ما از این بورس چشم انداز روشنی نمیبینیم نمیدونم چه قیمتی ملت سهمو خریدن که دارند اتیش میزنن به مالشون کلا بازار 2 سال الاف مذاکرات کردند که انشالله شاخص 89000 ببینه در حالی که اخبارشو پیشخور کردند بعضی از سهما رشد 20% داشتند معلوم نشد کی خرید کی فروخت بعد از مذاکرات هم افت.
این شد بازار سرمایه با افق روشن حالا که دیگه محرک نیست که بازار رشد کنه واقعا متاسف برای این دولت و مدیران راس کار هر بار هم یه کارشناس میاد نظر میده من موندم این همه کارشناس چند سال قبل هم بودند یا تازه نظر کارشناسی میدند بابا تو این بازار نقدینگی نیست مگه میشه شاخص با نظر کارشناسانه بالا برد تا نقدینگی نباشه همین وضیعت هست و شاید هم بدتر سهم خریدن = ضرر کردن فعلا سهامدارن خرد شدن بازیچه دست اقایون و کلی ناراحتی روحی و روانی که نصیب سهامدارانی میشه برای سرمایه گذارای داخل این بازار بی تدبیر شده اند امیدواریم این افق روشن به زودی پدیدار بشه تا همه بیچاره نشدن و اعتماد بیشتر از بین نرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
لطفا این تحلیل های ... را نگذارید؟!
مشکل اصلی بورس اقایان سیف و زنگنه هستند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
چقدر سهامداری کنند شما راضی بشی قیمت پارسال سهم های مثلا بنیادی مثل فارس را باامسال مقایسه کن ببین چقدر افت کردهسود آنچنانی هم تقسیم نکرده بقیه سهم ها هم حداقل یک سوم قیمت پارسال افت کردند بگذریم از ضرر خواب پول و ... ولمون کن آقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
مگر حقوقيها سهامداري ميكنند! انها نوسانگيري و سقته بازي ميكنند
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
ما که سهامداری کردیم به کجا رسیدیم
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
به جان توسهامداری کردم حالا نتیجه:کنور 600تومانشده 180 وتوصا 140شده 98وساپا160شده 95
بازهم بگم؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
نه اینکه وضع اثتصاد و مدیریت در مملکت ما خوب است که اقایان انتظار سهامداری هم از ما دارند بروید خودتان را درست کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
سهامداران با دید کوتاه مدت به باار می نگرند برای اینکه هنوز تنش بین المللی وجود دارد و شعار مرگ بر امریکا همچنان در ایران طنین انداز است و اقایان هم که هنوز می گویند ما دست از سر امریکا برنمی داریم و در حال جنگ با امریکا هستیم
من بارها گفتم سطحی کارشناسی نکنید و ریشه این مشکلات را ببیینید که ان هم در سیاست خارجی و در نتیجه بی ثباتی کشور ایران است
خامنه
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
واقعا هم همینطور من سهامدار چطور اطمینان داشته باشم که این دولت که با دنیا رابطه برقرار کرده همیشه هست و مثل خاتمی بعدا کن فیکون نمیشود و دوباره احمدی نزاد جدید و جنگ با دنیا و تحریم وووو