بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار تهران 3280 تومان و نرخ فروش آن به 3290 تومان رسید که نسبت به روز گذشته با 6 تومان کاهش همراه شد.
کد خبر : ۱۵۲۰۹۲
نویسنده :
یارمحمدی

هر دلار آمریکا در بازار امروز با 6 تومان کاهش به بهای 3290 تومان رسید و بانک مرکزی نیز در روز جاری نرخ بانکی 39 ارز را اعلام کرد که بر این اساس نرخ 16 ارز نسبت به روز گذشته کاهش و 18 واحد پولی افزایش داشته و 5 ارز ثابت ماند و در این بین هر دلار آمریکا به 2956 تومان رسید.

به گزارش بورس نیوز، نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار تهران 3280 تومان و نرخ فروش آن به 3290 تومان رسید که نسبت به روز گذشته با 6 تومان کاهش همراه شد.

بر این اساس نوسانات نرخ هر دلار آمریکا در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی خبر از ارز تک نرخی تا 10 ماه آینده داد و گفته هر چند برنامه یکسان سازی نرخ ارز زمان نیاز دارد اما ظرف 8 تا 10 ماه آینده این مسأله عملیاتی و قیمت آن تک نرخی خواهد شد.

البته تک نرخی شدن ارز نباید به معنای کاهش غیر واقعی و غیر منطقی آن باشد بلکه اقتصاد کشور نیاز به این تک نرخی شدن دارد تا بتواند رانت خواری را کاهش و روابط پولی بین المللی را با شفافیت بیشتری توسعه دهد. در حال حاضر نیز متولیان این بازار نرخ ارز را به سمت تک نرخی شدن هدایت کرده و بعد از حل شدن مسائل بین المللی و تحریم ها می توانند این مسأله را در بازار ارز اعلام کنند.

در بازارهای جهانی با توجه به اینکه نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده برگزار خواهد شد و این نشست تا حد زیادی وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا را روشن می کند، قیمت هر انس طلا قطعاً تحت تأثیر نتیجه آن قرار خواهد داشت.

به طوریکه در بازار امروز قیمت هر انس طلای جهانی با کاهش همراه شد و در محدوده 1096 تا 1106 دلار مورد معامله قرار گرفت و هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار تهران با 2 هزار ریال کاهش به قیمت 89 هزار و 327 تومان رسید.

قیمت تمام سکه بهار آزادی و ربع سکه، امروز بر خلاف طلا و ارز، به ترتیب با 10 و 20 هزار ریال به 885 هزار تومان و 268 هزار تومان افزایش یافت، در حالی که نیم سکه نسبت به روزهای گذشته تغییری نکرد و در قیمت 476 هزار تومان ثابت ماند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
نرخ ارز 2500 تا 2700 تومان خوبه البته اگه عزیزان بانک مرکزی به فکر کاسبی نباشن
فیروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹
مرگ بر آمریکای جنایتکار،اگه با اینا توافق نکرده بود، الان دلار بالای ۵ تومان بود و از قبل اون سهام هم بالا میرفت،مهمتر اینکه دلواپسی هم نداشتیم........
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
بعد اونوقت دلار میشد 5 تومن 20 درصد سهامم بر فرض بالا میرفت خیلی خوبه این الان؟ ارزش واقعی پولت که کمتر هم میشه اینجوری!