بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر : ۱۵۲۱۲۱
هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی تفرش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان جوان در خصوص تاثیر رسیدن به توافق در مذاکرات بر بازار سهام گفت: با توجه به این که بازار سرمایه حجم کوچک‌تری از اقتصاد را دربرمی گیرد، بنابراین شدت تاثیر‌پذیری‌ آن از رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق بیشتر است.
وی با اشاره به تاثیر توافق در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اظهار کرد: در خصوص تاثیرپذیری اقتصاد و بنگاه‌های تولیدی از این اتفاق باید دستکم یک یا دو سال منتظر بود.
کارشناس بازار سرمایه در این‌باره ادامه داد: در صورتی که سایر مولفه‌های اقتصاد کشور در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند، می‌توان انتظار  بهبود این مولفه‌ها در کنار نتایج مثبت اقتصادى توافق هسته‌اى و رفع تحریم‌ها بتوانند بر سودآوری شرکت‌ها و نیز بهبود شرایط اقتصادی اثر داشته باشند.
باروتی با بیان مزیت‌های بازار سرمایه برای جذب نقدینگی گفت: در حال حاضر برای نقدینگی هیچ بازاری بهتر از بازارهای پول و سرمایه نیست؛ چرا که از یک طرف قیمت سهام در بورس ارزان بوده و دیگر حباب قیمتی هم مطرح نیست و از طرفی دیگر موج مثبتی از مذاکرات هسته‌ای در بورس به راه افتاده است که نوید بخش رونق اقتصادی خواهد بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که معاملات بازار سرمایه رونق بگیرد و رشد شاخص و قیمت‌ها ادامه داشته باشد می‌توان انتظار ورود نقدینگی جدید به بازار را داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
بازار سرمایه
محلی برای چپاول ملت بخت برگشته
محلی برای فریب و خیانت به مردم بی دفاع
محلی برای انجام انواع کلاه برداریها از راه قانونی

بهترین مکان برای رسیدن شما به زمان هر چه سریع تر مرگ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
بهترین بازار برای کسب در آمد دولت و بیچارگی سهامداران از بعد از توافق چند روزبازار مثبت بوده برید خجالت بکشید با این بازارتون بد بخت شدیم رفت
abc
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
بورس بازاری مناسب برای جذب نقدینگی ونصف کردن یاازدست دادن سرمایه ملت اتفاقاروش خوبی دولت درپیش گرفته همینطورباشه تاپایان سال هیچ پولی دست مردم نمیمونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
اقایان محترم بهتر بگید و تییر میزدید : بازار سرمایه کوره پول سوزی و سوزاندن سرمایه ها و نقدینگی سرگردان
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
واقعا از شما تشکر میکنیم که در این بازار پولهای ما را جذب و نابود میکنید واز این فلاکتی که دچارش هستیم از شما متشکریم
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
شک نکنید خخخخخخخخخخخ بازار سرمایه=بدبختی و ضرر