بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۱۵۲۱۳۱
در آگهی های پرزرق و برق فروش خودرو به تبلیغاتی برخوردیم که خودرو پژو ۲۰۶ را ۶۱ میلیون تومان به مشتری می فروشد.

به گزارش تسنیم، این روزها بازار خرید و فروش اجناس در فضای مجازی بسیار داغ است به نحوی که هر فرد یا افرادی با تأسیس یک سایت سعی در فروش برخی کالاها دارند. خودرو به عنوان یک کالای پر طرفدار هم در صدر تبلیغات قرار دارد. 

در این تبلیغات ها هر فردی سعی در فروش انواع خودروهای داخلی و خارجی آن هم با شرایط خاص می‌کند شرایطی که از همان نگاه نخست خریداران خودرو را جذب خود می‌کند اما در نهایت این تبلیغات فقط آنها را فریب داده و چیزی دست آنها را نمی گیرد. در این شرایط خریداران راهی جزء رفت و آمدهای زیاد به مراجع قضایی برای دریافت حق و حقوق از دست رفته خود ندارند.

به عنوان نمونه یکی از این دفاتر فروش اینترنتی خودرو با این شعار که "ما با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خودرو، شما را یاری می کنیم تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید". سعی در فروش انواع خودرو نموده است.

در این آگهی فروش (پژو ۲۰۶ تیپ ۲ گیربکس دنده‌ای) با پیش پرداخت ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و طی اقساط ۶۰ ماهه به میزان ۸۸۰ هزار تومان اعلام شده است. به نحوی که قیمت این خودرو برای مشتری ۶۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد.

در تماس با این شرکت متوجه شدیم که متقاضی خرید باید یک ضامن با چک را به دفتر فروش معرفی و یک قرارداد با بیعانه ۵۰۰ هزار تومانی منعقد نماید. سپس شرکت مدارک فرد متقاضی را به بانک و تعدادی از مؤسسات مالی اعتباری تحویل می دهد. البته فرد نیز باید به این مؤسسات که نام آنها را دفتر معرفی می‌کند مراجعه و مبلغ پیش پرداخت خودرو را در یک حساب به نام خود در بانک واریز کند.

پس از استعلام مدارک متقاضی و تحویل خودرو به مشتری طی یک قرارداد امکان برداشت پول که همان پیش پرداخت خودرو است، از حساب مشتری به وجود می آید. البته تا تسویه کل مبلغ خودرو که تا ۵ سال طول می کشد سند در رهن بانک خواهد ماند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
محاسبه کردم سود سالانه 50 درصدی میشه!!
اقتصاد کاملا ربایی...
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
دزدیه
محمد
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
سود بانکی 29 درصدی ربا نیست درنتیجه 50 درصدی هم ربا نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
حالا باید بگیم ((( 206 کیلوئی چند ؟)))
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
خدا وکیلی انهایی که از ورود سرمایگزاران خارجی نگران هستنند . تعدادی ساده لو.ح که همیشه شعار بدست اماده ایستادنند شصت و یک میلیون تومن باید بدی تازه منت سرت میزاره که زود تحویل میده انوقت میگن چرا دلواپس حرف میزند ناراحت میشوید اون نگران کشور و اشغالگران خارجی است مگه فلسطین را نمیبینید که چطور اسراییل اشغال کرده و شبانه روز به من و تو نشان میدهند که ببینید سرمایه گزاری با خارجی عاقبتش این است