بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر : ۱۵۲۱۳۴
آسوشیتدپرس نوشت: روسای جمهور چین ، روسیه ، ایران و آمریکا قرار است در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سخنرانی کنند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ندرت در این نشست حضور پیدا می کند و همچنین نخستین حضور شی جینپینگ رئیس جمهور چین در نشست مجمع عمومی خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»، سازمان ملل متحد روز دوشنبه نخستین پیش نویس فهرست سخنرانان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را منتشر کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز قرار است چند روز پیش از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، پوتین ، شی جینپینگ و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

دو سال قبل گفتگوی تلفنی تاریخی اوباما و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، گمانه زنی هایی را در مورد نزدیک شدن این دو کشور به وجود آورد و منجر به موافقتنامه هسته ای موقت و پس از ان موافقتنامه هسته ای تاریخی این ماه بین ایران و شش قدرت جهان شد.

پیش بینی می شود موافقتنامه هسته ای ایران و پیامدهای آن برای خاورمیانه و فراتر از این منطقه محور اصلی سخنرانی ها در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد باشد.

کشورهایی که تاکنون مشخص شده است سران آنها در این نشست حضور نخواهند داشت عبارتند از هند ، انگلیس ، سوریه ، عربستان سعودی و کره شمالی.

فرانسه ، مکزیک ، نیجریه ، افغانستان ، اوکراین ، مصر ، ونزوئلا ، سودان جنوبی ، لیبی ، یمن و عراق از کشورهایی هستند که سران آنها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر