بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر : ۱۵۲۱۳۵
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: بدون شک نتیجه مذاکرات وین باید در مجلس به رأی گذاشته شود و این سخن که تنها شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد و این موضوع فراتر از مجلس است، سخنی باطل است.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه  6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با تاکید بر اینکه بدون شک نتیجه مذاکرات وین باید در مجلس به رأی گذاشته شود، گفت: این سخن که تنها شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد و این موضوع فراتر از مجلس است، سخنی باطل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا که همه معاهدات و قراردادهای بین‌المللی طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی باید به تصویب مجلس برسد.

وی با بیان اینکه مجلس در قانون اساسی ما جایگاه بالا و اختیارات بسیاری دارد و تنها نهاد قانونگذاری در کشور است، تصریح کرد: اما ما با ایجاد شوراهای عالی متعدد در کنار آن که گاهی قانونگذاری هم می‌کنند، جایگاه مجلس را تنزل و اختیارات آن را کاهش داده‌ایم.

مطهری تاکید کرد: نمی‌شود که شورای عالی امنیت ملی گاهی کار قوه قضائیه را انجام دهد و گاهی کار مجلس را و اصل 177 قانون اساسی که سه وظیفه را برای آن مشخص کرده است، چنین اجازه‌ای را به آن نمی‌دهد، همین‌طور شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند سیاستگذاری در مورد فرهنگ داشته باشد نه قانونگذاری، مطلبی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرموده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم افزود: همین‌طور در مورد شورای عالی فضای مجازی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام که گاهی قانونگذاری می‌کنند، این تداخل‌ها باید از بین بروند ولی مسئله مهم این است که مجلس در تایید یا رد مذاکرات وین نباید عجله کند و این اختیار خود را تا آخرین فرصت حفظ کرده تا اگر بدعهدی یا کارشکنی از سوی طرف غربی مشاهده شد بتواند آن را رد کند، بدیهی است این کار از طریق ارسال لایحه دولت امکانپذیر است.

وی گفت: اما مسئله دیگر، در کسب توفیق مسائل هسته‌ای همه دولت‌های 12 سال گذشته شریکند گرچه در این میان هنر دیپلماسی دولت فعلی نقش بیشتری داشته است، حتی آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق که با اعتماد به نفس و جسارت سند هسته‌ای را پیش برد، در این موفقیت‌ها شریک است، گرچه می‌توانست به گونه‌ای رفتار کند که تحریم‌ها به راحتی به ما تحمیل نشود، در رفتار با غربی‌ها زمانی درشتی نموده و زمانی نرمی نشان داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: پس از توافق هسته‌ای باید فرهنگ کار و تلاش و تولید در کشور نهادینه شود، همچنان که اسلام کار را مقدس و آن را عامل سعادت ملت‌ها می‌داند. مبادا رسانه‌ها انتظارات کاذبی مانند افتتاح مک‌دونالد و فرهنگ آسایش و خور و خواب را ترویج دهند که در این میان مدیریت دولت و اعمال اولویت‌های اقتصادی و اقدام برای کارهای زیربنایی مطابق به استانداردهای کشورهای پیشرفته از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مطهری ادامه داد: عده‌ای به حق نگرانند که توافق هسته‌ای و بهبود روابط با دنیای غرب موجب استحاله و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی شود، ولی این‌طور نیست، بهبود روابط با دنیا حتی می‌تواند ما را در دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک کند. هرگاه ما در مسئله آزادی فلسطین و حمایت از حزب‌الله و حماس و یا در صدور انقلاب اسلامی و داعیه جهانی اسلام و یا در امور فرهنگی و اجرای احکام اسلام کوتاه آمدیم آنگاه باید برای آینده انقلاب اسلامی نگران باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه دادگاه حمله‌کنندگان به اینجانب در شیراز نزدیک است، گفت: از قوه قضائیه انتظار دارم پیش از آنکه به اتهام چند جوان نادان که ابزار دست منافقان زیرک شده‌اند، رسیدگی کند، اتهام عاملان و دستور‌دهندگان و طراحان آن ماجرا را مورد بررسی قرار دهد. اگر از کنار جرم آنها بگذرد، عدالت را رعایت نکرده است.

وی افزود: اجرای غلط و تبلیغاتی قانون هدفمندی یارانه‌ها از ابتدا مشکل جانکاهی را برای دولت ایجاد کرده است، به طوری که دولت برای اجرای آن 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عقل سلیم حکم می‌کند که دولت همچنان که قانون آن را ملزم کرده است، تعداد زیادی از غیرنیازمندان را حذف کند و اگر مدعی است که تشخیص آنها عملی نیست،  پیشنهاد می‌کنم غیر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهم هر فرد را از 45 هزار و 500 تومان به 30 هزار تومان کاهش دهد و به مرور قطع کند و در مقابل سهم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را افزایش دهد.

مطهری تاکید کرد: دولت باید رودربایستی‌ها را کنار و واقعیت را با مردم درمیان بگذارد، آنگاه مردم نیز خواهند پذیرفت. نباید خدای‌ناکرده به خاطر انتخابات آینده، مصلحت جامعه را نادیده گرفته ، حتی اگر دولت این کار را نمی‌کند، مجلس با یک طرح دوفوریتی باید کشور را از شر اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه‌ها نجات دهد. چرا که اساساً یارانه با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: بدون شک پدیده داعش، گذشته از اینکه ساخته دست آمریکا و اسرائیل است، تکرار پدیده خوارج در دوران صدر اسلام است که به تعبیر شهید مطهری عده‌ای زاهدان احمق، ابزار دست عده‌ای منافقان زیرک قرار گرفته‌اند. به بیان امام علی (ع)؛ پدیده خوارج مانند بیماری بود که به جان جامعه اسلامی افتاده بود، و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا کرد و امروز نیز مردی از جنس امیرالمومنین (ع) لازم است که چشم این فتنه را درآورد که فرمودند «من بودم که چشم فتنه را درآوردم و غیر از من احدی جرأت این کار را نداشت».

وی گفت: رفتار ترکیه در چند سال اخیر در قبال مبارزه با تروریسم قابل تأمل است، گرچه رویکرد جدید دولت ترکیه در مورد مبارزه با داعش می‌تواند مثبت باشد، اما اینکه همراه با اشغال بخشی از خاک سوریه شده است، شک و تردیدها را برانگیخته است. ظاهراً آقای اردوغان برای جبران شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات اخیر برای احیای سیاسی خود نیاز به این اقدام دارد. عرب‌ها در جریان حمله اروپایی‌ها به دولت واحد و قدرتمند اسلامی عثمانی در اثر تعصب نژادی از پشت به دولت عثمانی و دنیای اسلام خنجر زدند، نه تنها به هدف خود که تشکیل امپراطوری واحد عربی بود، نرسیدند، بلکه باعث شدند که کشور جعلی اسرائیل نیز در قلب دنیای اسلام کاشته شود و امروز ترکیه همان خطای آن روز عرب‌ها را مرتکب شده و با همکاری با آمریکا و اسرائیل از پشت به دنیای اسلام خنجر می‌زند.

مطهری با اشاره به برخورد ناخوشایند با تجمع معلمان در روز 31 تیرماه در مقابل مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گذشته از اینکه اینگونه برخوردها ضرورتی ندارد، اساساً برخلاف قانون اساسی است و لازم است در این زمینه از این معلمان دلجویی شود و البته معلمان محترم نیز باید برای رفع مشکل معیشتی خود به دولت که اراده این کار را دارد، فرصت بدهند. نکته قابل توجه این است که فضای قبلی مقابل درب شمالی مجلس که برای تجمعات استفاده می‌شد، در تغییرات اخیر از بین رفته و تبدیل به فضای سبز شده است.

وی تصریح کرد: لازم است هیات رئیسه محترم به رفع این نقیصه بپردازد . خصوصاً که همه مجالس دنیا که پناهگاه مردم هستند، دارای چنین فضاهایی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: کلمات انگلیسی در تابلوهای سطح شهرها همچنان رو به افزایش است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان در اجرای قانون کوتاهی می‌کند،‌ دیگر اینکه شورای شهر تهران باید برخورد جدی‌تری با بلندمرتبه‌سازی که تهران را غیرقابل سکونت ساخته است،‌ داشته باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
تا حالا مقاومت کردیم و نرفتیم اما فکر کنم همین فردا اگر بریم کمیته امداد ثبت نام کنیم بهترباشه .
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
اقای مطهری عزیز فلسطینی ها شما را نمی خواهند با برادران عربستانی خود پیمان دوستی بسته اند حالا شما به زور هم شده خود را فلسطینی تر از فلسطینی نشان دهید اما شندر قاز به مردم از در امد مملکت خودشان می دهید زمین وزمان را بهم می دوزید وا مسیبتا بوجه کم داریم فقط بدهیم به کمیته امداد وبهزیستی تا پورشه وارد کنند .
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
بابا راست میگه اخه یه مشت نخبه تو مجلسه که کار های ساده و روزمره مانده با تصویب یه قانون بدست چند تا نخبه اقتصاد و بورس و نقدینگی و مهار تورم به هوا رفت چه توقعی از این مجلس دارید که بخواد در این کار بزرگ و جهانی نظر دهد اینها کار نکرده عزیزند