بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
از ریاست محترم سازمان بورس تقاضا می گردد تا در شرایط فعلی که هم امکانات حرفه ای و هم فضای مناسب وجود دارد از فرصت استفاده کرده و تداوم برنامه بورس اما با شکلی جدید و نگاهی همسو با خواسته های جامعه بزرگ بازار سرمایه را مد نظر قرار دهند و با یک اقدام کم نظیر و شجاعانه این فرصت را در اختیار این بخش اقتصاد بگذارد تا این بخش نیز با داشتن تریبون رسمی مطالبات خود را بیان کند.
کد خبر : ۱۵۲۱۴۳
نویسنده :
آموخته

پس از نظر سنجی که در خصوص میزان رضایت سهامداران از برنامه استودیو بورس در 30 تیر ماه گذشته در بورس نیوز برگزار شد و نتیجه آن عدم رضایت فعالان بازار سرمایه را در پی داشت، عبدی تهیه کننده این برنامه به جهت آشنایی بیشتر با اهداف برنامه و نیز بررسی چالش ها و موانع موجود در ساخت برنامه خواستار برگزاری نشست هم اندیشی با مدیریت بورس نیوز در محل استودیو بورس شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، آنچه که در بازدید از این مجموعه جلب نظر می کرد امکانات و تجهیزات پیشرفته و حرفه ای اعم از استودیوهای صدا و تصویر با کیفیت بالا بود که برای بازار سرمایه بسیار مفید است و جا دارد از عوامل این برنامه تقدیر شود که با ایجاد چنین فضایی پای بورس را به کانال یک سیما باز کردند اما تهیه کننده این برنامه از برخی محدودیتها برای پخش نام برد که حتما برای رفع این محدودیتها باید تلاش مضاعف شود تا برنامه جایگاه واقعی خود را بیابد و جای خود را در دل مخاطب بازکند چون واقعا این پتانسیل وجود دارد .

از نگاه دیگر چقدر بهتر بود که این امکانات و تجهیزات در راستایی مورد استفاده قرار می گرفت که بتواند حداکثر کارایی را برای بازار سرمایه به همراه داشته باشد و چالش و فرصتهای روز بازار سرمایه را مطرح کند به عبارت بهتر کانال برنامه عوض می شود و در کانال بیان موضوعات روز و چالش های اصلی می افتاد.

از فرصت برنامه تلویزیونی بورس برای بیان چالشها بهره برداری شود

اگر چه تحلیل و گفتگو در خصوص صنایع بورسی می تواند به افزایش سطح آگاهی فعالان بازار سرمایه کمک نماید اما بازار سرمایه نیازمند بیان موضوعات روز، بررسی معاملات روزانه و چالش های موجود در خصوص نحوه معاملات حق تقدم ها، دریافت سود سهام شرکت ها، مکانیزم گزارش دهی و نظارت بر ناشران بورسی، بررسی چالش ها و موانع موجود بر سر راه کارگزاران، تعیین کارمزد معاملات، مقایسه قوانین بورس ایران با دیگر بورسی های دنیا و ... است.

بر اساس این گزارش، قطعاً ساخت چنین برنامه هایی در خصوص بازار سرمایه با حضور کارشناسان و صاحبنظران بورس می تواند به رفع مشکلات بازار سرمایه و دغدغه های سهامداران پاسخ مناسبی دهد و باعث افزایش ضریب نفوذ بورس در جامعه شود. چرا که تولید چنین برنامه هایی با موضوعات مختلف و مورد توجه در بازار سرمایه می تواند همچون برنامه 90 در حوزه فوتبال و یا برنامه ماه عسل که به بیان مشکلات و موضوعات مختلف جامعه پرداخته و مخاطبان زیادی را جذب کرده و هم توانسته با پیگیری و ارایه راه حل هایی به حل بعضی از مشکلات کمک نماید.

از سوی دیگر مسئولین امر به خوبی واقف هستند که اگر انتقادات و بیان مشکلات همراه با راه حل و با نگاه سازنده باشد می تواند در نهایت به رسیدن هدف اصلی و مد نظر مدیران و مسئولین منتج گردد.

لذا از ریاست محترم سازمان بورس تقاضا می گردد تا در شرایط فعلی که هم امکانات حرفه ای و هم فضای مناسب وجود دارد از فرصت استفاده کرده و تداوم برنامه بورس اما با شکلی جدید و نگاهی همسو با خواسته های جامعه بزرگ بازار سرمایه را مد نظر قرار دهند و با یک اقدام کم نظیر و شجاعانه این فرصت را در اختیار این بخش اقتصاد بگذارد تا این بخش نیز با داشتن تریبون رسمی مطالبات خود را بیان کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
با سلام صد بار هم تو تلویزیون هم صحبت کنید سهام خوب نمی شود سهام زمان که خوب می شود که تمام سهام مثل فرابورسی بشود من خودم ده سال سهام می خرم اکثر سهام فرابورسخریدم مو فق شدم وهمه سهام فرابورس شود هم به دولت محترم خوب می شود وهم بورس خوب می شود و مردم هم سرمایه گذرای می کند
سهامداران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
سلام
سهامداران در خواست اصلاح قانون را دارند تا این همه محدویت که کنترل برای گروهی خاص و ایجاد هیجان که همه به زیان حقیقی است بر داشته شود بورس ساز و کار آزاد را نیاز دارد تا بهر برداری و سو استفاده از این بازار تمام شود در غیر این صورت ورود به بورس خطر بزرگی دارد .
ايم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
آقا من نميدونم اين چه شاخصيه كه وقتي 100 تا منفي ميشه اكثر نمادها 5 درصد منفي ميخورن و زماني كه 300 تا مثبت ميشه فقط نيمي از نمادها مثبت ميشن اونم در حد 1 يا 2 درصد مثبت، آقا لطفا مردم رو آگاه كنيد كه شاخص معيار مناسبي براي تصميم گيري نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
اول از همه اون مجری و عوض کنن که هیچ اشرافی به مباحث بورسی نداره
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
سفته بازی و کثیف کاری بعضی حقوقی ها تو بورس نباشه حقیقی کار خودشو بلده
mohamad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
انشالاه بعد از اونکه سرمایه های سهامداران به خودشون برگشت بورس بیرونق بشه و از ذهنها پاک بشه و اسمی از بورس ایران در ذهنها جا نداشته باشه.انشالاه به امید آنروز