بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنایع معدنی و فلزی علی الخصوص در بخش سنگ آهن و فولاد نقش موثر و بسزایی را در سرمایه گذاری در بخش‌های توسعه ایی و افزایش ظرفیت شرکت‌های موجود در این صنایع ایفا کرده و همچنین با حمایت و افزایش نقد شوندگی سهام شرکت‌های مزبور در بورس اوراق بهادار، سعی در بالا بردن ارزش پرتفوی خود است.
کد خبر : ۱۵۲۱۵۰

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) رأس ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴.۰۴.۳۱ درمحل وزارت نیرو با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد زاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شیر محمد پور و کلاهدوز و به دبیری آقای علی اکبری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای هاشمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

ومعادن

۱- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی ۱۳۹۳.۱۲.۲۹،

۲- تقسیم ۴۵۰ ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

۳- انتخاب موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل

۴- انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) رأس ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴.۰۴.۳۱ درمحل وزارت نیرو با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد زاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شیر محمد پور و کلاهدوز و به دبیری آقای علی اکبری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای هاشمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

 اعضاء هیأت مدیره

ومعادن

 

 پیام هیأت مدیره

مقام معظم رهبری

تا چشم انداز را برای خود تعریف نکنیم، هیچ کار درستی صورت نخواهد گرفت-همه اش روزمرگی است- بعد از آن که تعریف کردیم، اگر برنامه ریزی نکنیم، کار بی برنامه به سامان نخواهد رسید. بعد از آن که برنامه ریزی کردیم، اگر همت نکنیم، حرکت نکنیم، ذهن و عضلات خود را به تعب نیندازیم و راه نیفتیم، به مقصد نخواهیم رسید:این‌ها لازم است. "

چشم انداز:

تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی در منطقه خاورمیانه و کشور‌های مشترک المنافع تا سال ۱۴۰۴.

ماموریت:

ما می‌خواهیم به عنوان برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری محوری در فعالیت‌های معدن و فرآوری معدنی ضمن نقش آفرینی در توسعه و بازرگانی بخش معدن با پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان و ذی نفعان خود باشیم.

اهداف استراتژی کلان:

۱) نقش آفرینی موثر در رشد اقتصادی کشور در بخش معدن و صنایع معدنی

۲) سرآمدی بازار سرمایه کشور در رسیدن به بازدهی سالیانه

۳) کسب عنوان برترین شرکت سرمایه گذاری در معادن ایران؛ خاورمیانه و کشور‌های (sis)

۴) افزایش وفاداری سهامداران و مشتریان با خلق ارزش‌های ویژه

۵) تقویت سرمایه انسانی متناسب با قابلیت‌های ضروری مورد نیاز توسعه و حیات شرکت

۶) متنوع سازی منابع درآمدی و توزیع ریسک

۷) سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن جدید در ایران و کشور‌های شمال قاره آفریقا

راهبرد‌های شرکت و الزامات اجرای راهبردها:

۱- افزایش بازده سبد سهام موجود

۲- نوآوری در مدل کسب و کار و سرمایه گذاری شرکتگ

۳- افزایش بهره وری شرکت‌های تابعه و وابسته

۴- تحول در فرآیند‌های شرکت

گزیده اطلاعات شرکت

ومعادن

مروری اجمالی بر اهم فعالیت‌های شرکت در سال ۱۳۹۳ جهت رسیدن به اهداف تعیین شده:

۱. شرکت در سال مورد گزارش علیرغم مشکلات شدید نقدینگی توانسته سرمایه گذاری‌های خود را ارتقاء دهد که عمدتاً شامل ادامه روند اجرای طرح‌های توسعه شرکت سنگ آهن گل گهر، اجرای افزایش سرمایه؛ استمرار روند اجرایی طرح‌های توسعه شرکت چادرملو، ادامه اجرای طرح‌های مجتمع فولاد خراسان از جمله گندله سازی و فولادسازی و سرمایه گذاری در طرح ۲.۵ میلیون تنی کنستانتره سنگان، ادامه اجرای طرح سرمد ابرکوه به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن شمش و ۵۰۰ هزار تن نورد؛ انجام افزایش سرمایه و یا افزایش سرمایه گذاری‌ها در سایر شرکت‌های سرمایه پذیر همچون اتمام فاز اول پروژه ۴ میلیون تنی کنستانتره گهر زمین و افتتاح و بهره برداری رسمی از واحد تولید کنستانتره شرکت توسعه معدنی صبانور به ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن و فاز نخست کنستانتره شهرک به ظرفیت ۳۲۵ هزار تن و ادامه اجرای دوطرح گندله سازی جمعهً به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن همگی در ادامه اجرای استراتژی‌های شرکت بوده که بسیاری از آن‌ها عمدتاً از سال ۹۴ به تدریج به بهره برداری می‌رسند.

۲. افزایش سرمایه گذاری و یا مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه و وابسته؛ که در راستای تقویت حفظ عضویت هیأت مدیره و یا افزایش ارزش سرمایه گذاری‌ها جهت تقویت سودآوری شرکت‌ها بوده است.

۳. کسب مدارج و رتبه از سازمان مدیریت صنعتی در قرارگیری در میان ۱۰۰ شرکت برتر در نظام رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی در سال ۹۳ بر اساس اطلاعات مالی سال ۹۲، درخشش شرکت در کسب مقام برتر در میان ۳۳۰ شرکت برگزیده در جشنواره ششم بهره وری سال ۹۳، قرارگیری در میان ۹ شرکت برتر منتخب و دریافت لوح سپاس شبکه بهینه کاوی ایران همزمان با روز ملی بهره وری

۴. پیگیری در مورد شناسایی و ثبت محدوده‌های معدنی جدید

۵. پیگیری موارد حقوقی له یا علیه شرکت از طریق وکیل حقوقی و همچنین پیگیری موارد حقوقی شرکت‌های تابعه

۶. پس از بررسی کامل و در جهت شفاف سازی حساب‌ها و رفع ابهام موجود در گزارش حسابرسی؛ ذخیره مورد نیاز در حساب‌های تلفیقی شرکت منظور شده است.

۷. در سال مورد گزارش شرکت با حضور در مجامع عمومی شرکت‌ها در تعیین خط مشی و سیاست گذاری و یا رفع مشکلات و کاستی‌ها مشارکت فعال داشته و با عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های تابعه و وابسته در اجرای برنامه‌ها نظارت داشته است.

۸. بررسی بودجه و مطابقت با عملکرد شرکت‌های تابعه و وابسته و پیگیری موارد مغایرت جهت رسیدن به اهداف مورد نظر.

۹. پیگیری و اجرای قوانین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و تهیه انواع گزارشات ماهانه و ۳ ماهه و ۶ ماهه و سایر گزارشات مورد لزوم در این رابطه و تهیه و ارسال بودجه حسابرسی شده سالانه و ۶ ماهه تلفیقی به سازمان بورس.

۱۰. بازارسازی سهام شرکت‌های تابعه و وابسته بورسی در شرایط کمبود شدید نقدینگی و درحد توان شامل چادرملو-گل گهر-کارخانجات تولیدی شهید قندی-فولاد صبانور-فولاد خراسان-آهن و فولاد ارفع و توسعه معادن و فلزات (از طریق شرکت‌های تابعه) و پیگیری، بررسی، کنترل و روند ارزش سهام شرکت در بازاربورس و جلوگیری از افزایش یا کاهش بی رویه.

۱۱. پیگیری موارد مالیاتی شرکت و حل مسایل مربوطه

۱۲. با توجه به مشکلات شدید نقدینگی، سود سهام سهامداران حقیقی که دارای شماره حساب بوده و همچنین سود سهام اشخاص حقوقی تا تاریخ تهیه این گزارش پرداخت شده است.

۱۳. تمدید و یا اخذ تسهیلات از بانک‌ها جهت پرداخت بدهی‌های شرکت

۱۴. همکاری با کانون نهاد‌های سرمایه گذاری در خصوص موضوعات مطروحه و شرکت در نشست‌ها و همایش‌های برگزار شده در خصوص بازار سرمایه و شرکت‌های سرمایه گذاری.

۱۵. کاهش بدهی به سازمان خصوصی سازی جهت اقساط معوقه خرید سهام ملی مس.

۱۶. دعوت مستمر از مدیران شرکت‌های سرمایه پذیر جهت بررسی عملکرد و برنامه‌های آنان در هیأت مدیره و بررسی صورت‌های مالی و گزارشات پایان سال مالی آنان.

۱۷. بررسی و پیگیری تکالیف مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه پذیر و برگزاری مجامع عمومی شرکتها.

۱۸. اصلاح مشخصات تعداد ۹۴۰ نفر از سهامداران از طریق مکاتبه با شرکت سپرده گذاری مرکزی و انجام انتقالات قهری سهام مربوط به ۱۴۳ نفر از سهامداران فوت شده و پاسخ به استعمالات متعدد ادارات و سازمان‌ها در این خصوص.

۱۹. تهیه گزارشات ارزیابی سهام‌های خریداری یا فروش رفته و اخذ گزارش مربوط از کارشناس رسمی دادگستری.

۲۰. عملی نمودن انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶.۰۰۰ به ۲۱.۹۲۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی پس از اخذ مجوز از سازمان بورس

۲۱. اتمام عملیات افزایش سرمایه ۱۶.۰۰۰ میلیارد ریال و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها

۲۲. تعهد و ظهر نویسی مدارک اخذ تسهیلات دریافتی برای تعدادی از شرکت‌ها از بانک‌ها پس از اخذ تضمینات لازم.

۲۳. بررسی در جهت توانمند سازی شرکت‌های تابعه جهت تسریع در مبادلات پولی با خارج از کشور و تولیدات صادراتی و تبادلات بازرگانی

۲۴. خرید یک واحد آپارتمان از ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

۲۵. بازبینی و تجدید استراتژی شرکت جهت بروز آوری آن

۲۶. رفع تصرف قسمتی از معدن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

۲۷. استمرار پیگیری انتقال سند مالکیت ساختمان آرش از طریق قوه قضاییه

۲۸. افتتاح و بهره برداری رسمی از دو واحد گازی (به ظرفیت ۳۴۰ مگاوات) طرح نیروگاه سیکل ترکیبی معدنی و صنعتی چادرملو به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات

۲۹. بهره برداری تولید آزمایشی طرح تولید کاتالیست ART در شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به ظرفیت ۱۴۰ تن

۳۰. افتتاح و بهره برداری از واحد شماره ۲ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن اسید سولفوریک

تغییرات سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس اسفند ماه ۱۳۷۴ مبلغ ده میلیارد ریال (شامل تعداد ۱۰ میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال) بوده که طی چندین مرحله افزایش سرمایه طی سال‌های متوالی به شرح زیر به مبلغ ۲۱.۹۲۰ میلیارد ریال-شامل ۲۱ میلیارد ریال و ۹۲۰ میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال- افزایش یافته است.

ومعادن

همچنین فهرست ۱۵ سهامدار عمده شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۳.۱۲.۲۹ و تاریخ تهیه گزارش به شرح جدول زیر است:

ومعادن

 شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در اردیبهشت ماه ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه استخراج کانه‌های فلزی با نماد "ومعادن" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۷۷.۱۰.۰۲ مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی ۳ سال اخیر به شرح زیر بوده است:

ومعادن

از دلایل کاهش ارزش معاملات و ارزش بازار در سال ۹۳؛ رکود در بازار‌های کالایی و اقتصاد، عدم گردش نقدینگی متناسب و افت تدریجی بازار سهام و وجود برخی ریسک‌ها سیستماتیک مربوط به صنعت استخراج کانه‌های فلزی بوده است که منجر به افت قیمت سهام همانطور که از نمودار زیر بر می‌آید شده است.


نمودار قیمت و P/E سهام توسعه معادن و فلزات طی سال ۹۳ در زیر آمده است:وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در اردیبهشت ماه ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه استخراج کانه‌های فلزی با نماد "ومعادن" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۷۷.۱۰.۰۲ مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی ۳ سال اخیر به شرح زیر بوده است:

ومعادن

 وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مربوط به پیش بینی‌های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۳.۱۲.۲۹ و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

 

ومعادن

 رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به ۱۳۹۳.۱۲.۲۹ بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

ومعادن

- لازم به توضیح است که اتخاذ رتبه ۱۰۳ از میان ۲۹۴ رتبه در کل بازار سرمایه رقم خورده است.

- امتیاز به موقع بودن معادل ۹۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می‌باشد.

- امتیاز قابلیت اتکا بودن معادل ۸۲ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می‌باشد.

- امتیاز نهایی شرکت در سال ۹۳ معادل ۸۷ حاصل شده است.

- با توجه به افزایش حجم معاملات (عمدتاً جابجایی‌های بلوکی) سهام طی ماهه‌های پایانی سال ۹۳؛ نسبت حجم معاملات به میانگین موزون نسبت به سال گذشته با رشد همراه شده است.

جایگاه شرکت در صنعت

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت سنگ آهن و فولاد در ایران و جهان

مختصری بر صنعت سنگ آهن در دنیا

میزان ذخایر زمین شناسی این ماده معدنی حدود ۳۰۰ میلیارد تن برآورد شده است این در حالیست که میزان ذخایر قابل استخراج حدود ۱۷۰ میلیارد تن برآورد شده است که بیش از ۵۰ درصد این ذخایر در کشور‌های استرالیا با ۳۵ میلیارد تن؛ برزیل با ۳۰ میلیارد تن و روسیه با ۲۵ میلیارد تن قرار دارند.

ومعادن

در بین استخراج کنندگان بزرگ سنگ آهن دنیا، پین در مقام نخست و استرالیا در رده دوم قرار گرفته است.

چین در سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۵ میلیارد تن سنگ آهن تولید کرد و به بزرگترین تولید کننده این ماده استراتژیک در جهان تبدیل شد. بعد از چین استرالیا با تولید ۶۶۰ میلیون تن در رده دوم و برزیل با تولید ۳۲۰ میلیون تن سنگ آهن رتبه سوم را به خود اختصاص داد. این در حالیست که کل تولید سنگ آهن در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳.۲ میلیارد تن بوده که نسبت به سال ۲۰۱۳ از رشد ۳.۵ درصد برخوردار بوده است. ایران در سال ۲۰۱۴ با تولید ۴۵ میلیون تن سنگ آهن (ایمیدرو و خصوصی) رتبه دهم تولید جهانی این محصول را به خود اختصاص داد. البته در سال ۹۳ تولید سنگ آهن ایمیدرو ۳۴ میلیون تن بود که نسبت به سال ۹۲ تغییری نداشته است.

ومعادن

در سال ۲۰۱۴ کشور چین حدود ۶۰ درصد از سنگ آهن صادراتی جهان را وارد کرد. همچنین ۴۵ درصد از کل تولید جهانی نیز به این کشور اختصاص دارد. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ بر اساس پیش بینی رشد تقاضا و مصرف سنگ آهن جهان، این شاخص همچنان به تقاضای چین وابسته باشد.

مهمترین شرکت‌های تأثیر گذار در تجارت جهانی این محصول سه شرکت واقع در کشور‌های برزیل و استرالیا به نام‌های Vale، Rio Tinto و BHP Billiton هستند که به ترتیب حدود ۳۱ درصد، ۲۱ درصد و ۱۴ درصد از تجارت جهانی این محصول را به خود اختصاص داده اند. در جدول زیر برنامه افزایش ظرفیت موجود در شرکت‌های تولید کننده سنگ آهن دنیا آمده است: (ارقام به میلیون تن)

ومعادن

دو شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن استرالیا قادر خواهند بود تا سال ۲۰۱۸ صادرات خود را به ۸۱۵ میلیون تن افزایش دهند. این در حالیست که صادرات این کشور در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۲۰ میلیون تن بود. برزیل نیز دومین صادر کننده جهان می‌باشد که تا سال ۲۰۱۸ قادر به صادرات ۵۸۰ میلیون تن سنگ آهن خواهد بود. صادرات این کشور در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵۰ میلیون تن بود. در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۹۰ میلیون تن صادرات سنگ آهن در دنیا وجود داشته است. (جدول زیر)

ومعادن

اما در بخش واردات بزرگترین وارد کننده سنگ آهن کشور چین بوده که در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۲۰ میلیون تن واردات داشته که حدود ۲۰۰ میلیون تن آن از برزیل بوده است. بعد از چین؛ ژاپن دومین وارد کننده سنگ آهن به میزان ۲۰۰ میلیون تن بوده که ۱۲۰ میلیون تن آن از استرالیا بوده است. کل واردات سنگ آهن جهان در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۱۰۰ میلیون تن بوده است. چین حدود ۸۵ درصد از سنگ آهن مورد نیاز خود را از ۴ کشور استرالیا؛ برزیل؛ هندوستان و آفریقا تأمین می‌نماید. این کشور برای کاهش وابستگی خود به واردات؛ سرمایه گذاری‌های فراوانی را در سایر معادن دنیا انجام داده است. به عنوان مثال با سرمایه گذاری در منطقه آفریقای جنوبی و غرب، برنامه تولید ۲۵۰ میلیون تن سنگ آهن را دارد. همچنین این کشور برنامه دارد تا ۵ سال آتی حدود ۲۰ میلیارد تن ذخایر جدید را شناسایی و کشف تولید سالانه ۳۰ میلیون تن سنگ آهن را راه اندازی نماید.

پیش بینی می‌شود که بازار جهانی سنگ آهن حداقل طی چند سال آتی؛ با شرایط دشواری مواجه می‌شود. از یک طرف قیمت‌های سنگ آهن با کاهش همراه شد و از طرف دیگر حجم تولید با بهره برداری از طرح‌های توسعه ایی افزایش قابل توجهی پیدا کرده و بازار با مازاد تقاضا روبرو خواهد شد. از عوامل اصلی موثر بر بازار عبارتند از:

۱- حرکت کند تقاضا در صنعت فولاد چین و کاهش محرک‌های تقاضا برای سنگ آهن چین در حالیکه شدت تقاضا در سایر نقاط دنیا صعودی می‌باشد.

افزایش آهنگ تولید و تقاضا در سایر نقاط دنیا

مشکلات مربوط به مازاد عرضه

تولید سنگ آهن در چین به طور قابل توجهی کمتر از تقاضای داخل خواهد بود.


مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت سنگ آهن و فولاد کشور

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنایع معدنی و فلزی علی الخصوص در بخش سنگ آهن و فولاد نقش موثر و بسزایی را در سرمایه گذاری در بخش‌های توسعه ایی و افزایش ظرفیت شرکت‌های موجود در این صنایع ایفا کرده و همچنین با حمایت و افزایش نقد شوندگی سهام شرکت‌های مزبور در بورس اوراق بهادار، سعی در بالا بردن ارزش پرتفوی خود است.

در این راستا شرکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با در اختیار داشتن دوقلو‌های سنگ آهنی (چادرملو و گل گهر) به عنوان بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور با سهم ۶۵ درصد، مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب سوم تولید فولاد کشور، ملی صنایع مس به عنوان تنها تولید کننده مس و کحصولات مرتبط با آن در ایران و همچنین بسیاری از شرکت‌های واقع در حوزه‌های تولیدی، خدمات دهنده فولادی، بازرگانی، کارگزاری و ... علاوه بر ایجاد پتانسیل سودآوری بالا نقش موثر و حایز اهمیتی چه به لحاظ مدیریتی و تأمین منابع مالی لازم برای شرکت‌های زیر مجموعه خود داراست. قطعاً با پیشرفت و توسعه چنین صنایع با اهمیتی (به عنوان شاخص توسعه یافتگی هر کشور) موجبات توسعه و ترقی در اقتصاد کلان کشور فراهم می‌آید.

بر اساس جدول زیر موقعیت و جایگاه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات قبل از به بهره برداری رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های زیر مجموعه و پس از اجرای آن‌ها در پایان سال ۹۳ (پایان برنامه پنجم توسعه کشور) در صنایع سنگ آهن، مس و فولاد آمده است. در این جداول علاوه بر سهم شرکت مادر، سهم هر یک از شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت در صنایع مذکور محاسبه شده است.

توضیح آنکه: فرض بر آن شده است که درصد مالکیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بر شرکت‌های سنگ آهنی و فولادی تا پایان سال ۹۴ تغییری ننماید.

ومعادن

 جایگاه شرکت در صنعت مس کشور

ومعادن

 جایگاه شرکت در صنعت فولاد کشور

ومعادن

 وضعیت سرمایه گذاری ها به تفکیک بورسی و غیر بورسی

سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت به تفکیک بورسی و غیر بورسی در پایان سال ۱۳۹۳:

ومعادن
 

- سایر سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت بابت انتقال از سرمایه گذاری بلند مدت به منظور مدیریت بازار سهام شرکت‌های تابعه و وابسته در بورس اوراق بهادار می‌باشند.

- بهای تمام شده سرمایه گذاری کوتاه مدت غیر بورسی به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری توسعه بازار می‌باشد که مشارکت کنندگان آن عبارت است از شرکت‌های صندوق بازنشستگی؛ شرکت‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های بیمه و بانک می‌باشند. ساختار و نوع فعالیت صندوق در حال بازنگری می‌باشد.

- در سال ۹۲ تعداد ۸ قطعه زمین واقع در شهرستان کرج، اتوبان کرج-قزوین، میدان استاندارد، محله شیخ آباد معروف به اراضی ذوب آهن جمعاً به متراژ ۲۳۶.۷۰۱ متر مربع از موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت کارشناسی خریداری گردیده است که اقدامات لازم جهت تغییر کاربری اراضی فوق از طرف شرکت در حال پیگیری می‌باشد. در سال مالی مورد گزارش معادل ۹۹۸ میلیون ریال بابت هزینه‌های انجام شده بابت تغییر کاربری به حساب بهای تمام شده منظور شده است.

سرمایه گذاری به تفکیک صنعت:

سرمایه گذاری‌ها (بورسی و غیر بورسی) بر اساس خالص بهای تمام شده:

ومعادن

سرمایه گذاری ها بر اساس ارزش بازار شرکتهای بورسی:

 
ومعادن

برنامه سال آتی شرکت

۱) اصلاح ساختار سرمایه گذاری‌های شرکت جهت بهینه سازی پرتفوی و به تبع آن افزایش سودآوری

۲) استفاده از عرضه‌های بلوکی سهام شرکت‌های اصل ۴۴،

۳) بررسی ابزار تأمین مالی متناسب با طرح‌ها و سرمایه گذاری‌های جدید

۴) مذاکره با نهاد‌ها موسسات تأمین مالی داخلی و خارجی

۵) بازپرداخت بدهی‌های سررسید شده

۶) تکمیل برنامه افزایش سرمایه

۷) پیگیری جهت تکمیل اجرای فعالیت شرکت‌های جدید التاسیس داخلی و خارجی

ومعادن

 ترازنامه

ومعادن

 صورت سود و زیان

ومعادن

آدرس لینک شرکت

http://mmdic.ir/

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مانده علی کامران مهر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
با سلام
خسته نباشید خدا قوت
لطفا" با توجه به اینکه مقرر شده سود سال مالی93 به میزان هر سهم 450ریال بین سهامداران سود پرداخت شود و با عنایت به اینکه حقوق بازنشستگان فولاد کشور به مدت سه ماه است که پرداخت نشده و دستمان شب عیدی خالی است هرچه سریعتر اقدام به پرداخت سود سال 93 را بفرمایید پرداخت کنند با تشکر سهامدار 47979 کامران مهر
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
سود سود سود سود
محمود جباری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
سود سود سود سود می خواهم عروسی فرزندم در انتظار تقسیم سود شماست خواهشمندم سریعا عمل نمایید فرمایش اقا امسال سال عمل و اجراست عمل کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
خیلی دروغ گو هستند چون بنا بود اسفند 94 بدهند حالا میگن اسفند 95 سود در بساط نیست؟؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
باسلام .تکلیف اوراق سهام چه شد. درپورتال نمیشوددید