بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر : ۱۵۲۱۵۹
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات تند مهدی کوچک‌زاده، گفت: ما می‌توانیم با ادبیات مودبانه‌تری صحبت کنیم که اصلاً چنین مشکلاتی پیش نیاید.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی، در حاشیه  برگزاری نشست علنی امروز با اشاره به بخشی از تذکر آیین‌نامه‌ای مهدی کوچک‌زاده که مجلس را به رفتار سلطنت‌طلبانه محکوم کرده‌بود، تصریح کرد: پیش از آغاز سخنان ایشان بنده به مسائلی اشاره کردم که به‌نظر می‌رسد، آقای کوچک‌زاده فکر کردند مقصود بنده از آن صحبت‌ها ایشان بوده که این‌گونه نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با ادبیات مودبانه‌تری صحبت کنیم که اصلاً چنین مشکلاتی پیش نیاید.

این حسن جامعه ما است که همه با دغدغه نسبت به موضوع هسته‌ای حساس هستند اما نکته‌ این است که رهبری فرمودند که در بررسی توافق هسته‌ای نباید انشقاق در درون ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه در حین اظهار نظر باید احترام دیگران را حفظ کرد، گفت: اظهارنظر خوب است و کسی مانع این بحث نیست و بررسی موضوع در مجلس نیز حق مجلس است لذا موافق و مخالف بودن با آن ایرادی ندارد اما باید دقت کرد این مسئله تبدیل به یک اختلاف درونی نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان با اخلاق و متانت به انتقاد بپردازند و بی‌جهت نسبت به دیگران سوءظن نداشته باشند، بیان کرد: برخی نمایندگان نسبت به تاخیر در ارائه متن ترجمه شده توافق نامه هسته‌ای به علت تاخیر در ارائه آن دچار سوءظن شدند و احتمال دست بردن در آن را مطرح کردند، این در حالی است که اصرار مجلس بر این بود که در اسرع وقت وزیر در خصوص توافق نامه توضیح دهد که وی سه شنبه به مجلس آمد برای همین ایراداتی در متن ترجمه وجود داشت که ما گفتیم این اشکالات رفع شود که این کار انجام شد و متن را دیروز به مجلس ارائه کردند که بعد از تکثیر در اختیار نمایندگان قرار گیرد لذا درست نبود که در این زمینه ایجاد سوءظن شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه ایرادی ندارد که آقای کوچک زاده مسئله‌ای را در مجلس مطرح کند، گفت: اما متوجه نشدم منظور ایشان از سلطنت طلبانه خطاب به کار چه کسی بود و چه ویژگی‌‌ای در روند امور دیده اند که این صحبت را کردند یا در جای دیگری برخی عنوان کردند آقای لاریجانی نمی‌گذارد مسائل هسته‌ای مجلس مطرح شود، به این دلیل که آقای هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی وی را رئیس مجلس کرده است، آیا این توهین به نمایندگان مجلس نیست.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: شما ممکن است رأی نداده باشید اما چه دلیلی دارد که اینگونه حرف بزنید یا در جای دیگری گفته‌اند سگ آقای احمدی نژاد و مشایی شرف دارد به اینها، آیا این جور صحبت درست است؛ حداقل من " اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله" که گفته بودم لذا چطور ممکن است سگ یک نفر بر یک مسلمانی شرف داشته باشد، این روش اظهارنظر و گفتار درست نیست آنچه که واقعا مصلحت مجلس و باعث شرف مجلس ‌شود مطرح می‌کنم و از آن حمایت می‌کنم اما در غیر این صورت ممکن است مسئله‌ای دروغ باشد که من از آن حمایت نکرده باشم از این رو خواهش من این است که در این مسئله اساسی به گونه‌ای عمل کنید که شکافی در جامعه بوجود نیاید و اخلاقی باشد وگرنه در خصوص اظهارنظر آزادید.

خاطرنشان می‌شود صبح امروز درجریان قرائت تذکر آیین‌نامه‌ای مهدی کوچک‌زاده درگیری لفظی میان این نماینده عضو جبهه پایداری و کاظم جلالی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در گرفته‌بود که درنهایت با وساطت رئیس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ختم به خیر شد.

کوچک‌زاده در بخشی از نطق خود، با اشاره به اظهارنظر چندی پیش علی لاریجانی پیرامون نحوه ورود و دخالت مجلس در بحث توافق هسته‌ای، گفته‌بود: آقای ابوترابی‌فرد مجلس شانش رسیدگی به خرید وفروش سیب زمینی نیست که آقای لاریجانی فرمودند. آقای لاریجانی گوش بده، آیا این ترجمه که گفته‌اید مورد قبول دستگاه دیپلماسی است، تضمینی وجود دارد که درست باشد.

وی همچنین درحال تذکر درمورد خلاف قانون اساسی بودن بخش‌هایی از توافق هسته‌ای من‌جمله اصل 139 بود که با واکنش چند تن از نمایندگان از جمله کاظم جلالی روبرو شد و در مواجه با این واکنش‌ها خطاب به رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: آقای جلالی بگذار حرفم تمام شود٬ بعد خودشیرینی انجام بده.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
تو چطور جرات میکنی به نماینده واقعی مردم توهین میکنی فکر کردی چی هستی
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
آقا شما ناراحت نشو
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
نمایندگان محترم بهتر است شان مجلس را رعایت کنند مردم کوچکترین حرکت آنها را زیر نظر دارند.
نیکمنشی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کوچک زاده بشین ببینم بابا،بسته دیگه،بزار تا مردم یه نفس راحت بکشن،اه
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
این اقای رسایی مگر انگلیس بلد است اینطوری شلوغ میکند چه کسانی بیرون از مجلس به ایشان خط می دهد