بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

احمدی نژادی ها بخوانند!

در معاملات روز جاری شاهد روند نسبتاً صعودی و لب مرزی اغلب نمادهای فعال در گروه های مختلف بودیم که اگر چه سودی را در جهت کاهش زیان اهالی تالار در پی نداشت اما اندکی جو روانی و روحیه خسته سهامداران را تلطیف کرد.
کد خبر : ۱۵۲۱۶۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.05.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 3 واحد کاهش به رقم 47641 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 326 واحد افزایش عدد 139240 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 19 واحد افزایش به رقم 26545 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 27 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شاراک" با 21 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد کاهش به رقم 778 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1092 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 845 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس اگرچه طی معاملات روز جاری با رشد بسیار ناچیز 48 واحدی مواجه شد اما همین هم برای اهالی تالار که چشمشان از رنگ قرمز خسته شده بود غنیمت به شمار آمد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری شاهد روند نسبتاً صعودی و لب مرزی اغلب نمادهای فعال در گروه های مختلف بودیم که اگر چه سودی را در جهت کاهش زیان اهالی تالار در پی نداشت اما اندکی جو روانی و روحیه خسته سهامداران را تلطیف کرد.

از سوی دیگر اخبار منتشر شده از صنایع مختلف همچنان مثبت و امیدوار کننده است بطوریکه در شرایط فعلی ایران خودرو سرد مدار اخبار مثبت گروه خودرویی بورس است بطوریکه مدیر عامل این شرکت در حالی روز گذشته خبر از پرداخت 1000 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی شرکت داد که امروز حضور کارشناسان شرکت پژو فرانسه در کارخانه ایران خودرو عقد قرارداد با شرکت نیز د صدر خبرهای خودرویی قرار گرفت، جالب است که در این همه اخبار مثبت و ورود و خروج های مدیران خودروساز خارجی اما هنوز هیچگونه اظهار نظر رسمی و رسانه ای را از مدیریت جدید شرکت سایپا نشنیده ایم و هر چه هست فقط در حد شایعه و شنیده می باشد البته بازار هم با درک موضوع کناره گیری مسئولین سایپا از رسانه ها و نبود اخبار مثبت رسمی امروز پاسخ این گفته را با نوسانات منفی در سایپا و رشد قیمت ایران خودرو داد.

همچنین پارس خودرو نیز در حالی شاهد حضور پر شور حقیقی ها در صف فروشندگان می باشد که هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی مدیران این شرکت در خصوص احتمال واگذاری 50 درصد از مالکیت "خپارس" به شرکت رنو فرانسه دیده نشده اما جالب است بدانید که ظاهراً "خپارس" با زیان  15 تومانی به ازای هز سهم این روزها در حال تبدیل شدن به لیدر بازار می باشد. به هر حال از عجایب بازار ما این است که " خپارس" زیان ده لیدر تیم است.

اهالی تالار معتقدند تأثیر پذیری فعلی بازار از پارس خودرو نشان دهنده عدم وجود نقدینگی در بورس و تأثیر بالای این مشکل بر بازار سرمایه است چراکه در شرایط فعلی بورس فارغ از وضعیت و شرایط بنیادین شرکت ها به دنبال نمادی حرکت خواهد کرد که از پشتوانه مالی برخوردار باشد و فعلاً پارس خودرو دارای این خصیصه نادر در بورس می باشد.

در گروه بانکی علاوه بر روند نوسانی سهام شرکت ها شاهد فشار فروش بر این نمادها از سوی حقیقی های بازار و حضور حقوقی ها به عنوان خریدار باشیم. واقعاً مشخص نیست که این همه اصرار حقیقی ها برای فروش سهام آنهم در شرایط فعلی چیست!

اما درنماد شرکت مپنا امروز شاهد شاهد حجم معاملاتی اندکی بیش از 4 میلیون سهم بودیم که با توجه به انتشار خبر عقد قرارداد این شرکت با کشور عراق به نظر می رسید صف خریداران برای سهام این شرکت دیدنی باشد اما آنچه که دیدیدم روندی بود که اگر بازار اندکی بیشتر از ساعت پایانی معاملات ادامه پیدا می کرد نماد این شرکت در مدار نزول هم قرار می گرفت.

اما یک نکته هم صرفاً جهت اطلاع برخی از اهالی تالار باید عرض کنیم. اخیراً و بیشتر پس از روند نزولی بورس بعد از توافق هسته ای شنیده شده که بعضی از اهالی تالار با یادآوری روزهای خوب بورس در دولت قبل، از مدیریت و نحوه عملکرد تیم اقتصادی دولت قبل به نیکی یاد می کنند لذا باید جهت اطلاع آن دسته از سهامداران یادآور شد که یکی از بزرگترین خصلت های اهالی تالار فراموشی روزهای بد با رسیدن روند صعودی می باشد، ظاهراً دوستان و سهامداران گرامی فراموش کردند که روند صعودی بورس در دو سال آخر دولت دهم روی داد که سال آخر نیز عمده ترین روند صعودی شاخص پس از مرداد ماه و روی کار آمدن دولت یازدهم بود که البته بیشتر جنبه روانی داشت تا بنیادی.

اگر کمی دقیق شویم شاید بتوان گفت شیرینی سودهای سال 91 و92 باعث شده که برخی سهامداران روزهای تلخ سال های 84 تا 88 را فراموش کنند، روزهایی که بازار سرمایه به علت قمارخانه خوانده شدن از سوی رییس دولت وقت شاهد اسف بارترین روزهای تاریخ فعالیت خود بود.

زمانیکه قرمزی تابلوی بورس هم بر چهره سهامداران نشسته بود و هم بر قیمت سهام شرکت ها و شاخص های بورس، حتماً فراموش نکردید که اصلاً یکی از دلایل تغییر فرمول شاخص بورس از بازده قیمتی به نقدی و قیمتی همین موضوع و بزرگنمایی تصنعی بورس بود.

باید یادمان باشد که تورم بالای 30 درصدی از کجا و چه مدیریتی نشأت می گیرد، درست است که سال 91 و 92 اغلب سرمایه گذاران سودهای خوبی را در بورس بدست آوردند اما فراموش نکنیم که این سود از چه محلی و به چه قیمتی تمام شد. سود آنچنانی بورس از محل افزایش تورم و افزایش ارزش جایگزینی به تبع رشد قیمت تمام کالاها اعم از اساسی تا لوکس رخ داد.

شاید اگر کمی منطقی تر  و عمیق تر فاتورهای تحلیلی را در محاسبات خود دخیل کنیم نتیجه دقیقتری بتوانیم بگیریم ، اینکه روند بورس نزولی بوده و زیان سنگین به سهامداران وارد شده درست است، اینکه برخی سرمایه گذاران به توصیه مسئولین وارد بورس شدند و متضرر شدن هم قبول داریم، اما یک موضوع را اغلب اهالی تالار قبول دارند و آن ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی است، دیگر از رکورد شکنی های ساعتی دلار و سکه طلا در بازار خبری نیست، دیگر خبری از تغییر قیمت های خلق الساعه به تبع افزایش نرخ دلار نیست، تورم امروز 14.1 درصد است و قیمت انواع خودروهای داخل و خارج در حال کاهش قیمت و منطقی شدن می باشند.

باید باور کرد که اقتصاد هیجانی دیگر در این کشور وجود ندارد، حداقل استرس نخریدن کالا و ترس از رشد قیمت فردا از بین رفته است.

جالب است که در آن سال های فراموش نشدنی هیچ دلواپسی برای مردم و کشور وجود نداشت. گویی که همه چیز عادی و طبیعی بوده و اصلاً باید مایحتاج خود را به دو یا سه برابر قیمت می خریدیم البته اگر منصفانه بنگریم اتفاقاتی که امروز شاهد آن نیستیم با نفت 50 دلاری محقق شده و نه نفت 110 دلاری دولت قبل.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
یعنی احمدی نزاد انقدر قدرت داره که باوجودانکه دوساله دولت دست روحانی وحامیانش است حتی بربورس هم تسلط داره انم درزمانی که دولت دستگروهی است که خودرا کهنه کار وصاحبان انقلاب میدانند اگرجنین است این اقایون باجنین مدیریتی میخوان با دنیا تعا مل وحق مردم ایرانرابکرسی بنشانند!
آرمان آبادان
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
سهامداران جزء باید می دانستند با اقتصاد درب و داغون زمان احمدی نزاد چطور شرکت های زیان ده قیمتاشون نجومی میرفته بالا این حباب بوده خود سهامدارن هم می دونستند در زمانیکه قطنامه دان 5+1 پاره میشد بورس رشد میکرد حالا که دارن بخیه کاری می کنن رشد نمیکنه چون بایدقطعنامه دانها بخیه بشه جوش بخوره وبعد رشد منطقی داشته باشه
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
احمدی نژاد کلاه سر کسی نزاشت ولی این اقا سر هممون کلاه گذاشت خیلی ها اصلا نمیدونستند بورس کجاست ولی این اقا اینقدر تو گوششون خوند ک بیچارشون کرد
سعید
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کلاه از این بزرگتر که گفت پول نفت را میارم سر سفره به این زودی یادتون رفت !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
از اسمي كه براي خودتان انتخاب كرده ايد (بي طرف) شرم نمي كنيد؟!!!
رضایی
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
خودتون هم خوب میدونید که به دعوت رئیس جمهور یا وزیر نیومدید و الان این فقط بهونه ای برای شکستمون شده... حقیقت اینه که طبق معمول همیشه که یه چیزی صف میشه یا رشد خوبی میکنه همه میریزن بخرن و تا رشد میکنه همه یادشون میفته این هم همین بود
خیلیها هم سکه 1400- 1500 هزاری خریدند یعنی در اوج حتما اون موقع هم رئیس جمهور گفته بود سکه بخرید؟!! نه جونم فکر میکردیم یک ماه بعد مثلا می تونیم 2 تومن بفروشیمش اومدیم خریدیم
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
عالی بود
ولی ما سهامدارا انتظارمون از این دولت تا حالا براورده نشده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
بورس نیوز عزیز حرفت درسته اما آیا محمود برای انتخابات نماینده فرستاد به تالار؟ آیا زمان اوج بورس در آذر ماه 92 همین رئیس جمهور محترم نبود که گفت ما حمایت می کنیم و مردم سرمایه هاشون رو به بورس بیارن تا به اقتصاد کمک بشه؟ آیا وزیر اقتصاد نبود که چندین بار گفت هر کی سهامش رو بفروشه ضرر می کنه آیا رئیس سازمان بورس که منتخب دولته قیمتهای سهام رو رویایی نخواند و بهشت سرمایه گذاری ! رو بورس معرفی نکرد و.... بگذریم چیزی که برای من جای سواله اینه که چرا الان که توافق انجام شده و دیگه استرس خبرای منفی نیست و آینده روشن تر به نظر میاد چرا یه سری این طور بی محابا دارن سهم می فروشن. اگه توافق نشده بود یا تمدید می شد(مثل آذر سال پیش) یه چیزی اما الان ... اگر بگیم سود توافق پیشخور شده و یه سری نوسانگیر دارن می فروشن یه چیز اما نوسان گیری تا کجا؟ اونایی که اینقدر به بانک اعتقاد داشتن چرا تا الان موندن توی بورس البته یه چیزم بگم من اگه این 60 درصد ضرر بیست ماه گذشته نبود دیگه توی بورس نمی موندم چون طی این مدت واقعا دچار بیماری عصبی شدم چون هیچ تحلیلی نمیشه از بازار داشت چه از رفتار حقیقی و چه از رفتار حقوقی حیف این همه وقت و مطالعه و کلاس که برای بورس گذاشتم بگذریم اما به دوستان می گم الان وقت فروش نیست چند وقت صبر کنید لااقل با زیان کمتر یا شاید سود بتونید از بازار خارج بشید البته میل خودتونه
امید
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
آفرین
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
میخواستم جواب این سوال رو بدم که پرسیدی "واقعاً مشخص نیست که این همه اصرار حقیقی ها برای فروش سهام آنهم در شرایط فعلی چیست!" :
از نظر من اون دسته از جماعتی که تقسیم وظایف کردن و بعضی از اونها با چرخیدن در تالار و درست کردن شایعه های بی پایه و اساس و بعضی از اوناهم در سایتها کامنت میذارن و درود و سلام به دولت قبل میدن و یا آه و نفرین و ناله میکنن و تهدید میکنن که در انتخاب آینده جواب روحانی و تیم اقتصادیش رو با رای ندادن بهش میدن و درکل بذر ناامیدی و یاس رو در دل سهامدار حقیقی میپاشن یکی از مقصرین هستن.
یکی دیگه از دلایل هم نبودن صبروحوصله و آینده نگری بین سهامداران حقیقی هست.
حميدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
احسنت
گل گفتي!!
قابل توجه دلواپسان عزيز.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
بورسنیوز، بنده برای بند بند جملات شما جواب دارم ولی از آنجا که هر حرفی که بر علیه دولت فعلی بزنم ،سانسور میشود بنابراین برای وقت خودم ارزش قائل میشوم و نمی نویسم.خوش باش.
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
قسمت آخر تحلیلتون خیلی خوب بود چیزیه که همیشه بهش فکر می کنم اما هنوز هم درک نمیکنم که چرا مردم ما اینقدر فراموشکارند . من و همسرم سال 88 چنان زیانی دربورس دیدیدم که عطایش را به لقایش بخشیدیم و با اینکه سال 91 تا92 بازار رشد خوبی کرد اما همسر من از ترس زیانهای گذشته حاضر نمی شد سرمایه ای وارد بورس کنه و باطبع از اون رشد رویایی هم جا موندیم اما به هر صورت آرامش الان رو به اون روزهای ترسناک ترجیح میدهم .
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کدوم آرامش ؟ دوست عزیر اگه یه ماشین کنر خیابون پارک باشه تا صدها سال چون حرکت نمی کنه پس مصرف بنزین نداره !!!! اونوقت میشه گفت دم ماشین گرم که بنزین مصرف نمی کنه!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
ناشناس عزیز این خانم و همسرشان الان در بورس سرمایه ای ندارن و در آرامشند خوش به حالشون
اردشیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
خداوند جواب دزدی هاشون رو بده!
آمین
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
آفرين بورس نيوز- بسيار مطلب خوبي بود-دسال هاي 91 و 92 سهامداران سود نكردند بلكه قيمت همه چيز 3 برابر شد و در بهترين حالت سهامداران فقط 50 درصد سود كردند يعني در اصل زيان كردند - اما طي روزهاي آينده قيمت كالاها نزولي و بورس صعودي خواهد بود و به اين مي گويند سود.
سهامدار
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
تشکر فراوان از این که بدون برخورد احساسی گوشه ای از واقعیات دوران قبل را برای کسانی که کمتر مطالعه و تحلیل و بیشتر اسیر شایعه ها هستند یاداوری کردید. دوستان سهامدار منصف هر چند از شرایط فعلی ناراحت هستند و حق هم دارند اما مسبب این وضعیت دولت فعلی نیست. تصور کنید بیماری که بدنش به شدت عفونی است و الان طبیب دارد معالجه می کند. این پزشک دارد احسان می کند ولی یه کم ناراحتی را باید تحمل کرد. بعضی می خواهند اهمیت کار تیم دیپلماسی را انکار کنند. تیتر روزنامه دلواپس وطن امروز و کیهان را ببینید و به خاطر بسپارید.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
عمده سهامداران حقیقی بورس تهران یک خصلت عمومی مشترک دارند که هم آن "فراموش کاری" است
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
راست میگی اما من فراموش نمی کنم حتی اگه ببخشم یادم نمی ره دولت عزیز چه کلاهی سرم گذاشت و دارایی ام در این قمارخانه را با دروغ به باد داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
به هر حال شاهنامه اخرش خوش هست باید صبر کرد و دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
درست است.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
با تمام احترام باید بگم پرت میگید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
بورس=قمار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
احسنت
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
عجب تیتری انتخاب کردی......به زودی به خاطر تیتر این خبرت جزء پر بازدیدترینها میشه.....نمیدونم چرا خبرهای شما درباره احمدی نژاد اینقدر مخاطب داره؟!!!!!
بورس نیوز چرا بی انصافی میکنی؟
باید به عرضتان برسانم در سالهای بین 84 تا 90 هیچ افزایش قیمت دلار و ارزی نداشتیم.....وفقط دوسال پایانی آن هم به خاطر هدفمندی یارانه ها که مطالبه تمام اقتصاد دانان بود تورم و افزایش نرخ ارز به وجود آمد....
در ضمن مگر این دوسال دلار کاهش داشته که بورس ما هم کاهش پیداکند.....
چطور دلیل رشد بورس در آن سالها را افزایش دلار میدانید ولی دلیل کاهش بورس را مسائل دیگر میدانید؟!!!!!!!!
ناشناس
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
یه زمانی سهامها با دلار 7 و 8 تومنی پیشخور شده بود و همه میگفتن تا اخر سال دلار میشه 7 تومن و مثلا پالایشی ها رو حسابی بالا بردن و چه می دونم بحث راه مینداختن که اگر ما رو تحریم کنن نفت میشه 200 دلار و.... یادتون رفته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
سخن حقی است اما دولت نباید اجازه دهد سرمایه سهامداران خرد با ترفند های گوناگون به یغما رود مثلا بانک تجارتی که به سپرده گذارانش 22 در صد سود تضمینی داده به سهامدارانش نه تنها سود نداده بکله حداقل 30 در صد هم از سرمایه شان را کاهش داده که نشان از بی تدبیری دولت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
متشكرم بورس نيوز ياد اورى بجايى بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
ایرانی همیشه با تعصب درباره مسایل صحبت میکند.دقیقا شما نمونه ای از یک ایرانی هستید.همین دلار دقیقا بعد از توافق 100تومان افزایش یافت.آیا این تغییر شدید نبوده است(آن هم در حالی که به گفته آقایان قیمتها در کف اند!البته ما که نفهمیدیم کدوم کف) با کمک آقای فطانت استاد بلوک زنی و....اگر به گروه خاصی تمایل دارید و به احمدی نژاد در مسایلی ایراد میگرفتید ایراد نگرفتن به دولت روحانی نشان از تعصب بی مورد شماست.نمونه کوچک افزایش قیمت ها افژایش سه برابری و در سکوت مطلق قیمت برق است در این دولت مثلا با تدبیر.احمدی نژاد که تدبیر نداشت وضعمون شد اونجور اینم از کلید روحانی.خواهشا این یکی رو بی تعصب بچاپ
مهدي نجاتي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
با سلام اگر از ركورد شكني هاي گذشته خبري نيست مشود جواب دهيد چگونه سود 193 ريالي شركت لاوان به زيان 2303 ريالي تغيير يافته است ؟ غير از سياست هاي غلط شركت نفت مباشد؟ زيان سهامداران شركت هاي پالايشگاهي را چه كسي پاسخگو مباشد؟
سالار
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
دل نا واپسان زیان سهامدارها را قراره بدن
خخخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
هووووووووووووووووووووووو
به احمدی نژاد توهین نکن ها!!!!
هرچی بود شرف داشت
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
انقدر افزایش شاخص ناچیز وکم بود که به چشم نیومد
ای بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
همش درست این وسط پول ما که الان 70 درصدش نیست چی میشه ؟
علی
GERMANY
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
بیبیید واقعیت های اقتصادی را با عینک سیاسی خود نبینیم با توجه به آرایش اقتصادی دولت بازار سرمایه در برنامه دولت نیست و فقط به فکر اینکه پول های مردم را دربانک جمع کنه و مشکلات خودش را حل کنه حال چه بر سر سهامداران بیاید مهم نیست
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
چه دل پری داری بورس نیوز-
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
بورس نیوز به خاطر دارم در سال 89 فروردین ماه سر مقاله ای منتشر کردی و گفتی احمدی نژاد بورسی هارا دوست دارد و آرزو میکنیم بعد از ریاست جمهوری رئیس سازمان بورس شود ، حالا چه شده میگوی بورس فقط سال 91 سود داشته اگر بد بود چرا سال 89 آن سر مقاله را منتشر کردی ؟! http://www.boursenews.ir/fa/news/30622
این هم لینکش
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
دولت قبل سال 84 گفت : این بورس که مردم هر روز در ان زیان میکنند بورس نیست قمارخانه ست باید سازکار تغییر کند . خب این جایش بد است ؟ در ضمن رکود 84 بخاطر ریزش در دوران قبل از دولت احمدی نژاد بود