بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه ملی عنوان کرد:

رسالت نا نوشته شرکت های سرمایه گذاری

قطعاً پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری در صورت ایجاد رونق در بازار سرمایه فعال تر می شوند و سودآوری آنها نیز افزایش خواهد یافت، البته این رونق به معنای افزایش قیمت سهام نیست بلکه افزایش حجم معاملات، خرید و فروش های سهام موجود در بازار به منزله افزایش رونق آن می باشد.
کد خبر : ۱۵۲۱۶۴
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت های سرمایه گذاری به دلیل ماهیتشان دارای پرتفوی فعالی هستند که این سبد متشکل از سهام موجود در بازار می باشد که همگام با رکود بازار بورس با افت ارزش و قیمت همراه شده است.

مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه ملی با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبر نگار بورس نیوز عنوان کرد: قطعاً پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری در صورت ایجاد رونق در بازار سرمایه فعال تر می شوند و سودآوری آنها نیز افزایش خواهد یافت، البته این رونق به معنای افزایش قیمت سهام نیست بلکه افزایش حجم معاملات، خرید و فروش های سهام موجود در بازار به منزله افزایش رونق آن می باشد.

فواد فتح اللهی در ادامه افزود: شرکت های سرمایه گذاری رسالت نا نوشته ای دارند و آن هم این است که در بازار منفی فروش نداشته باشند در حال حاضر نیز که بازار با رکود همراه شده به چند دلیل نمی توانند فعالیت بالایی داشته باشند.

این شرکت ها با انجام سرمایه گذاری در بازار اولیه، نقدینگی محدود برای سرمایه گذاری های مجدد و پرداخت سود به سهامداران خود، در کنار عدم فروش سهام خود، تحت فشار بوده و نمی توانند به انتظاری که عموم فعالان از آنها دارند جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به استراتژی های بلند مدت شرکت های سرمایه گذاری گفت: همه سرمایه گذاری ها در این چنین بنگاه هایی با دیدگاهی بلند مدت انجام می شود و این چنین شرکت ها به دلیل ابهاماتی که در صنایع مختلف وجود دارد، دقت خود را افزایش داده و دقیق تر به تحلیل صنایع و انتخاب سهام برتر می پردازند.

این تحلیل گر بازار سرمایه با اشاره به عملکرد شرکت ها در 3 ماه نخست سال عنوان کرد: در کنار مسائل سیاسی که با انجام توافق، ریسک بازار را کاهش داده، عملکرد شرکت ها در 3 ماه نخست سال جاری مناسب و دلچسب نبوده و انتظار می رود طی 6 ماهه نیز تغییر با اهمیتی در گزارشات آنها ایجاد نشود اما در بلند مدت این توافق باعث بهبود شرایط اقتصادی شده و با کاهش ریسک، افزایش نرخ تنزیل جریانات نقدی را در پی خواهد داشت که منجر به افزایش نسبت پی بر ای بازار می شود. این نسبت متشکل از دو پارامتر قیمت و سودآوری شرکت ها می باشد که یا از محل افزایش قیمت و یا کاهش سودآوری شرکت ها رشد می کند همچنین افزایش پی بر ای در حال حاضر به دلیل افت سودآوری بوده است.

فتح اللهی در ارتباط با وضعیت شرکت های سرمایه گذاری در حال حاضر در تنش به سر می بردند گفت: مجموع شرایط ابهام و کاهش سودآوری شرکت ها باعث شده تا سرمایه گذاری ها منفعل تر عمل کنند و سیاست صبر و انتظار را در پیش بگیرند، البته این سیاست به معنای عدم فعالیت این شرکت ها در بازار نیست.

وی در خاتمه افزود: در صورتی که ابهامات موجود در صنایع بر طرف شود چشم انداز اقتصادی نیز روشن شود و در شرایط ثبات اقتصادی قرار بگیریم قطعاً عملکرد بازار سرمایه و شرکت های سرمایه گذاری با بهبود همراه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مازیار خلیقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
آقای دکتر با تشکر از نظرات گرانقدر یک نظری هم به پرتفوی شرکت نیرو داشته باشید خد رو شکر پرتفوی درخشان و کارشناسان فعالی دارند .......کاملا استراتژیک
بورسی
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
شوخی کردی؟
خود شرکت در سال زیر 20% بانکی سود میکنه
حسابرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
اقای دکتر بهتر بود اعلام می کردید شرکتر زیر نظر شما 510 تومن ارزش واقعی است