بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر : ۱۵۲۱۸۸
یک روزنامه صهیونیستی نوشت: اختلافات داخلی میان جناح‌های سیاسی و نظامی حماس برسر دریافت کمک‌های نظامی و مالی از ایران وجود دارد.

به گزارش «انتخاب»،یدیعوت آحارونوت نوشت: مقامات ارشد حماس، مانند موسی ابومرزوق، ضمن اذعان به قطع کمک‌های نظامی ایران به حماس، آن کمک‌ها و همچنین داشتن ارتباط با ایران را ارزشمند می‌دانند. از سوی دیگر، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس و برخی دیگر در جناح سیاسی این گروه، از طرفداران نزدیک شدن به محور عربستان سعودی در منطقه هستند.

این روزنامه سپس مدعی شد: بحرانی که چهار سالِ پیش در مناسبات حماس و ایران درپی آغاز جنگ داخلی سوریه و حمایت حماس از شورشیان و حمایت ایران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوجود آمده بود، کماکان ادامه دارد. روابط حماس با ایران رو به سردی گرایید و به ویژه وقتی حماس روند گرم‌تر شدن مناسبات خود را با عربستان سعودی، رقیب اصلیِ منطقه‌ای ایران، آغاز کرد، روابط میان ایران و حماس حتی سردتر از گذشته شد.

از یک سو خالد مشعل طرفدار سرسخت برقراری ارتباط با عربستان سعودی است و از سوی دیگر، محمد دِیف و سایر مقامات در جناح نظامی حماس با این کار مخالفند، زیرا آنان به کمک‌های ایران و تجدید قوای حماس پس از عملیات لبه محافظ اسرائیل، به شدت نیاز دارند. محمد دیف هیأت‌هایی را به کشورهای مختلف منطقه فرستاده است به این امید که آنان بتوانند پادرمیانی کنند و یخ روابط سرد میان ایران و حماس را بشکنند که در نهایت، باعث ارسال مجدد کمک‌های مورد نیاز حماس از سوی ایران شود. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
قربون قدتون بروید سراغ همون برادران عربتون دست ازد سر کچل ما بردارید
ناشناس
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
افرین درد و دل میلیون ها ایرانی را گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
میخواهند اینبار باندازه ده بیست سالی از جیب ملت بدبخت ایران اسلحه بگیرند تا بعد با خیال راحت در اردوی عربستان صف ارایی کنند و دنبال زدن تیشه به ریشه ایرانی با پول ایران باشند.دمشون گرم اینها دیگه کی هستند؟ یا عربها خیلی تیزند یا ما خیلی هالو؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
واقعا باید احسن کفت به این کامنت دقیقا خصلت عرب ها با ایرانی ها همیشه اینطور بوده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
اگه حماس به طرف عربستان بره یعنی رفتن به دامان اسراییل و فروختن سرزمین فلسطین.بعضی از این عربها مردانگی و غیرت عربی هم ندارند.خیلی زود میشه اونها رو خرید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
خدای این اعراب را برای چه افریدهای حیف پول ایرانیان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
ایشالا که برن سمت عربستان و شرشون از سر ما کوتاه بشه؛مگه اینکه اونا خودشون بگن بابا ما پول های یامفت شما را نمیخایم وگرنه.....
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
اق تو رو خدا برو ما دست شما و عربستان را در دست هم میگذاریم و حاضریم هزینه این پیوندتان را پرداخت کنیم دست از سر ما بردارید هر شب صدا و سیما شما را نشان میدهد تا ما عبرت بگیریم و با تمام دنیا قطع رابط کنیم تا نشویم شما دست خدا به همراهتان که وسیله توجیه و سرپوش همه بدبختیهای ما و ناکارمدی مسولان کشور شدید و هستید
الکس
UNITED STATES
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
خدا کنه کاملا به سمت همان عربستان برن چونکه ما ملت بیچاره ایران به پولی که از برداشته شدن تحریم ها به دست میاد به شدت نیاز داریم