بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

دولت به بخش های مختلف 280 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

بازار سرمایه گویای شرایط اقتصادی کشور است و در صورتی تحرکی در آن شاهد خواهیم بود که به چرخه تولید کشور، تجدید منابع بنگاه های نیازمند به نقدینگی و حمایت از تولید ملی با رعایت قانون مبارزه با کالای قاچاق، کمک کند.
کد خبر : ۱۵۲۲۴۱
نویسنده :
یارمحمدی

مشخص کننده مسیر حرکت بازار سرمایه تصمیماتی است که از سوی مسئولین در حوزه اقتصاد کلان کشور اتخاذ می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: دولت باید بستر لازم برای جذب منابع سرمایه ای را فراهم کند چرا که بخش عمده ای از فعالیتهای اقتصادی کشور به دلیل کمبود منابع مالی و نقدینگی لازم دچار مشکل شده اند.

دولت می تواند با پرداخت تعهدات خود مخصوصاً در حوزه بانکی و افزایش سرمایه از محل سرمایه های جدید جذب شده، فعالیتهای اقتصادی بنگاه ها را تسهیل کند و به جبران کمبود منابع شرکت ها کمک کند و آسیب شناسی لازم صورت پذیرد تا اقدامات متناسب با شرایط پیش رو، برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام شود.

محمد رضا پور ابراهیمی در ادامه افزود: بازار سرمایه گویای شرایط اقتصادی کشور است و در صورتی تحرکی در آن شاهد خواهیم بود که به چرخه تولید کشور، تجدید منابع بنگاه های نیازمند به نقدینگی و حمایت از تولید ملی با رعایت قانون مبارزه با کالای قاچاق، کمک کند.

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت باید بستر حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی در ایران، ایرانیان خارج از کشور و یا خارجی هایی که قصد ورود به بازارکشور دارند، را فراهم کند که با این کار در بازارهای اولیه شاهد گسترش تولید و تأسیس شرکت های جدید با امکانات بهتر و در بازار ثانویه سهام شاهد تسهیل و افزایش حجم معاملات خواهیم بود.

پور ابراهیمی با تأکید بر پرداخت تعهدات دولت گفت: دولت در حال حاضر حدود 280 هزار میلیارد تومان بدهی به بخش های مختلف دارد که با پرداخت این تعهدات می تواند گره از کار بسیاری از بنگاه های اقتصادی بگشاید.

وی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت اگر بدهی خود را به این نهاد پرداخت کند قطعاً بخش عمده مشکلات نقدینگی آن برطرف خواهد شد و این سازمان ناچار به قرار گرفتن در صف عرضه سهام خود نمی باشد و با کنترل این عرضه ها نیز بازار سرمایه به سمت تثبیت و تعادل پیش خواهد رفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
طبق معمول از سهم سهامداران بر داشت شود البته با شیب ملایم.
فارکس بهتر از بورس ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
خوشبختانه خیلی وقت پیش بیشتر سرمایه رو از طریق یکی از دوستان خبره وارد فارکس کردم و سود خوبی کردم تا حالا بورس ایران محکوم به شکسته و سودی در اون نیست خودتون رو گول نزنید برید سال 96 برگردید تا اوضاع اقتصادی درست نشه و سیاست دولت مبنی بر حمایت از بورس عملی نشه سود در کار نیست فقط دارین خودتون رو گول میزنین یک سال و نیمه دارن سرتون کلاه میزارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
دکتر پور ابراهیمی خیلی قبولت دارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
استراتژی سرمایه گذاری در بورس سود حاصل از سرمایه گذاری است نه سود حاصل از فروش سرمایه گذاری لیكن متاسفانه بیش از 60% افراد بورس بازان كوتاه مدت (سود حاصل از فروش سهام) می باشند ، كسانیكه باعث تلاطم شدید در بورس هستند و دلیل آن اطلاعات بسیار ناچیز این افراد از وضعیت شركتها ، آینده صنایع و اوضاع سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی است
این اشخاص با تكیه بر موج سواری و غافل از امواج كوبنده و غرق كننده وارد بازی شده و سرمایه خود را از دست می دهند.
توصیه می شود به جای استمداد از شانس حدود یكسال به مطالعه و تحقیق بیشتر پرداخته سپس وارد سهام شوید
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
به نظر من یکی از صنعتهایی که به خاک سیاه نشسته است مثل سیمان دولت سهامش را از مردم بخرد بعد صورتهای مالیش را دسبکاری کند تا سودشان چند برابر شود برای اینکار میتواند قیمت گاز سیمانیها را مجانی اعلام کند بعذ که سودشان و قیمتشان چند برابر شد سهامها را به چند برابر قیمت به مردم بندازد و کسب درامد کند سهامها که به مردم انداخته شد بعد دلواپسها بگویند رانت است و قیمت گاز باید واقعی شود
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
وقتی بانکها سود 28%ی میدن چرا باید تو بورس ریسک کنیم و هر روز با استرس و اضطراب اخبار را چک کنیم ؟ درحالیکه دولت و بانک مرکزی نشان داده علاقه شدیدی به بالا بردن سود بانکی داره .
بورس تازه اگر رشد هم بکنه چقدر قراره یکساله سود بده؟ 30%!؟ تازه ممکنه سقوط هم بکنه تو این مملکت هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. گاها" اتفاقات معکوسی میافته مثلا" بعد از توافق دلار بجای ارزان شدن گرانتر شد یا بورس سقوط کرد یا.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
راست ی این دولتها جقدر به این مردم بدهکار نیستند ان از اموزش وپرورش این از بانکداری ربوی
حسین
ESTONIA
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
بعد از سه سال کتاب نوشتن پولی دستم اومد گذاشتم در بورس 40 درصدی مونده اگر پول لازم دارید تعارف نکنید من د رخدمت ادم های اصولگرا و اصلاح طلب هستم خیر سرشون............ما راضی نیستیم که شما بدهی داشته باشید و خودمون زحمت بکشیم......