بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر : ۱۵۲۲۶۶
صادق زیباکلام در نامه ای سرگشاده خطابه به محمد باقر قالیباف شهردار تهران به چاپ پوستر علیه سفر فابیوس به تهران اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین متن این نامه در ادامه می آید:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف
شهردارمعظم پایتخت دامت توفیقاته
با سلام و تحیات،همزمان با سفر وزیرخارجه فرانسه به کشورمان،شهرداری تهران اقدام به چاپ پوستراعتراضی به این سفر نمود.پوستر نشان می داد که قرمزی "فرش قرمز"ی که زیر پای آقای لوران فابیوس گسترده شده آغشته به خون قربانیان واردات خون های آلوده از آنکشور می باشد.البته اعتراض دیگرآنست که چرا فرانسه درجریان مذاکرات هسته ایی مواضع سخت گیرانه ایی علیه ایران اتخاذ می نماید.جناب آقای قالیباف،نمی دانم موضع گیری های شهرداری درقبال سیاست خارجی چقدردرحوزه وظایف شهرداری قرارمیگیرد و آیا شهرداری های کشورهای دیگرهم همچون بلدیه تهران خود را موظف می دانند تا درخصوص سیاست خارجی کشورهای شان هم موضع گیری نمایند.آنچه مطمئن ترهستم آنست که بعید بنظرم میرسد جنابعالی و سایرمعترضین به داستان خون های آلوده خیلی علم و اطلاعی از کم وکیف آن داستان داشته باشید.برخلاف پوسترشما،و برخلاف هو و جنجال هایی که رسانه های اصولگرایان براه انداختند، خون های آلوده نه تعمدا به ایران ارسال شده بود و نه ایران تنها کشوری بودکه فرانسه به آن فراورده های خونی صادر کرده بود. به یک دوجین کشوردیگرهم آن خون ها صادر شده بود از جمله به آلمان،آرژانتین،عربستان و...ضمن آنکه صدها نفر در خود فرانسه هم بواسطه مصرف آن محصولات جان باختند.درمحاکمه ایی هم که همان وقت صورت گرفت شخص آقای فابیوس که درآن مقطع نخست وزیرمی بودند تبرئه شده اما وزیر بهداشت فرانسه و شمار دیگری از مقامات آنکشور محکومیت یافتند.درخصوص نقش فرانسه هم درمذاکرات هسته ایی،اگر چه برای ما دشوارمی بود اما فراموش نکنیم که فرانسه هم همانند هرکشور دیگری علی القاعده می بایستی مصالح و منافع ملی خودش را در نظرمی گرفت نه اینکه چگونه موضع گیری کند که بمذاق ما ایرانیان خوش آید.جناب آقای دکترقالیباف،این البته نه اولین باراست که جنابعالی شهرداری را وارد سیاست خارجی می کنید و نه آخرین بار خواهد بود.نصب بیلبوردهای توهین آمیز به رئیس جمهور آمریکا از اقدامات دیگر جنابعالی بوده.نمی دانم آیا ۱۳ میلیون مردم تهران کی به جنابعالی وکالت دادند که اختیاردارید تا بودجه شهرشان را خرج تبلیغات سیاسی معطوف به انتخابات برای خودتان نمایید؟ آیا درست است که برای جلب رضایت جریان تندرواز بودجه شهرداری هزینه نمایید؟بنظرمی رسد جنابعالی مصمم هستید تا برای چندمین باربخت و اقبال خودتان را برای احراز کرسی ریاست جمهوری بیازمایید. همه این بیلبورد بازی ها بعلاوه تلاش و تقلاهای دیگرتان ازجمله انتقاد تند از تیم مذاکره کننده هسته ایی در بحبوحه مذاکرات،موضع گیری های بی وقفه علیه اصلاح طلبان،توهین به "فتنه گران" حمله وانتقادهای مداوم از دولت آقای روحانی جملگی درجهت برآوردن آن آرزوی دیرینه تان می باشند.اما همانطور که در جریان کارناوال تفکیک جنسیتی که در شهرداری به راه انداخته بودید عارض شدم، صد از این مجلس آرایی ها را هم که بنمایید،اصولگرایان در تجزیه و تحلیل نهایی شما را نامزد اصلی خودشان نخواهند کرد.سه باراین تجربه تلخ را آزموده اید اما همچنان امیدوارهستید.نمی دانم خادمین و مشاورین سیاسی تان چه مشورت هایی به خاکپای ساحت معظم اقدس جم جاه معدلت آثارتان معروض می دارند.اما از این دعاگو بشنوید که حکم "ازاین طرف رانده و ازآن طرف مانده" را پیدا کرده اید.اشکال کاراینجاست که اصولگرایان می بینندچگونه برای جلب رضایت آنان حاضر می شوید تا اصلاح طلبان را لگد مال نمایید.چه تضمنی هست که فردا برای جلب رضایت یک گروه دیگر به آنان پشت نکنید؟
ممکن هم هست که بفرمایید بنده خبث طینت دارم و زمانی که اقدام به برافراشتن بیرق و بیلبوردآمریکا واروپا ستیزی می نمایید تنها فکری که ازمخیله مبارک عبور نمی کند انتخابات ریاست جمهوری و جلب رضایت اصولگرایان است. که بنده از شما واقعا پوزش می طلبم. درعین حال ناچارم عرض نمایم که صد البته این جزء حقوق خدادادی حضرتعالی است که همه خیابانها وکوچه پس کوچه های پایتخت را غرق بیلبورد های ضد آمریکایی بنمایید.منتهی آیا مطمئن هستید که اهالی پایتخت رضایت دارند که عوارض نوسازی و سایر وجوهاتی که به بلدیه می پردازند بجای نظافت شهرشان و گسترش فضای سبز آن صرف مبارزه با آمریکا بشود؟ چرا برای یکبارهم که شده نظرموکلینتان را جویا نمی شوید؟
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
نهم مردادماه یکهزاروسیصدونودوچهار


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
مرسی دکتر عزیز
دکترقالی توروزنامه ی همشهری هم ببخشید چرت مینویسه
ناشناس
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
این مملکت اینجوری دیگه هزار جزیره است هرکی یه تکه اشو برداشته هر کاری دلش می خواهد می کند
علی
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
ازدکترزیباکلام بعیده که براساس یک خبر خیالی( چنین پوستری در هیج نقطه تهران مشاهده نشده و فقط یک دروغ ناجوانمردانه بود)نامه سرگشاده بزنه و عده ای نادان هم ......البته بعیده زیباکلام ازقالیباف عذرخواهی نکنه.
علی
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
روزنامه شرق بابت خبر دروغ خود از شهرداری تهران عذرخواهی کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
حالا مخارج اين بخت آزمايي از كجا مياد؟
بودجه شهر تهران!؟
ترافيك و تراكم ساخت و ... مال شهروندان
عشق و بخت آزمايي مال شهردار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
بسیار بسیار نیکو گفتید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
در کلاس ریس جمهور شدن نیست
پارسی
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
قدم جلو بگذاره خودم براش تبلیغ میکنم .یهویی جوگیر میشید که چی ؛خاک برسرتر ازاین هم میشیم؟
علی
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
پارسی جان تو منطقت بیشتر از این بهت اجازه دو دو تا چهار کردن نمیده..این دولت با تمام مشکلات داخلی و خارجی حداقل کاری که کرد این بود که مردم شب خواب گرون شدن فردای قیمتها رو نمیدیدن..شماها خودتون رو به کوری زدید
حمید
ROMANIA
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
ناز نفست
درود بر شرفت
شیر مادرت حلالت
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
زیبا هنوز جواب نامه صلح نوبلت نیومده ؟ من جای تو بودم این سوتی میدادم دیگه قلم میذاشتم زمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
حتما رسم دیپلماتیک است که میزبان جلوی مهمان وار. اتاق بشود.اینو که دیگه خودمان دیدیم
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
جناب آقای دکتر ضمن تشکر از جنابعالی به دلیل نوشتن نامه های سرگشاده در خصوص مسائل هسته ای ، بیل بورد فرش قرمز شهرداری تهران در خصوص سفر فابیوس و ... از جنابعالی استدعا دارم نامه ای سر گشاده نیز در خصوص گران شدن ماست و شیر هر هفته 6 درصد ، گران شدن بی حساب و کتاب قیمت خودرو ، وضعیت نابسامان اقتصادی کشور ، معاوضه نفت با خودروهای چینی (خرید 25 میلیونی و فروش 125 میلیونی آن به ملت) ، افزایش بی رویه شهریه مدارس ، نابودی سرمایه های صدها هزار نفر با دغل کاری در بورس ، کم و کیف دارایی های بلوکه شده کشور در بانک های خارج از کشور ( از 8 میلیارد تا 180 میلیارد دلار ) و ... چند نامه سرگشاده به مسئولین امر بویژه وزرای اقتصاد و مدیران بانک مرکزی بنویسید انشالله که مثمر ثمر واقع شود از اینکه متبوعات به نامه های شما واکنش های خوب نشان می دهند و حرف های شما خریدار دارد . انشالله که این نامه های شما باب خیری برای من و شما باشد.
ناشناس
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
این نامه هارو وقتی اصولگرا ها بیان روی کار مینویسه الان از اینا مینویسه :)
علی
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
نه ماست گران شده نه شیر...6 درصد اصلا به باید بشود البته نه هر روز 6 درصد نظرت از سر باد هواست..گران شدن بی حساب کتاب قیمت خودرو؟؟؟!!!بله البته مسئولین باید نقد بشوند ولی شما زدی به کوچه علی چب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
آسفالت و جدول خیابانهای تهران ،نهرهای آب ،مسیل ها ، مشاغل و فضای سبز تهران کامل شده و بطور 100% تمام پروژ های پایتخت به اتمام رسیده و اتوبوس و مترو و حمل ونقل عمومی پایتخت اونقدر تکمیل شده که به استانهای همجوارم میتونه سرویس بده!!!!!!!
حالا چه اشکالی داره جناب دکتر خلبان شهردار یکم از این پولهای اضافه خرج تبلیغات خودش کنه؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
جناب زیبا کلام...بادرود برشما...بس که بدمیگذردزندگی اهل جهان...چونکه ازعمربسالی گذرد عید کنند...!!!
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
حالا اگه تو دور بعدی خودشون کاندید نشدند آقازاده شون هست ماشاله ظاهرا وضع مالی شون هم خیلی خوب شده
رضااحمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
فقط میگم:(( دمت گرم ))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
دکتر جون یه نامه سرگشاده هم به مسئولین بورس بنویس 2 ساله 50 درصد سرمایه مون هپولی کردند هیچکی هم گوشش شنوا نیست یکی میگه کار کار دلواپساس یکی می گه کار کلید داره!!!!!!!!!!!
علی
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
مشکل از مسئولین نیست تو بد موقع وارد بورس شدی..دو سال دیگه صبر کن انشااله ضررت جبران میشه اگر البته رو حساب کتاب خریده باشی نه هرتکی
حسنک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
دکتر دست درد نکنه جواب خوبی بهش دادی
حسنک
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
بورس نیوز ممنون که ویرایش کردی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
بهتره جوابيه طرف مقابل را هم چاپ ميکرديد تا بعد، يعني هر چيز جديدي توي شهر ديده بشه حتما از بودجه شهرداريه؟؟؟؟؟
در ضمن دکتر، کشور فخيمه فرانسه به همه کشورهاي خسارت ديده از خونهاي آلوده جريمه پرداخته است اما دريغ از ريالي به ايران
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
آقای بورس نیوز ، اگه ممکنه تصویر پوستر مذکور را جهت تنویر - نه تشویش _ افکار عمومی بصورت مختصر منتشر نمایید.
پیشاپیش از اقدام موثر شما تشکر می نمایم.
ناشناس
BELGIUM
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
خدا نکنه بیاد
روحانی که دم از حمایت از بورس میزد این شد
وای به حال تو که بورس رو قمار خونه میدونی