بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر : ۱۵۲۲۸

بازارهاي مالي جهان همچنان به حمايت دولت‌ها واکنش مثبت نشان مي‌دهند.

به گزارش ايسنا، بازارهاي مالي جهان در حالي با افزايش شاخص‌ها روبرو هستند كه آمريکا نخستين مرحله از کمک به بانک‌ها را آغاز کرده و صندوق بين‌المللي پول هم ازاين امر ابراز خشنودي مي‌کند.

تصميماتي که نمايندگان 185 کشور عضو صندوق بين‌المللي پول در واشنگتن و نمايندگان کشورهاي حوزه پولي يورو در پاريس در پايان هفته گذشته گرفتند، جنب و جوش سرمايه‌داران را در سراسر دنيا برانگيخته است، به طوريكه شاخص نيکي در ژاپن با 13 درصد افزايش و شاخص‌هاي دکس و داو جونز هر کدام با حدود 11 درصد افزايش ارزش مواجه شده‌اند. در هفته جاري هم‌چنين کشورهاي اتحاديه اروپا در بروکسل گرد هم خواهند آمد که بحران مالي هم محوري از گفت‌وگوهاي آنها خواهد بود.

آمريکا نيز نخستين گام در حمايت از بازارهاي مالي بحران‌زده اين کشور را برمي‌دارد. دولت بوش قصد دارد با 250 ميليارد دلار به خريد سهام بانک‌هاي بزرگ برود.

روزنامه‌هاي وال استريت ژورنال و واشنگتن پست برخي از بانک‌هاي مطرح آمريکايي همچون سيتي گروپ، بانک آمريکا و جِي پي مورگان‌چِيسرا نام برده‌اند که دولت به پشتيباني آنها خواهد رفت.

به گزارش وال استريت ژورنال، دولت قصد دارد سهام‌هايي را در اين بانک‌ها خريداري کند که صاحبان آنها در مجمع عمومي سهامداران موسسه مربوطه فاقد حق رأي هستند. اين‌که چه مقدار پول به کدام مؤسسه مالي کمک شود هنوز اعلام نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر