بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر : ۱۵۲۳۰۶
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز تاکید کرد و گفت: شورای عالی امنیت ملی برای رسیدگی این موضوع، اختیاراتی به وزارت کشور داده که این وزارتخانه نیز به راهکارهایی دست یافته است.

حسین سبحانی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ با بیان اینکه باید وضعیت سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، افزود: متاسفانه این موضوع تاثیرات منفی را در بین افکار عمومی برجای گذاشته است لذا برای احقاق حقوق از دست رفته این افراد باید تلاش جدی صورت گیرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علاوه بر تعداد زیاد سهامداران و سپرده‌گذاران موسسه میزان و پدیده شاندیز،‌ افراد زیادی نیز به عنوان پرسنل در این شرکت‌ و موسسه فعالیت داشتند که حقوق آنها نیز پایمال شده است لذا با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که از صداوسیما صورت گرفت افراد زیادی نیز سرمایه‌گذاری کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت موظف است وضعیت سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز را تعیین تکلیف کند، تصریح کرد: در این میان مجلس نیز وارد عمل شده تاجایی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به دلیل طرح سوال جمعی از نمایندگان از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا به کمیسیون آمده و علت این موضوع را پاسخ دهند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی نیز جلسات متعددی را برگزار کرد تا معضل سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز رفع شود.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: همچنین شورای عالی امنیت ملی ورود پیدا کرد و کار را به وزارت کشور سپرد که این وزارتخانه نیز به راهکارهایی دست پیدا کرده که قرار است به این شورا منتقل کند تا درنهایت حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران لحاظ شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس نهم، ادامه داد: عدم بلاتکلیفی در این خصوص تبعات منفی زیادی را در جامعه دارد لذا چرا باید هزینه نظام را بالا برده و اقدامی انجام دهیم که چنین حوادثی در جامعه شکل گیرد؛ از سویی دیگر بلاتکلیفی آن منجر به اعتراضات گسترده افراد می‌شود و ممکن است تجمعات مختلفی را برگزار کنند که این تجمعات نیز منجر به سوءاستفاده عده‌ای شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم است مدیریتی اتخاذ گردد تا به موضوع سپرده‌گذاران و سهامداران موسسه میزان و پدیده شاندیز رسیدگی شود در این میان نمایندگان نیز همچنان پیگیر این موضوع هستند تا به نتیجه مطلوب و جمع‌بندی درست دست یابند./

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داریوش
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
ما که از اول گفتبم رو سیاهی به ذغال می ماند .هنوز کجا تا مردم ما از نیات مسئولین در دخالت به اینگونه موارد اونا را بشناسن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
آیا زمانی که در پدیده سرمایه گذاری می کردند از دولت اجازه گرفتند که حالا دولت باید مشکلات آنها را حل نماید. مشکل باید از طریق قوه قضاییه حمل شود
سعید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
باسلام اگر مشکل میزان در کشور کمونیست چین رخ می داد تا الان موارد ذیل چندین ماه بود که انجام شده بود: 1- معرفی و اعدام مقصرین پرونده 2- خودکشی مسولین دولتی :صاحبان میزان / ناظران قانونی 3- برگرداندن اصل و سود سپرده ها به مردم 4- عذرخواهی مسولین بالاتر اما متاسفانه ما در کشور کمونیستی و خدانشناس نیستیم !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
اقای نماینده محترم چقدر دیر به فکر مردم حوزه انتخابیه خود افتادی امیدواریم در این بازی با دولت شما سربلند یبرون آیید شاید این آخرین فرصت شما بربی جلب هزاران خراسانی باشد
داریوش
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
به تازگی کتابی توسط مدیریت قبلی بانک پارسیان منتشر شده که چگونگی حذف هیئت مدیره وسپس فروش قسمت عمده ای از سهام بانک به افراد ومجموعه هایی داده شده را توضییح داده . چه مشابهت جالبی به سنا ریو پدیده دارد .
حمید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
متاسفانه همه وعده خرمن است . هشت ماه گذشت .متخلفان تمام مسئولین را به بازی گرفتند . و هر گروهی وارد میشود .فقط بفکر منافع خود . میباشد. تنها کسانی که کلاهشان برداشته شده . سهامداران هستند.دولت تدبیر و نامید . بفکر خرابکردن دولت قبلی است .تا رهبر معظم ورود نکنند.راه به جایی نمی رسد .بامید انروز
امیر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
چه عجب بابا خورشید از کدوم طرف در اومده اخرش نماینده ی نیشابورم یه تکونی به خودشون دادند. جناب سبحانی نیا ۸ماهه میزان با سیاست اشتباه بانک مرکزی خون مردم رو تو شیشه کرده. زندگیمون رو فلج کردن. چه کسایی که سکته نکردند. چه جوونایی که بخاطر این بی تدبیری گروه اقتصادی دولت زندگیشون ازهم نپاشید حالا شما از خواب پا شدی. فقط وقت رای گرفتنه که هرروز تو نیشابور و فیروزه همش سخنرانی میکنید .برید ازنماینده های محترم خراسان شمالی و جنوبی مثل اقای ثروتی یاد بگیرید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
تمام امیدمان اول به خدا و بعد به پیگیری نمایندگان دلسوز مجلس است تا هر چه زودتر این سناریو طراحی شده تمام شود...
این هم از الطاف دولت تدبیر و امید است... فقط و فقط تخریب دولت قبل.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
تو رو خدا به دادمان برسیم زندگیمون فلج شده از دست پدیده و میزان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
دوستان چه انفاقی قبلاافتاده مهم نیست،الان چکاربایدکرد.من بیشتراحتمال میدم من بمیرم،چطوری میشه این پولوپس گرفت به وراثم تحمیل بشه