بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر : ۱۵۲۳۷۸
نشریه نیشن نوشت: لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا سرگرم شکل دادن به گروه جدیدی است که ماموریت دارد مخالفت ها با معامله هسته ای ایران را تقویت کند.

به گزارش «انتخاب»، در واکنش به نتیجه گیری موفقیت آمیز مذاکرات پنج بعلاوه یک در وین، دولت اسرائیل، اعضای سرشناس «حزب جنگ» کنگره و یک گروه با نفوذ از خبرنگاران محافظه کار، نیروهای خود را کنار هم قرار داده اند و یکسره برای برهم زدن طرح اقدام مشترک جامع هسته ای با ایران تلاش می کنند.

ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا یک عملیات اعمال فشار تهاجمی را علیه طرح اقدام مشترک به راه انداخته است. درمر با 40 جمهوریخواه مجلس نمایندگان دیدار کرد تا علیه این معامله تبلیغ کند.

به گفته استیو کینگ جمهوریخواه ایالت آیوا، درمر به آنها گفت این معامله «سرنوشت دنیا را عوض می کند.»

درمر روز دوشنبه نیز در جمع جمهوریخواهان صحبت کرد.

در واقع اسرائیل از مدت ها قبل از آنکه حتی این توافق شکل گیرد، درباره آن هشدار داده است. نیویورک تایمز 25 مارس گزارش داد درمر در میهمانی شامی که در آن میزبان چند عضو کنگره بود، «تصریح کرد اگر این توافق هسته ای با ایران حاصل شود، یک برخورد وجود خواهد داشت.»

با این حال این نکته قابل ذکر است که این برخورد که به آن اشاره شده است، به طور قطع بین جامعه یهودیان آمریکا و دولت اوباما نخواهد بود. نظرسنجی که جویش ژورنال لس آنجلس انجام داد (یک نشریه مستقل غیرانتفاعی)، نشان داد جامعه یهودیان آمریکا با حاشیه 20 درصد از طرح اقدام مشترک جامع حمایت می کنند.

با این حال همانطور که واشنگتن پست گزارش داد، در روزهای اخیر بلافاصله پس از اعلام معامله، ایپک سرگرم تامین سرمایه تشکیل گروه جدیدی موسوم به «شهروندان خواهان ایران بدون توان هسته ای» بوده است که «انتظار می رود 20 تا 40 میلیون دلار را صرف تبلیغات و مبارزه در 30 تا 40 ایالت کند تا مخالفت ها با این معامله را برانگیزد.»

ایپک می تواند همچون همیشه از کنگره آمریکا انتظار کمک داشته باشد.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان قول داده است کنگره «هر کاری امکان داشته باشد» برای برهم زدن طرح اقدام مشترک جامع انجام خواهد داد.

جو لیبرمن سناتور سابق کنتیکت نیز اخیرا نزد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شد تا بگوید «این یک معامله بد برای آمریکا ، یک معامله بد برای همسایگان ایران در خاورمیانه و یک معامله بد برای جهان است.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر