بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
مستطيل شيشه اي تالار

اعتماد رفته باز آید به حافظ...

امروز باز هم جو منفی و ترس از خرید سهام در بازار سرمایه مشهود بود و این در حالی رخ داد که اغلب حقوقی های بازار در حال خرید سهام در نرخ های منفی تابلو از حقیقی ها می باشند.
کد خبر : ۱۵۲۳۸۵
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.05.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 261 واحد کاهش به رقم 47611 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 347 واحد کاهش عدد 139679 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 119 واحد کاهش به رقم 26456 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 32 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 80 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد کاهش به رقم 778 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1941 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 397 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه با افت 299 واحدی شاخص کل همراه شد و در این روز قیمت اغلب سهام شرکت ها روندی نزولی را در پیش گرفتند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز باز هم جو منفی و ترس از خرید سهام در بازار سرمایه مشهود بود و این در حالی رخ داد که اغلب حقوقی های بازار در حال خرید سهام در نرخ های منفی تابلو از حقیقی ها می باشند.

در گروه بانکی ظاهراً حقوقی مجدداً به یاد بانک صادرات افتاده و در حال فروش سهام این شرکت می باشد البته شایعات ضد و نقیضی موجود در بازار در خصوص تنها بانک تحریمی ایران که گفته می شود "وبصادر" است در این روند بی تأثیر نبوده است. همچنین برخی شایعات در این گروه حکایت از انجام معامله عمده در نماد "وسینا" در نرخ 198 تومان دارد در گروه خودرویی بورس علی رغم اخبار مثبت منتشر شده اما همچنان روند تأملی در دستور کار سرمایه گذاران قرار دارد. این گروه قطعاً یکی از سردمداران روند صعودی بورس در دوران بازگشت خواهد بود.

فاذر: در نماد شرکت آذر آب که امروز شاهد بازگشایی نماد آن بودیم حجم معاملات قابل توجه بود و از همه مهمتر حضور حقوقی ها در قامت خریدار در نماد مذکور بود که قابل توجه می باشد، اهالی تالار شایعاتی را مبنی بر فروش زمین های آذرآب به شرکت اطلس مال عنوان می کنند که می تواند سود این شرکت را با رشد قابل توجهی مواجه سازد.

گروه حمل و نقل نیز در روز جاری با حجم معاملات نسبتاً خوبی مواجه شد و ظاهراً همه چیز آماده برای حرکت این گروه است، اهالی تالار معتقدند با بازگشایی "حسینا"شاید روند این گروه تغییر کند.

در پایان آنچه که به نظر می رسد آنست که در شرایط فعلی همه چیز در بازار سرمایه آماده یک روند صعودی قابل قبول است و فقط بازار بدنبال یک اعتماد نسبی می گردد تا روند را آغاز کند. امیدواریم اعتماد رفته باز آید به حافظ.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
بزک نمیر بهار میاد . کمبوزه با خیار میاد .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
انشاالله که همینطور باشه به امید آن روز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
اونایی که امروز دارن می فروشن چند روز بعد تو صف خرید از حقوقیا می نشینن این خط این نشون... کمی صبر کنید اندکی صبر سحر نزدیک است .... حالا که یکی از مهمترین مشکلات بازار حل شده حتی اگه دولت نخواد و یا هر دلیل دیگه برای عدم رشد بورس بیاورید باز هم بازار رشد خواهد کرد در آینده ای دور خواهید دید... حال خود دانید همه سهامتون رو بفروشید این دوستان حقوقی به خوبی می خرن بعد چند برابر قیمت می دن به خودتون البته اگه برگردید به بورس وگرنه که هیچ .... عطای این بورس رو به لقاش بخشیدید به هر حال فکر می کنم کمی صبر کنید بعد برای موندن یا رفتن تصمیمی بگیرید
سهامدار خرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
اتفاقا حقوقی در این چند روز خوب سهم خریده ، بهتر نیست شایعه درست نکنید. همین اموز بیش از 70 درصد خرید و حدود 50 درصد فروخت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
بورس سرمایه من رو نصف کرده من دیگه اعتمادی به بورس ندارم
رضا
GERMANY
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
بزک نمیر بهار میاد سود های بورس تند تند میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
سرنوشت بورس فقط از طریق انتخابات عوض میشه... ولاغیر
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
ممکنه یکی بگه چراسرمایه گذاری صنعت بیمه تواین بازارخراب داره بی رویه رشدمیکنه؟؟؟
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
اعتماد به شرکت کروی داریم اما به شرکت فاسمین نداریم چون که شرکت فاسمین برشکست شده است اما به مردم دروغ می گوید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
وقتی تو بورس میاند چند سهم (پالایشگاهی ) را یکسال میبندند بعد یکسال بسته بودن یک چهارم سهم بازگشایی میکنند دیگه مردم اعتمادی به این بورس نمیکنند برید این حرفها را جای دیگه بزنید
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
بورس و تولید را این دولت بی خجالت و با کمال افتخار نابود کرد. آنهم برای منافع شخصی هوادارانش در بازار املاک و بازگشت به بانک محوری بیست سال پیش با سودهای ربوی سنگین. تنها برای دلالان فردوسی تولید مهم نیست که گویا این دولت هم با اصرار بر بالا نگه داشتن نرخ سود بانکی و مهار بورس دست کمی از آنها ندارد!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
وقتی تو بورس میاند چند سهم (پالایشگاهی ) را یکسال میبندند بعد یکسال بسته بودن یک چهارم سهم بازگشایی میکنند دیگه مردم اعتمادی به این بورس نمیکنند برید این حرفها را جای دیگه بزنید
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
بورس و تولید را این دولت با کمال افتخار نابود کرد. آنهم برای منافع شخصی هوادارانش در بازار املاک و بازگشت به بانک محوری بیست سال پیش با سودهای ربوی سنگین. تنها برای دلالان فردوسی تولید مهم نیست که گویا این دولت هم با اصرار بر بالا نگه داشتن نرخ سود بانکی و مهار بورس دست کمی از آنها ندارد!
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
با این دولت و مشاوران اقتصادیش و وزیر نفت و اقتصاد نالایقش هیچ اتفاق فوق العاده ای در بازا سرمایه رخ نمی دهد،من نمی دانم هرچه که از پیروزی انقلاب فاصله می گیرم چرا بصورت تصاعد هندسی دولتها دروغ گوتر می شوند؟!
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
باسلام به همه اصفهانیها درود بر شما من هر چه سهام ...بود خریدم تالا خدا را شکر سود بردم اما سهام .... را خریدم همیشه منفی کرد تالا سود از شرکت .... چیزی ندیم من همیشه خدا را شکر می کنم مردم اصفهان را خدا نگهدارد