بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
بازار سرمایه از پتانسیل عبور از موج پنج برخوردار است که این امر حدود دو سال به طول می انجامد و در این مدت با اخبار مثبت و منفی نوسان می کند.
کد خبر : ۱۵۲۳۹۲
نویسنده :
جمشیدی
تأثیرمثبتی که بورس از توافق می پذیرد قابل کتمان نیست و واقعیت امر این است که دیر یا زود تبعات مثبت آن بر بازار سرمایه نشان داده می شود.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد سهامداران در شرایط فعلی در تقابل نشان دادن اثر رفع ریسک سیاسی بر اقتصاد کشور و بازار سرمایه هستند و معتقدم که بورس بزودی حرکت خود را آغاز خواهد کرد، هر چند که نمی توان در این مسیر مثبت انتظار رشد شارپی ارزش سهام شرکت ها همچون سال 92 را داشت.

وحید شریف پور افزود: بازار سرمایه از پتانسیل عبور از موج پنج برخوردار است که این امر حدود دو سال به طول می انجامد و در این مدت با اخبار مثبت و منفی نوسان می کند. علاوه بر این، طی بازه کوتاه مدت طی دو هفته آتی روند صعودی را دنبال می کنیم تا مسیر بازار سرمایه در میان مدت مشخص شود.

وی در خصوص ورود نقدینگی جدید به بورس اظهار داشت: با سیاستهایی که دولت در مورد بانک ها و بازارهای اولیه اتخاذ کرده و وضعیت نا مناسب سود آوری بانک ها ناشی از مطالبات مشکوک الوصول و شناسایی سودهای کاغذی به نظر می رسد سرمایه جدیدی به بازار سرمایه وارد نشود. علاوه بر این، بانک ها منابعی برای تأمین مالی و نقدینگی در اختیار ندارند و به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن نمی توانند عمده دارایی های خود را نقد کنند و بر این اساس سود حاصل از سپرده گذاری ها بهترین منبع مالی برای بانک ها به شمار می رود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بانک ها در شرایطی سود 20 تا 25 درصدی را به سپرده گذاران وعده می دهند که منابع مالی لازم برای پرداخت این منابع را ندارند و حتی با توجه به وضعیت نامناسب تولید و سود آوری شرکت ها و تولیدکنندگان نمی توانند از محل پرداخت تسهیلات بانکی به تولید کنندگان این مبالغ را تأمین کنند. این در حالی است که اگر چه نقدینگی جدیدی به بازار سرمایه وارد نمی شود اما نقدینگی موجود در بازار سرمایه در کنار ورود سرمایه گذاران خارجی می تواند موجب رشد بازار اولیه شود.

شریف پور در خاتمه پیرامون همکاری خودروسازان داخلی با شرکای خارجی نیز گفت: در شرایطی که قراردادهای خارجی منعقد شود و تأثیر مثبت آن بر وضعیت سودآوری شرکت ها مشاهده شود می توان به رشد ارزش سهام آنها در بورس متأثر از شکوفایی و توسعه فعالیت خودروسازان امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
وقتی تو بورس میاند چند سهم (پالایشگاهی ) را یکسال میبندند بعد یکسال بسته بودن یک چهارم سهم بازگشایی میکنند دیگه مردم اعتمادی به این بورس نمیکنند برید این حرفها را جای دیگه بزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
هیچی دیگه این یعنی زندگی فسیلی و مرگ تدریجی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
حتما حقوقی وبصادر و سمگا همینو میگن . واسه همینه که میلیونی دارن میفروشن که فرار کنند. آرزو میکنیم که خداوند بخاطر اینهمه تلخی که بکام ما کردید کام شمارا هم تلخ کنه
علی
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
حقوقی صادرات کجا میلونی فروخت..سمگا دادن کد حقیقی حالش رو ببرن..یکم صبور باش..