بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

سهامداران نگران روند قیمتی سهام شرکت ها نباشند

دلیل اصلی افت و روند نزولی بورس، بی اعتمادی و دید نوسانگیری اغلب فعالان بازار سرمایه می باشد اما بعد از گذشت مدتی از اعلام اخبار نهایی از مذاکرات هسته ای، آرام آرام ثبات همراه با دیگر بازارهای موازی به بورس بازگشته و در حال حاضر نیز به نظر می رسد نوسانات این بازار به حداقل خود رسیده باشد به طوریکه فشار فروش قبل را در روزهای منفی بازار شاهد نیستیم.
کد خبر : ۱۵۲۳۹۶
نویسنده :
یارمحمدی

پس از رشد پر شتاب قیمت سهام در سال 92 و پس از آن ریزش ادامه دار آن از دی ماه همان سال، ترس و وحشت و دید کوتاه مدت را برای سرمایه گذاران و سهامداران در پی داشت که آفت جان بورس شد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: دلیل اصلی افت و روند نزولی بورس، بی اعتمادی و دید نوسانگیری اغلب فعالان بازار سرمایه می باشد اما بعد از گذشت مدتی از اعلام اخبار نهایی از مذاکرات هسته ای، آرام آرام ثبات همراه با دیگر بازارهای موازی به بورس بازگشته و در حال حاضر نیز به نظر می رسد نوسانات این بازار به حداقل خود رسیده باشد به طوریکه فشار فروش قبل را در روزهای منفی بازار شاهد نیستیم.

ابوالقاسم آقا دوست در ادامه افزود: در بسیاری از سهام تعادل برقرار شده و کلیت رفتار فعالان بازار نشان دهنده این است که بازار پتانسیل یک جهش 20 روز تا یک ماه را دارد اما مقدار آنرا نمی توان مشخص کرد و بعد از آن قطعاً اصلاح قیمت را به دنبال خواهد داشت که انتشار گزارشات 6 ماهه می تواند بهترین بهانه برای این روند اصلاحی باشد.

وی با اشاره به عملکرد سه ماهه سال جاری شرکت ها گفت: عمده این گزارشات گویای رکود اقتصادی کشور بوده و عملکرد اغلب آنها کاملاً طبیعی است و افت قیمت ماه های قبل، این عملکرد را پیشخور کرده بود. با توجه به شرایط کلی اقتصاد انتظار تغییری چشم گیر در گزارشات 6 ماهه شرکت ها نیز نمی رود اما به طور کل تا پایان سال جاری با بهبود وضعیت رکود بخش اقتصادی نیز به انتهای خود خواهد رسید.

آقادوست در پایان تأکید کرد: بازار بورس همچنان بقایای ترس و بی اعتمادی را در بین سهامداران خود احساس می کند، اما بنده معتقدم سهامداران نباید نگرانی خاصی داشته باشند چرا که ریسک سیستماتیک از بورس حذف شده و اقتصاد چشم انداز بلند مدت روشنی دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
سهامداران اصلا نگران هیچ چیز نباشند بزودی همین سرمایه را هم از دست خواهند داد و راحت بروند استراحت کنند با خیال راحت
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
نگران نباش کارشناس ما اصلا نگران نیستیم.دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم که بخواهیم برای ان نگران باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
آقای کارشناس!!!
آلان حقوقی ها به دستور مسئولین نوسان گیری میکنند! تا این رویه هست همین آش و همین کاسه است.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
موافقم امابه نظرمن افزایش قیمتهاهرلحظه امکان داره اتفاق بیافته وخیلی به گزارش شرکتهاوابسته نیست.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
سال قبل هم نطق کردند که نگران نباشید تا پایان سال 30 تا 40 درصد بازدهی دارد
نیشا بوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
هر روز بازار روی خوبی به سهامداران نشان نمی دهد در بورس شرکتها وخبر های خوب انان گره در شرکتهای بورسی وارد نمی سازد خلا صه دیگر کلافه شدیم وبورس رشد ندارد بایستی وارد بازار برنج ونخود و.... شویم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
به تدریج بازار از روزهای آینده شروع به رشد می کنه.
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
من ا اقایی که این تحلیل را کرده می پرسم ایا خود شما به عنوان شخص مسلمان اعتقادی به بورس و بورس بازی داری اصلا یا اینکه داری مارا دور می زنی و سر کار میگذاری پس اول تکلیف خود را با مسیله بورس روشن کنید بعد امید و اظهار نظر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
سهامداران محترم ایستگاه پایانی می باشد. لطفا بورس را ترک نمایید.