بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر : ۱۵۲۴۱۹
مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه در گفتگو با «نسیم» افزود: سرمایه این موسسه به ۶۹۰۰ میلیارد افزایش می‌یابد که ۳۰ درصد آن از محل سود انباشته سهامداران و مابقی هم از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین می‌شود

مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه در گفتگو با نسیم اعلام داشت که سرمایه این موسسه به 6900 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و افزود که حدود 30 درصد، یعنی 900 میلیارد ریال آن از محل سود انباشته سهامداران و مابقی هم از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تامین خواهد شد.

درحال حاضر،سرمایه موسسه اعتباری عسکریه 300 میلیارد تومان بوده که طبق اعلام قبلی سید امین جوادی به نسیم، قرار بوده که سرمایه این موسسه به 8000 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

با وجود این اظهار نظر وی دایر بر افزایش سرمایه موسسه عسکریه به 8000 میلیارد ریال در تیرماه سال جاری، اما به نظر می رسد، تغییر رویکرد موسسه عسکریه به افزایش سرمایه 6900 میلیارد ریالی، یعنی 1100 میلیارد ریال کمتر ازرقم قبلی، ناشی از چالش های مالی پیش رو و یا عدم موافقت سهامداران آن برای این مقدار افزایش سرمایه باشد که سبب شده تا سهامداران آن برای این اقدام دست به عصا تر شوند.

سید امین جوادی درگفتگوی خود با نسیم اذعان داشته است که ظرف دو ماه آتی مجمع فوق العاده این موسسه برای نهایی ساختن رقم افزایش سرمایه برگزار خواهد شد.

نایب رئیس هیات مدیره موسسه عسکریه درباره نتیجه فراخوان تعیین اسم برای موسسه متبوع خود نیز گفت که تعداد اسامی پیشنهادی بسیار زیادبوده اما با هدف جلوگیری از تضییع حقوق پیشنهاددهندگان اسامی،مدیران موسسه دخالتی در انتخاب اسم نخواهند داشت.

موسسه اعتباری عسکریه از چندی قبل تر، تبلیغات رسمی خود را در رسانه های مختلف کلید زده و در فراخوان خود نیز وعده داده که به برندگان پیشنهاد نام بهتر، جوایز 500 میلیون ریالی هدیه خواهد داد.

به گزارش نسیم، از قرار معلوم، سید امین جوادی دلیل تغییر اسم این موسسه را اینچنین توضیح داده است: عسکریه به معنی مکان ارتش بوده که کشورهای همسایه عربی نیز"عسکریه" را بانک ارتش تلقی می کنند، بنابراین موسسه اعتباری عسکریه با توجه به احتمال حضور و فعالیت در عرصه بین الملل و پرهیز از بروز مشکلات اینچنینی، چاره ای جز تغییر نام خود ندارد.

وی،هرگونه فشار از ناحیه بانک مرکزی برای این تغییر نام را به شدت رد کرده و گفته است که بانک مرکزی نیز آگاهی دارد که "عسکر"، به معنی ارتش بوده و در مورد تغییر نام موسسه عسکریه نیز هیچ فشاری به این موسسه وارد نیاورده است.

مدیر عامل موسسه اعتباری عسکریه ، تصریح دارد که در حال حاضر،اسمی برای موسسه تعیین نشده و کارشناسان موسسه در حال بررسی اسامی پیشنهادی هستند.

به گفته وی، با بررسی اسامی، تعیین اسم برای موسسه در مجمع فوق العاده قطعی خواهد شد.

نایب رئیس هیات مدیره موسسه عسکریه، درباره هرگونه پرداخت سود بیش از 20 درصد به سپرده مشتریان این موسسه هم گفت که این پرداخت ها مربوط به قراردادهای قبلی بوده و در حال حاضر موسسه عسکریه تمامی نرخ های ابلاغی بانک مرکزی را رعایت می کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر