بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر : ۱۵۲۴۲۵
 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: خیالات غربی‌ها برای دوران پساتحریم مبنی بر این است که راه بازگشت آن‌ها به ایران باز شود.

به گزارش «انتخاب»، غلامعلی حدادعادل عصر امروز در ویژه برنامه پرسش و پاسخ هسته‌ای در حسینیه قرآن و عترت مشهد، اظهار داشت: موضوع هسته‌ای موضوع پیچیده‌ای است، بنده در موضوع «برجام» تاکنون موضع علنی خاصی اعلام نکردم اما این به معنای این نیست که دغدغه این موضوع را نداشته باشم، صریحاً تاکنون گفته‌ام که از جمله «دلواپسان» هستم.

وی خطاب به فعالان فرهنگی حاضر در جلسه گفت: عشق مقام معظم رهبری موتور محرک کار شماست، چندین بار به طرق مختلف از زبان ایشان شنیده‌ام که برای تضمین آینده انقلاب حلقه‌های فرهنگی بی‌هیاهو را از احزاب پر‌هیاهو مفید‌تر می‌دانند. مقام معظم رهبری ‌فرموده‌اند با اجتماعات بی‌نام و نشان دینی مذهبی در شهرستان‌ها، توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه گردنه‌های سختی در انقلاب پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: در باب هسته‌ای، این مذاکرات و موضوع توافق هسته‌ای بسیار مسئله مهمی جلوه کرده است، در عمر خود به‌یاد ندارم بر سر موضوعی قدرت‌های غربی تا این اندازه اهتمام کرده باشند.

حدادعادل تصریح کرد: توافق بُعد سیاسی، فنی، حقوقی، امنیتی و سیاسی دارد، متن و پیوست‌های آن نیز بسیار مفصل است و مطلب روزنامه‌ای و ساده‌ نیست چراکه تنظیم قراردادهای بین‌المللی کار بسیار پیچیده‌ای است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که دعوا و جدال آمریکا با ایران ربطی به قضیه هسته‌ای ندارد و از هفته نخست پیروزی ایران در انقلاب‌اسلامی دشمنی آمریکا با ما آغاز شد، تاکید کرد: آنچه که منشاء تضاد شد، اصل انقلاب است، تا زمانی که انقلاب پابرجا باشد دل آمریکا با ایران صاف نمی‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ناراحتی آمریکایی‌ها، مسئله هسته‌ای و سلاح نیست. مسئله این بوده که کشوری خود را از زیر سلطه آمریکا خارج کرده است؛ این آمریکا نیست که ایران را تحریم کرده بلکه این ایران است که از بُعد انقلاب، آمریکا را تحریم کرده است.

وی با اشاره به هدف غربی‌ها از تحریم‌ جمهوری اسلامی ایران گفت: تصویری که غرب داشت، این بود که تحریم‌ها به مردم فشار بیاورد و مقابل کشور بایستند، بعد از اینکه از فتنه 88 بهره نبردند و به مقاصد خود نرسیدند، دست به تحریم زدند. دیدند نمی‌توانند با تحول سیاسی در ایران کاری انجام دهند، بنابراین دست به تشدید تحریم‌ها زدند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شاهد بودیم در همه این‌ سال‌ها درحالی که بیمه، کشتیرانی و صادرات با مشکل روبه‌رو شده بود اما حضور مردم در صحنه‌های مختلف پررنگ‌تر می‌شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: براساس فرمایشات ایشان، با اصل مذاکره مخالف نیستیم و مذاکره داد و ستد است؛ محدودیت‌هایی را می‌پذیریم و محدودیت‌هایی برطرف می‌شود که این‌ها طبیعت مذاکره است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر مقام معظم رهبری چندین بار از تیم مذاکره کننده تشکر کردند و گفتند که به تیم هسته‌ای اعتماد دارند، تصریح کرد: بنده از همان روز اول که اصطلاح «دلواپس» به‌وجود آمد، گفتم تمام افرادی که در این مسئله ابراز دلواپسی می‌کنند، طبیعی است. افرادی که می‌گویند «دلواپس» نیستند، باید استدلال کنند که چگونه «دلواپس» نیستند.

حدادعادل افزود: موضوع توافق هسته‌ای خودش یک بحث است که ابعاد مختلف و در زمینه‌های مختلف دارد، اما مهمتر از قطع‌نامه، آثار جنبی و بُعد‌های مختلف جمع‌بندی مذاکرات است؛ آمریکایی‌ها این را سکوی پرشی برای شنا در استخری که خیلی دوست دارند، در آن باشند می‌دانند. خیالات غربی‌ها برای دوران پساتحریم مبنی بر این است که راه بازگشت آن‌ها به ایران باز شود.

وی ادامه داد: در چند ماه، شاهد بودیم برخی رسانه‌ها سعی داشتند، مردم را 2 دسته کنند و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها انتظار دارند عده‌ای مقابل عده‌ای دیگر قرار بگیرند. دشمن همواره قصد دارد در زمینه هسته‌ای، کشور را دو دسته کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فکر می‌کنم نگرانی‌هایی پیرامون آثار سوء پساتحریم داشته باشیم که از جمله آن‌ها آثار سیاسی است، تاکید کرد: در کنار توجه به محتوای جمع‌بندی مذاکرات، باید نگران آثار بُعدی آن باشیم. البته امیدواریم که آثار آن مثبت باشد و از سوی دیگر باید مراقب آثار فرهنگی این توافق باشیم. سئوال این بوده که آیا قرار است بعد از این به جای سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی آمریکایی به کشور برگردد؟ آیا یک عده باید وعده باز شدن شعبه‌های مک دونالد را بدهند؟

حداد عادل خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل، مسئله اقتصادی است. آیا باید اقتصاد وابسته، جایگزین اقتصاد مقاومتی شود و مدتی از توافق نگذشته فابیوس و هیئت آلمانی وارد ایران شوند، از سوئی ما نیز خوشحالی کنیم که شرکت‌های آلمانی صف کشیدند تا وارد بازار ایران شوند؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
شما به غیر از دلواپس شدن مگه راه دیگه هم داری؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
شما چرا دکتر؟!!! برای شما که خوب میشه یه غیر انتفاعی اینترنشنال میزنی با چندین هزار دلار شهریه سالانه برای بچه های خارجیها و به تعداد غیرانتفاعی هایی که الان داری اضافه میشه.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
بهتر است بگویید دلواپس چه چیز هستید. چیزهایی که ملت ایران و نظام کسب خواهد کرد یا دلواپس چیزهایی که شما از دست خواهید داد.بهتر است دلواپسان منافع شخصی خود را با ملت همرنگ کنند تا در اینده جایی بین ملت برای خود داشته باشند
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
سهامداران پالايشي هم خيلي وقته دلواپس منع صادرات و اعداد و ارقام و چند سناريو و نرخ فروش كمتر از نرخ خريد و انحصار هستند . يكي از اثار انحصار . ممانعت از توليد بعلت عدم خريد بهنگام و انباشت موجودي در مخازن .يك سهم چگونه و چرا سقوط ميكنه.لطفا گزارش شاوان را مطالعه نماييد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
یقیننا این بزرگوار دلواپس منافع خود میباشد در غیر اینصورت بزرگتر ازایشان در مملکت هستند که این مواضع را تایید میکنند شک نکنید که امثال این آقایان دلواپس دلشان برای مردم و مملکت نمیسوزد و جز خودشان و افراد نزدیکشان دلواپس کس دیگری نیستند واسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به حداد عادل بگویید دلواپس باش وازاین دلواپسی....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
آقای محترم دیگه مردم شمارو خیلی خوب میشناسن دلواپس عزیز.. یعنی تمام حم و غم شما باز شدن مک دونالده؟؟؟؟ بس کنید تورو خدا بس کنید. میلیارد میلیارد از سرمایه های مردم و بردید و خردید یه آبم روش حالا دلتون واسه مک دونالد شور میزنه که یه وقت مردم فست فود آمریکایی نخورند تا طبعشون غیر اسلامی نشه واقعا خجالت داره ..
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
اقای حداد عادل اگر شما دلواپس نمی شدید جای تعجب بود .برادر شما که ماشاالله رئیس ادبیات فرهنگستان این مملکت هستید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
من هم دلواپس 11 میلیارد تومان بودجه 94 فرهنگستان هستم که معلوم نیست در کجا توسط چه کسی در چه راهی خرج می شود
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
اتفاقا ماهم مثل شما دلواپس هستیم ولی ما دلواپس نابود کردن اقتصاد کشور به خاطر دلواپسیهای بی خودی که شماها به خرج دادید تا به اینجا برسیم.منتها ما مردم وطن پرست دلواپس وطن هستیم و شما دلواپس منافع .... در ضمن تحریمها از ده سال پیش شروع شد وربطی به اتفاقات 88 ندارد که شما بهر برداری شخصی کنید.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
جوشانده تخم ریحان!!!برای رفع دلواپسی واسترس مفیدمیباشد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
شما اصلا برای ملت ایران هیچ اهمیتی نداری‌ .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کاش یک ذره هم دلواپس فسادمالی می شدید که حداقل در 8سال گذشته هر روز یک مورد اعلام نمی شد
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
لطفا ازشون بپرسید قضیه اون مدارس غیرانتفاعی ایشون چیه؟ چرا من و شما مدرسه نداریم؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
دلواپس منافع خودتی......
چطور تو دوران مموتی دلواپس نبودی...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
من موندم تو سر این آمریکا اگه بااینا مذکره بکنه هم ریگ توکفش داره مذاکره نکنه هم ریگ تو کفش داره پس آمریکای بدبخت چکار کنه که شما دلواپس نباشید خودتون بگید تا همون کارو انجام بده!!!!
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
از کاندید شما معلوم است که چقدر دلواپس بودی که خودت را لایق ریاست جمهوری دانستی ما جای شما با ان صحبتهایی که در مناظره داشتی خجالت کشیدیم و این نگرانی شما هم مثل نگرانی برای رییس جمهوری شدنتان است که فکر کردید کشور به شما نخبه هانیاز دارد و اگر حضور نداشته باشید ان دنیا جلویتان را میگیرند
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
دلواپس نباش بودجه فرهنگی شما را قطع نمیکنند چون ما اثارش را در جامعه میبینیم از هر نظر من حیران موندم این همه بودجه برای کتاب و فرهنگ و اخلاق خرج میشه پس چرا اینقدر بی فرهنگی و دعوا و جنیات در کشور رواج داره واقعا ان دنیا چگونه میخواهید جواب دهید که پول بیتالمال را به این بهانه میگیرید و چه کار میکنید این همه مبلغ و مرشد و واعظ و.........پس کو میوه اش
امیر
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
بیت المال...!!!؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
سخنان آقای حداد بسیار به جا و درست است.آمریکا دوست ما نیست.کسانی هم که فکر می کنند با دوستی آمریکا مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد نگاهی به پاکستان و مصر بیندازند تا ببینند نوکری آمریکا آیا دردی از انها دوا کرده است یا نه.باید نگاه ما به داخل باشد و طوری برنامه ریزی کنیم که مثل قبل از انقلاب نوکر اجانب نباشیم ضمن اینکه نباید درهای مملکت رو روی جهانیان ببندیم.باید منطقی باشیم.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
یعنی قبل از انقلاب ما پاکستان بودیم و الان سوئیس !!!! و فقط مصر و پاکستان متحد امریکا هستند , قطر و کره جنوبی و کویت و .... نیستند ؟؟!!!
این قبیل استدلالات ریشه در گرمای مرداد داره ..
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
احسنت به دوست ناشناس , موافقم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
ساده لوح هستد ان کسانی که فکر می کنند اگر مابه امریکایی ها لبخند بزنیم انها ازدشمنی با ما دست برمی دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
مشکل ما آمریکا نیست کم خردی مسؤولین ثروتمند،بی درد وازخودراضیست،دوساله سهامدار بیچاره که اکثرا از قشر دانشجو،کارمند،کارگر،،استاد دانشگاه ویا بیکار هستنددسترنجشو نوبه امید کسب درآمد سالم به بازار سرمایه آوردند وبازیچه شده اند،دولت بی خیال همه چی،همه را در سکون رکود واختناق اقتصادی نگه داشته ونقش یک مبصر کلاس ابتدایی را بازی میکنه،همش وعده های تو خالی حمایت،ولی عملا هیچ.
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
دلواپسانی مانند تو احمدی نژاد رو به این روز نشوند اون اقا هیچ کاره بود همه چیزدست شما بود معلوم نیست دیگه دنبال چی هستید؟