بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد

افزایش سرمایه 50 درصدی بانک پارسیان

عملکرد هیات مدیره بانک پارسیان نشان می‌دهد در پایان سال 1393 ضمانت‌نامه‌های ارزی صادره در بانک پارسیان با مبلغ 19.2 میلیون دلار رشدی معادل 92 درصد نسبت به سال 1392 داشته است.
کد خبر : ۱۵۲۴۳۵
نویسنده :
کیوان فر

مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوقالعاده بانک پارسیان در آخرین روز تیرماه سالجاری در سالن اجتماعات پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

افزایش سرمایه 50 درصدی بانک پارسیان

از مهم ترین مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان میتوان به تصویب صورتهای مالی ارایه شده برای عملکرد سال مالی 1393، تقسیم 60 ریال سود به ازای هر سهم، تعیین روزنامههای دنیایاقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی بانک برای سال 1394، انتخاب موسسه حسابرسی «دایا رهیافت» به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس علی‌‌البدل اشاره کرد. 

در مجمع عمومی فوقالعاده این بانک نیز که بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی سالانه برگزار شد، اکثریت سهامداران با افزایش سرمایه 50 درصدی بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییهای ثابت موافقت کردند.

**********

به گزارش بورس نیوز، به این ترتیب سرمایه بانک پارسیان از مبلغ 15.840 میلیارد ریال به مبلغ 23.760 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. سهامداران بانک پارسیان با تفویض اختیار به هیات مدیره این امکان را فراهم کردند تا اجرای این افزایش سرمایه پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیربط طی مدت دو سال عملی شود.

از مهمترین دلایل ضرورت افزایش سرمایه در بانک پارسیان، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، ارتقای سهم بازار، توسعه توانایی و ظرفیت بانک در اعطای تسهیلات، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در گسترش شبکه شعب، توسعه توانایی و ظرفیت بانک در گسترش فعالیتهای ارزی و افزایش نسبت کفایت سرمایه اعلام شده است.

در ابتدای جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان، دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل این بانک طی سخنانی گزارش عملکرد هیات مدیره بانک پارسیان را ارائه کرد.

**********

افزایش سرمایه 50 درصدی بانک پارسیان

سخنان مدیرعامل

دکتر پرویزیان با اشاره به شرایط رکودی کسب و کار در سالهای اخیر و تحریم‌‌های بینالمللی گفت: وضعیت بانکداری در این سالها نسبت به گذشته سختتر شده است. وی افزود: با این وجود، بانک پارسیان هماکنون به یک سرمایه ملی تبدیل شده و به لطف و حمایت بیدریغ سهامداران آن، خدمات ارزشمندی را در دوران تحریم و شرایط سخت اقتصادی ارائه کرده است

به گفته مدیرعامل بانک پارسیان در حال حاضر این بانک به یک بانک پیشتاز در نظام بانکی کشور تبدیل شده که زنجیره متنوع کامل بانکداری را در اختیار دارد و امید میرود که در آینده‌‌ای نزدیک در بُعد بینالمللی این زنجیره را ارتقا دهد و فعالیتهای خود را از نظر ارزش افزوده و سود با افزایش قابل توجهی مواجه کند.

دکتر پرویزیان با اشاره به معوقات بانکی در شرایط سخت اقتصادی سالهای اخیر گفت: بانکداری کشور دوران پیچیدهای را سپری میکند اما با وجود چالشهای فعلی انتظار داریم که با بهبود شرایط اقتصادی، اوضاع بانکی نیز بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم با توجه به مشکلات اقتصادی که در گذشته پیش آمده بود، سیاستهای جدیدی اتخاذ شده که بر این مبنا تلاش شد تا رشد نقدینگی و تورم کنترل شود و این مولفه باعث شد تا صنعت بانکداری شاهد رشدی که در دورههای گذشته داشته نباشد.

مدیرعامل بانک پارسیان، کاهش نرخ سود تسهیلات را مشکل دیگر بانکداری در ایران ذکر کرد و افزود: حدود 90 درصد تسهیلات بانکی را عقود مشارکتی تشکیل میدهد که با کاهش نرخ سود آن از 28 درصد به 24 درصد عملا دستانداز دیگری برای بانکها به وجود آمده است.

**********

گزارش عملکرد

گزارش عملکرد هیات مدیره بانک پارسیان در سال 1393 که توسط مدیرعامل این بانک ارائه شد نشان میدهد، بانک پارسیان در پایان سال 1393 با سرمایه 15.840 میلیارد ریال دارای 73 هزار و 209 سهامدار بوده که 72 هزار و 939 شخص حقیقی معادل 16 درصد سهام و 270 شخصیت حقوقی معادل 84 درصد سهام آن را در اختیار داشتهاند. همچنین این بانک با در اختیار داشتن 18 درصد سهم بازار از منابع بانکهای خصوصی رتبه نخست را در بین این بانکها به خود اختصاص داده است.

در سال 1393 این بانک با 21 درصد رشد در جذب سپردههای بانکی، رقم مانده سپردههای خود را به 509 هزار میلیارد ریال رسانده و در بخش تسهیلات در سال 1393 بیش از 87 هزار میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و حقوق (بنگاههای اقتصادی) در بخشهای مختلف اقتصادی تامین مالی انجام داده است.

مانده ناخالص تسهیلات بانک پارسیان در پایان سال 1393 معادل 349 هزار و 946 میلیارد ریال اعلام شده است که 15 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن را نشان میدهد. مجموع درآمدهای بانک پارسیان در پایان سال 1393 بیش از 76 هزار و 430 میلیارد ریال گزارش شده است. درآمد تسهیلات اعطایی در این مدت حدود 53 هزار و 251 میلیارد ریال اعلام شده است. در سال 93 سود پرداختی به سپردهگذاران بانک پارسیان با رشدی معادل 26 درصد نسبت به سال قبل از آن به رقم 66 هزار و 851 میلیارد ریال رسیده است

به گفته مدیرعامل بانک پارسیان در حال حاضر این بانک به یک بانک پیشتاز در نظام بانکی کشور تبدیل شده که زنجیره متنوع کامل بانکداری را در اختیار دارد و امید می‌رود که در آینده‌‌ای نزدیک در بُعد بین‌المللی این زنجیره را ارتقا دهد و فعالیت‌های خود را از نظر ارزش افزوده و سود با افزایش قابل توجهی مواجه کند.

عملکرد هیات مدیره بانک پارسیان نشان میدهد در پایان سال 1393 ضمانتنامههای ارزی صادره در بانک پارسیان با مبلغ  19.2 میلیون دلار رشدی معادل 92 درصد نسبت به سال 1392 داشته است. همچنین اعتبارات اسنادی و بروات اسنادی در سال  1393 با مبلغ یک میلیارد و 291 میلیون دلار رشدی معادل 53 درصد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

**********

کسب افتخارات بانک

بانک پارسیان در رتبهبندی 100 شرکت برتر کشور در سال  1393 موفق به تکرار رتبه نهمین شرکت بزرگ کشور شده است. مبنای اصلی این رتبهبندی میزان کسب درآمد و فروش بوده و الگویی از رتبهبندی 500 شرکت برتر جهان است که هرساله توسط سازمان مدیریت صنعتی صورت میگیرد. بر این اساس بانک پارسیان در سال 1393 مقام سوم در شاخص فروش را در بین بانکهای حاضر در بین 100 شرکت برتر ایران به دست آورده است.

کسب رتبه برترین بانک اسلامی ایران و برترین بانک ایران در بانکداری خرد براساس رتبهبندی در سالهای  2012، 2013 و 2014 نشریه The Asset از دیگر افتخارات این بانک محسوب میشود.

همچنین کسب رتبه بهترین بانک ایران از نشریه یورومانی در سال 2014  میلادی، کسب رتبه اول در میان بانکهای خصوصی کشور و سیزدهمین موسسه اسلامی جهان براساس شاخص دارایی های منطبق بر شریعت نشریه بنکر در سال 2013 میلادی از دیگر افتخارات بانک پارسیان است.

رتبه برترین بانک ایران در بازدهی سرمایه ( ROE شاخص عملکرد نسبت به سود حقوق صاحبان سهام) در رتبهبندی 1000 بانک برتر جهان نشریه بنکر در سال 2013 میلادی، دریافت لوح تقدیر و تندیس NAPEC در نهمین اجلاس سران و مدیران شرکتهای نمونه و تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد، دریافت نشان و استاندارد بینالمللی ارزش برند (ISO 10668:2010) از سوی اتحادیه اروپا و دریافت لوح تقدیر سازمان ملل در امور محیط‌ زیست (UNDP) نیز از دیگر افتخارات بانک پارسیان است که در گزارش عملکرد هیات مدیره به سهامداران این بانک به آن اشاره شده است.

افزایش سرمایه 50 درصدی بانک پارسیان

افزایش سرمایه 50 درصدی بانک پارسیان



http://www.parsian-bank.com/Portal/Home/Default.aspx


اشتراک گذاری :
ارسال نظر