بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر : ۱۵۲۴۷۱
سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: تاکنون ذینفعان پرونده بورسیه‌ها شکایتی را در دادگستری ثبت نکرده‌اند.
مدیران موسسه میزان از مدیران قوه‌قضاییه نبودند
به گزارشافکارنیوز، غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتادودومین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا سطح، نوع و جنس پرونده بابک زنجانی از جنس اتهام فساد فی‌الارض هست یا خیر، اظهار کرد: در کیفرخواست دادستانی به این ماده اشاره شده اما اینکه در دادگاه ثابت شود یا خیر باید منتظر بمانیم در حال حاضر خود دادگاه نز نمی‌تواند اظهار نظر کند چرا که باید متهم باید تفهیم اتهام شود و پس از شنیدن دفاعیات وی و وکلایش و همچنین دفاعیات شاکی دادگاه تصمیم می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به رد شدن لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم از سوی شورای نگهبان و اینکه دستگاه قضائی باید در این لایحه که یک لایحه قضائی است نظر بدهد، آیا قوه قضائیه این لایحه را در دستور کار قرار داده یا خیر، گفت: این لایحه هم‌اکنون به عنوان لوایح اولویت‌دار در دستور کار قوه قضائیه نیست و چند برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد.

ادعای بازداشت سعیدلو کذب است/آزادی یا تمدید بازداشت بقایی برعهده بازپرس است
محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت شدن آقای سعیدلو از اطرافیان رئیس‌جمهور سابق صحت دارد یا خیر و اینکه گفته می‌شود قرار است بقایی به زودی آزاد شود، گفت: مورد اول کاملا کذب محض است و وی بازداشت نشده است. اینکه آقای بقایی آزاد می‌شود یا خیر، چیزی نشنیده‌ام و این در اختیار بازپرس است. بازپرس اگر احساس کند موارد بازداشت موقت رفع شده، می‌تواند قرار را تبدیل کند.

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین سوال خبرنگاری در خصوص اینکه رحیمی سفری به خارج از کشور داشته است را تایید نکرد و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان دارد جزئیات پرونده بقایی بیان شود، گفت: چنین امکانی وجود ندارد چرا که قانون جلوی ما را گرفته وگرنه من برای بیان جزئیات پرونده قبل ازقطعیت حکم یا بعد از آن مشکلی ندارم اما قانون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که دستگاه قضائی برای جلوگیری از تخلفات شرکت‌های بیمه‌ای چه اقداماتی کرده است، گفت: دادستانی کل حداقل از ۲ سال پیش در این ارتباط با بیمه مرکزی و برخی آقایان جلساتی داشت تا بتواند چاره‌اندیشی کند و این تخلفات نیفتد. تا جایی که اطلاع دارم معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این زمینه اقداماتی انجام داده اما از جزئیات این اقدامات اطلاع ندارم.

سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است
سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مدعی شده از دستگاه قضائی خواسته‌اند فهرست نمایندگانی که از رحیمی پول دریافت کرده‌اند اعلام شود اما دستگاه قضائی پاسخ نداده است، گفت:هزینه‌هایی که در انتخابات اعم از انتخابات مجلس، شوراها و ریاست جمهوری پول خرج می‌شود باید ساماندهی شود. سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده و انشاءالله ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص تبلیغات انتخابات و هزینه‌های انتخاباتی باید ساماندهی صورت بگیرد، گفت: آیا در حال حاضر هر کسی که در انتخابات پول خرج می‌کند، این پول از هزینه شخصی‌ خودش است؟ خیر اینطور نیست. در ارتباط با این مسئله نیز آقای رحیمی در دفاع از خود ادعا کرده بود پول‌هایی که گرفتم در رابطه با انتخابات هزینه کردم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: آقای رحیمی برای ادعای خود لیستی را به دادگاه ارائه داده بود که برخی از افراد موجود در این لیست اصلا جزء نامزدهای انتخاباتی نبودند و یا بخشی از پول‌ها به ستاد انتخابات داده شده بود نه به نماینده. البته بخشی نیز به برخی از افراد داده شده بود، بنابراین چیزی نیست که بتوانیم الان درباره آن اظهارنظر کنیم و دادگاه نیز در رابطه با این پول‌ها محکومیتی نداده است، بنابراین هیچ وقت اعلام نمی‌کنیم. در این مسئله هرگاه جرمی احراز شود دادگاه رسیدگی می‌کند، البته بار دیگر تاکید می‌کنم که پول‌هایی که برای انتخابات هزینه می‌شود باید ساماندهی شود.

مدیران موسسه میزان از مدیران قوه‌قضاییه نبودند
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده موسسه مالی میزان نیز گفت: مدیران این موسسه از مدیران قوه قضائیه نبودند بلکه برخی قضات، بازنشستگان و کارمندان دستگاه قضائی و دستگاه‌های دیگر در خراسان رضوی در این موسسه سهم داشتند. براساس بررسی‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این موسسه خود را منحل اعلام کرد و در خصوص تخلفات‌شان نیز پرونده‌ای در دستگاه قضائی تشکیل شده است و هم‌اکنون برخی از اشخاص هیئت مدیره این موسسه بازداشت هستند. پرونده این موسسه در حال رسیدگی است و یک سلسله تخلفات مالی وجود دارد اما در حال حاضر نمی‌توانم بگویم اختلاس هست یا خیر.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اشاعه فحشا در فیلم سینمایی قصه‌ها گفت: ما در مسائل فرهنگی باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم چرا که اساس انقلاب ما فرهنگ است و مسائل فرهنگی زیربنای بسیاری از امور را تشکیل می‌دهد. اگر دستگاه‌های نظارتی در بخش فرهنگ تخلفات را به دستگاه قضائی اعلام کنند به طور قطع دادستانی ورود می‌کند و اگر هم خود دادستانی متوجه تخلفاتی شود موضوع مورد پیگرد قرار می‌گیرد همانطور که قبلا نیز نمونه‌هایی داشتیم و مدعی العموم وارد شد.

محسنی اژه‌ای در خصوص اینکه آیا در ارتباط با پرونده بورسیه‌ها شکایتی به دستگاه قضائی واصل شده گفت: تا جایی که اطلاع دارم از طرف این افراد شکایتی به دادگستری نشده است. نامه‌ای را برای من نوشته بودند که آن نامه را به دادستان تهران ارجاع دادم و دادستان نیز موضوع را به مجتمع مربوطه ارجاع داد. البته اگر کمیسیون اصل ۹۰ یا دستگاه نظارتی دیگری گزارشی را به دستگاه قضائی ارجاع کند حتما دادستانی وارد می‌شود.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود پرونده‌های با موضوع دکل گمشده افزایش یافته است، گفت: پرونده‌های مرتبط با دکل همین یک مورد است البته امکان دارد موارد مشابه وجود داشته باشد که برای خرید کالایی پول داده شده اما جنسی تحویل گرفته نشده است.

وی همچنین درباره پرونده جعفری‌تبار که از وی به عنوان شیخ استخاره نام برده می‌شود، گفت: این پرونده در دادستانی ویژه روحانیت است و من نیز شنیده‌ام که حکم تایید شده است.
محسنی اژه‌ای همچنین درباره پرونده کود ارگانیک گفت: این پرونده یک زمانی در کرج سپس در ملارد و بعد از آن در تهران مطرح شد، پس از اینکه پرونده به تهران آمد، فکر می‌کردند که تعداد شاکیان آن کم است اما تعداد شاکیان زیاد بود، البته در این مدتی که پرونده از کرج سپس ملارد و به تهران آمده بازپرس تغییر کرده و امیدوارم به زودی تعیین تکلیف شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
جناب اژه ای بقول خودتان اولین قدم برای یک مجرم ، تفهیم اتهام است. وقتی مسولین دادگستری قبول نمی کنند که تعاونی اعتبار میزان با آرم دستگاه قضا و پشتوانه مدیران آن 15 سال است فعالیت می کرده است هیچ مشکلی حل نمی شود.انسان جایزالخطاست چرا قبول نمی کنید؟ مالباخته میزان وابسته به دادگستری!!!!!!! خراسان
ب بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
در این روزهای سخت برای مردم خراسانها مملکت نیاز به مسئولین شجاع و خداترس وباتقوایی داردکه با تصمیم گیری به موقع و فوری مردم و نظام را از این منجلاب ایجاد شده توسط برخی سودجویان ویا مسئولین ضعیف النفس نجات دهند. این مبالغ در برابر امنیت و اعتماد مردم و خون صدها هزار جوان ما بسیار ناچیز است و هر روز دیرتر مدیریت شود نشانه سو مدیریت است وهزینه آن بر نظام سنگینی بیشتری دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
خوب دیگه!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
اما از دوستان بوده اند . اره !!
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
در 15سالی که میزان از آرم قوه قضاییه استفاده میکرد آقای اژه ای کجا تشریف داشتند؟
حلمی بازنشسته کجاست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
مدیران معلو است که از قوه قضاییه نبودند
کدامیک از قضات کار مالی کردهاند که مدیر این موسسه شوند

سهامداران , ریز و درشت این موسسه از قوه قضاییه هستند
مهندس راستگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
طبق نظر تحلیل گران در این بازی سیاسی موسسه میزان خراسان بین مسئولین و صاحبات قدرت دولتی و قضایی گذشته و حال و نارضایتی میلیونی مردم با توجه به نزدیک بودن انتخابات شاهد بیشترین تغییردر نمایندگان مجلس خراسان دوره دهم خواهیم بود.البته شایان ذکر است اگر نمایندگان در این بازی سیاسی تقریبا دولتی موفق به قانع کردن قدرتهای فوق گردند برگ برنده ای در انتخابات دور دهم مجلس خواهند داشت