بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر : ۱۵۲۴۹۱
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدرضا رهبر  با تاکید به اینکه به آینده بازار سرمایه خوش‌بین هست،اظهارکرد: ممکن است مدتی طول بکشد که تحریم‌ها کاملاً رفع شوند و منابعی که آزاد شده‌اند وارد کشور شود اما به هر حال واقف هستیم اتفاقات خوبی در آینده برای شرکت‌ها رخ خواهد داد. بنابراین اطمینان دارم روزهای خوبی در انتظار بازار سرمایه کشور است.

مدیرعامل سابق کارگزاری حافظ افزود: سهامداران باید صبر و حوصله داشته باشند. اگر صبور باشند حتماً منفعت می‌برند. به‌زودی این توافق در اقتصادمان اثر خود را نشان می‌دهد. اینکه تنها بر اساس گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها تحلیل‌هایمان را انجام دهیم این امر درست نیست چون ممکن است در شش‌ماهه دوم شرکت‌ها گزارش‌های بسیار مطلوبی ارائه دهند.

این کارشناس سرشناس بازارسهام گفت: توصیه می‌کنم سرمایه‌گذاران جدید اکنون وارد بازار سرمایه شوند چرا که اکنون بهترین شرایط را برای خرید در بازار داریم و هنوز بازار گرفتار جو روانی و تشنج مربوط به تقاضا نشده است.

او افزود: نکته اساسی دیگری که می‌تواند از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی مورد توجه قرار گیرد بحث برنامه‌ریزی برای دوران پسا‌تحریم در بازار سرمایه است. باید از همین حالا برنامه‌ریزی‌ انجام شود تا این بار از جو هیجانی مثبت در بازار غافلگیر نشویم و طوری نباشد که همه سهم‌ها صف خرید شود و اصلاً سهمی برای عرضه وجود نداشته باشد.

رهبر با تاکید براینکه بورس ما نیازمند یک برنامه پنج‌ساله است که منطبق با برنامه‌های توسعه اقتصادی باشد و مخصوصاً با توجه به رفع تحریم‌ها، باید روی این موضوع به شدت کار شود. هر کدام از این شرکت‌ها پتانسیل رشد دارند. در حال حاضر بانک‌ها موقعیت مطلوبی دارند.

مدیرعامل سابق کارگزاری حافظ معتقد است: باید کمیته‌ای خاص بازار سرمایه در پسا تحریم تشکیل شود و سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و به‌طور شفاف اطلاعات در اختیار سهامداران قرار داده شود تا آنها هم به این موضوع دلگرم باشند که واقعاً اتفاقات خوبی قرار است در اقتصاد کشور رخ دهد و با خیال آسوده سرمایه‌گذاری کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
متنفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
دلواپسان نمی گذارند . فملی را ببینید . چند روزی هست که فروشنده حقوقی اش پدر بازار را در آورده . آقا بفهمید همانگونه که دولت آقای خاتمی مظلوم بود این دولت هم همانگونه هست . نفت 120 دلاری دوران احمدی نژاد به جیب ملت که نرفته ، قطعا دولت نهم و دهم با از بین بردن سازمان برنامه و بودجه هدفی داشته . در این دنیا هر که حق بود سرشکسته می شود و هر کس زورگو و ظالم هست دنیابه کامشه .
محمد
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
چه ربطی به دلواپس دارد؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
همین دولت مظلوم هر جا کم میاره میگه تقصیر دلواپساست
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
تنها صنعت فعال كشور پالايشيه . ببين چه بلايي سرش اومده .با يه قرارداد بد نتيجه بد. با جلوگيري از صادرات زيان هنگفت . با نخريدن به هنگام ممانعت از توليد و زيان بالا.جالبه كه اكثر پالايشيها كاهش توليد هم نداشتند.ولي زيان خيلي. انصافا ارزش افزوده و 5درصد فوب چي شد؟
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
بسمه تعالی
هرکسی گفته وقت خریده بیانش صحیح نیست.....
در نزدیکی های انتهای ریاست جمهوری اونم برای رای گیری....
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
دروغ سیزده به در
محمد رضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
الان وقتشه ؟ یعنی بخریم دیگه؟
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
دلواپسان نمیخواهند بورس رونق بگیرد انان بازار مسکن را در دست دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
حتما" امروز 200میلیونی که گذاشتم تو بانک دارم ماهی 4500000 تومان را ریلکس میگیرم را میکشم بیرون و برای خورم از سازمان بورس مصیبت و استرس میخرم. فقط بخاطر گل روی شما.!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
برو بابا دلت خوشه
مه لقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
داره آدرس غلط میده . خودش فول سهمه و توش گیر کرده . میخواد بندازه و در بره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
سلام این همه مذاکره این همه سیاه بازی این همه توجیه وتحلیل وتهمت ووو فقط برای 6 میلیارد دلار که انهم هست ونیستش معلوم نیست واقعا که جه مسئولینی داریم اینهمه قد قد برای هیچ
امین
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
گول نخورید...خریدار بازنده است برای بار صدم....
محمود
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
با این کارشناس موافقم صد در صد