بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر : ۱۵۲۵۲۸

سخنگوي دولت گفت: با آزاد شدن ارز حاصل از فروش نفت مي‌توان 18 تا 20 هزار ميليارد تومان درآمد جديد داشت و آن را به طرحهاي عمراني در جهت توسعه استانها تخصيص داد.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت، شب گذشته (دوشنبه 12 مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: دولت همه تلاش خودرا براي کاهش نرخ تورم به زير 10 درصد به کار گرفته است، توان خريد مردم به دليل وجود تورم پايين است و به هر ميزان که تورم کاهش يابد به همان اندازه نيز قدرت خريد مردم بالا مي‌رود.

وي افزود: دولت پارسال، براي افزايش توان خريد مردم اقدام به تصويب افزايش 20 درصدي حقوق کارمندان دولتي کرد، زيرا نرخ تورم را 20 درصد پيش‌بيني کرده بود، اما در عمل فقط موفق به افزايش 15 درصدي اين رقم شد.

نوبخت تصريح کرد: امسال دولت تورم 14 درصدي را براي کشور پيش‌بيني مي‌کرد و توانست تورم را به همين ميزان نيز تقليل دهد و از همين رو ميزان افزايش حقوق کارکنان به 14 درصد معادل نرخ تورم موجود رسيد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي عنوان کرد: ما هر چه تلاش کنيم تورم را مهار کنيم، در واقع قدرت خريد مردم را تقويت کرده‌ايم و دولت همه تلاش خود را در اين دوره براي کاهش نرخ تورم دو رقمي تا 10 درصد به کار بسته است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي عنوان کرد: چون بانک مرکزي ايران تحريم بود، بنابراين ارز حاصل از فروش نفت به کشور تزريق نشد و در صورتي که از اين پس، اين درآمد وارد کشور شود، مي‌توان 18 تا 20 هزار ميليارد تومان درآمد جديد داشت و آن را به طرحهاي عمراني در جهت توسعه استانها تخصيص داد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
بله این خبر خوبیست به شرطی که معلوم شه این پول صرف چه کاری خواهد شد...!!!