بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر : ۱۵۲۵۶۳
این روزها نامه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میان مخاطبان رد و بدل می شود که عنوان آن "نامه احمدی نژاد به روحانی برای دعوت او به مناظره" است.

عبدالله احمدي:اگر چه این نامه در این گروهها به عنوان نامه ای جدید و در فضای پس از توافق هسته ای و همچنین شکایت رئیس دولت دهم از معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است اما با اولین جستجوی عنوان نامه در یکی از موتورهای جستجوگر، مشخص می شود که تاریخ این نامه متعلق به آذر 1392 است که از شب گذشته بازنشر شده و کاربران فضای مجازی را به اشتباه انداخته است.

اما این نامه واکنش احمدی نژاد به گزارش 100 روزه حسن روحانی از دولت یازدهم{اينجا}است. رئيسدولتيازدهمبهوعدهانتخاباتیخوددراولین ماههای آغاز به کار دولت تدبیر و امید خود عمل کرده و در تاریخ ششم آذر 92 در تلویزیون ظاهر شده و گزارش فعالیت 100 روزه دولت را به مردم ارائه داد.در این گزارش که در واقع بخشی از آن آگاهی بخشی به مردم نسبت به اقدامات دولت سابق بود، روحانی تصریح کرد: «دولت نهم و دهم در هشت سال گذشته پر درآمدترین دولت بوده و 750 میلیارد دلار درآمد ارزی و نفت و گاز داشته که رقم بی‌سابقه بوده اما متأسفانه بدهکارترین دولت بوده است».روحانی البته در ادامه سخنانش گفت: «مشکلات اقتصادی ما عمدتاً ناشی از بی‌تدبیری بوده است نه تحریم‌ها و کسی که می‌‌گفت قطعنامه‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، وابستگی ما به واردات را بیشتر کرد در حالیکه وقتی در قدرت‌ها در حال مبارزه هستیم، باید به خود متکی باشیم.»

وی البته در این بخش از سخنانش نیز گفت:«البتهدولت قبل برای خیلی‌ها هم شغل ایجاد کرد که چینی‌ها و کره‌ای ها بودند

با این حال، اگر چه برخی رسانه های حامی احمدی نژاد و منتقد دولت روحانی از این گزارش به عنوان محاکمه دولت نهم و دهم در رسانه ملی یاد کردند اما رئیس جمهور در گزارش خود سعی کرد به مردم بگوید که با توجه به مشکلاتی که از دولت گذشته برای دولت جدید به ارث گذاشته شده نباید انتظار رفع مشکلات کشور در سریع ترین زمان را داتشه باشند.

اما این گزارش با واکنش محمود احمدی نژاد روبرو شد و او را برآن داشت که دست به قلم برده و نامه ای به حسن روحانی بنویسد.

احمدی نژاد در این نامه از روحانی برای شرکت در مناظره ای صریح و روشنگر دعوت کرده و نوشته بود: با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر" پایه" " انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی پایه" به دولت های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه های مختلف مردم و از جمله صاحب نظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

وی درادامه مدعی شد: خدا را شاهد می گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم سابقه در جای جای میهن اسلامی به موازات دشمنی های بیگانگان، حجم کم نظیر ناملایمات و بی مهری های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده ایم. {متن کامل اين نامه رااينجابخوانيد}.

این در حالی است که مردم در هشت سال گذشته نتیجه این "امتحان نیک" را با توجه به درآمدهای نفتی کلان و اختلاس های هزار میلیاردی سرسام آور در زندگی خود ندیدند و رئیس جمهوری که طی این سال ها ادعای پاکدستی مدیران خود را داشت، معاون اول و معاون اجرایی خود را به جرم فساد اقتصادی در زندان می بیند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
احمدی نژاد یک ...بود که فقیر ها را فقیر تر و پولدارها را پولدار تر کرد ...
ناشناس
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
احمدي نژاد مرد بود.
ناشناس
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
هنوز اثرات خیانت احمدی نژاد نمایان نشده است.اودست اوردهای انقلاب را از بین برد.
علی
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
احمدی نژاد مرد بود؟؟؟خدایا واژه های چقدر دستخوش تغییر شده اند..همه چیز رنگ روی خود را باخته..مردمی خواب و خواب زده و پول پرست چاره نمیگذارد تا حاکمان خواب و پول پرست داشته باشند..این قانون خلقت است..خداوند حال شما را عوض نمیکند مگر اینکه خود بخواهید
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
با سلام ما تا اخر در كنار دكتر محمود احمدي نژاد ايستاده ايم درود بر وجدان و شرفت دكتر . روزها گذشته و انها كه تا حالا مشكلات مملكت را بي تدبيري ميگفتند و نداشتن مديريت و بعدا كه سكان را در دست گرفتند گفتند تحريمها و اب خوردن هم به تحريمها گره خورد حالا در به گفته خودشان دوران پسا تحريم به مردم ميگويند باز هم صبر كنيد و با برداشتن تحريمها همه مشكلات حل نميشود 150 ميليارد دلار ناگهان 3 ميليارد ميشود و قصه تحمت زدن ها همچنان ادامه دارد خدايا به تو پناه ميبريم .
نیکو
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
مناظره جای فرار دارد . بهتر است در دادگاه جوابگو باشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
این هنوز از نتایج سحر است اقای روحانی

صبر کن تا اعتماد به امریکایی ها صبح دولتت را بدمد
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
..... و روحانی هیچگاه با این نامه پاسخ نداد !!!! چرا ؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
چون فرد عاقلیست او قبلا مناظره ها و بگم بگم ها رو دیده و اینکه چطوری طرف چشم در چشم 70 میلیون دروغ میگه یادمون نرفته که ... مملکت کلی پیشرفت کرده یا ...
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
بجای عذر خواهی از ملت طلبکار! !
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
تو ملت نیستی تو تویی
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
مثبت ها ملت محسوب میشن؟؟؟؟؟
ard
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
اگه احمدی شخصیت داشت شیخ ما حتما جوابشو میداد........!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
آقا اصلا احمدی نژاد خیلی بده روحانی که خیلی خوبه در دو سال گذشته چه کرد؟ جمله بالا را که آوردی که گفته بسیاری از مشکلات به خاطر تحریم نیست و به خاطر بی تدبیری است حرف درستی است اما تدبیر این آقا را هم دیدیم دولت تدبیر و امید برای کنترل تورم شرکت ها را نابود کرد و همه چیز را به تحریم گره زد و نه تدبیر !!! حتی کربلا را به مذاکرات گره زد آب خوردن را نیز همین طور!!! حالا تحریم ها می خواهد برداشته شود ببینید چه اتفاقی می افتد هنوز چیزی نشده آقایانی که می گفتند مشکل اصلی بورس به خاطر تحریم هاست می گویند مشکلات بورس ساختاری است و با برداشته شدن تحریم ها اتفاق خاصی نمی افتد دوستانی که می گفتند صدها میلیارد دلارمان به خاطر تحریم بلوکه شده می گویند آنها را خرج کردیم و در نهایت دو سه میلیارد دلار دستمان را می گیرد و
.... من نمی گویم چه کسی خوب است و چه کسی بد اما منصفانه بگوییم دولت تدبیر و امید جز مذاکرات تدبیر دیگری نداشت و حالا با رفع تحریم ها هم مانده چه کند این اوضاع اقتصاد و بورس ماست ....
علی
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
تو توقع داشتی توی دو سال چیکار کنه..فکر کن بابات هشت سال گند زد به زندگیتون کلی قرض بدهکاری بالا اورد بنیان زندگیتون در حال پاشیدن بود..بعد همه روی می آورند به تو که زندگیتون از این شرایط خلاص کنی..بعد متوجه میشی بابات با رفیقاش هر چقدر درامد خانوادگی داشتید به باد داده اند و برده اند..طلبکاران روز به روز دارن به تو خانواده ات فاشر میارن..اولین کاری که میکنی اینه که بری و با طلبکاران بابت توافق کنی..در همین بین درامد شما هم به یکباره نصف قبل میشه.اما تو با ترفندهای انقباضی سعی میکنی خانواده ات رو از فروپاشی نجات بدی..اما برخی نزدیکانت که از ازادی و دلالی زمان پدرت برخودرا نیستی هر روز روش تو رو زیر سوال میبرند..که اره بابا بد بود تو چیکار کردی؟واقعا چه جوابی داری بهشون بدی؟وقتی دستت خالی ..پدرت بلایی سر اقتصاد خانواده ات اورده که فعلا میتونی فقط بهشون امید بدی..صد درصد تو توی این اوضاع نابسمان مرتکب اشتباه میشی.بهت انتقاد میکنن که تو که هی میگفتی چرا هیچکاری نمیکنی؟جالبیش اینه پدربزرگت و عمو هاتم که از حامی های پدرب بودن قصد دارن هر جور شده تو را ساقط کنند و اجازه ندن تو برگردی..چرا چون زمانی پدربزگت بزرگترین حامی پدرت بود و شخصیت و اعتبارش رو گرو گذاشته بود برای پدرت..و ادامه...این فقط یک تمثیل بود..بسیار جالب میشه این تمثیل رو بسط داد..
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
لطفا به جمله ها توجه کنید مهر.حقایق ناب ...پاکدست ..عدالت... خدمتگزار ... مهرورز ....وووووو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
دعوت به مناظره ان هم ازطرف کسی که پابند هیچ اصول اخلاقی نیست اشتباه بزرگی است که قطعا ریس جمهو رفهیم ماجناب اقای روحانی هیچ کاه فریب این دغل کار ودروغ گوی بزرگ را نخواهد خورد
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
الحق که پر رویی هم حدی داره ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
عبید زاکانی حکایتی داره که بخشی از اون قابل گفتنه بقیه ش رو به دلیل خروج از حوزه نزاکت به خودتان واگذار میکنم که خصوصی پیدا کنید ...
شخصی به غذاخوری میرود که خوراکی ای بخرد و بخورد. صاحب غذاخوری به او غذای گندیده ای میدهد ... شخص کمی که میخورد بلند میشود که برود به صاحب غذاخوری یول ۱۰ وعده غذایی را میدهد .
صاحب غذاخوری میگوید این مبلغ از اجرت من خیلی بیشتر است .
در جواب میگوید من اجرت غذا ندادم اجرت شاهکارت را داده ام که چطور از .......... در این ظرف به این کوچکی ....یده ای
حالا در عصر حاضر هم واقعا هنر میخواهد که با درآمد به این سرشاری از نفت در دولت نهم و دهم بتوانی فلاکت اقتصادی به این بزرگی به مردم تحمیل کنند ...
رو که رو نیست ... سنگ پای ...
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
با سلام حمایت از دولتهای همانند دولت احمدی نژاد خیانت به ملت ، انحراف مذهب، مغایر با منافع ملی ،ترویج فساد، سرقت اموال و داراییهای بیت المال،جهالت و... است هر چند طی 4دهه بعد از انقلاب دولتهای دیگر نیز نتوانستدرفاه و آزادی مردم عزیزمان را برآورد کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
احمدی نژاد را زخمی زد که جاش برای همیشه مونده و ی یادگاری واسه مردم ایران گذاشت. بهرحال سالیان سال فراموشش نمیکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
آقای مردمی تهمت نه تحمت تو هم مکثل احمدی باسوادی.
حسین
GERMANY
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
چرا این قدر روی شخص احمدینژاد مانور می دهید؟هنوز احمدی نژادیها کل مجلس....دراختیاردارند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
بزودی اونا هم حذف میشن....