بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر : ۱۵۲۵۶۶

توافق جامع هسته ای ایران و گروه ۱+۵ نشان می دهد که تحریم های غرب علیه ایران به زودی لغو می شود. این امر اقتصاد ایران را به نظام بین الملل متصل می کند و سرمایه گذاران غربی فرصت ورود به بازار ایران را پیدا می کنند، بازاری که تحلیلگران ویژگی ها آن را بی نظیر می دانند.

اقتصاد برتر ۱۴ مرداد ۹۴

81459704-6196392

به گزارش تارنمای ‘یور مانی’ روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان ‘ایران و ویتنام؛ دو اقتصاد نوظهور’ به پیشرفت های اقتصادی و صنعتی دو کشور پرداخت و نوشت: توسعه های اخیر نشان دهنده ظهور ایران و ویتنام به عنوان دو اقتصاد نوظهور است.
این تارنما با اشاره به توافق جامع هسته ای ایران و گروه ۱+۵، نوشت این امر اقتصاد ایران را به نظام بین الملل متصل می کند و سرمایه گذاران غربی فرصت ورود به بازار ایران با ویژگی های بی نظیر را پیدا می کنند.
‘یور مانی’ نوشت: اگرچه برخی معتقدند بازارهای نوظهور به توسعه نیافتگی سیاسی و اقتصادی تمایل دارند، اما این مورد درباره ایران صادق نیست. ایران کشوری توسعه یافته با تنوع اقتصادی و ظرفیت بالای استفاده از این تنوع است.
در این گزارش آمده است: هنگامی که تحریم ها علیه ایران لغو شوند، سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود به سرعت در این کشور سرمایه گذاری کنند. شرایطی که در ایران وجود دارد، در هیچ یک از بازارهای نوظهور اقتصادی دیگر وجود نداشته است.
به نوشته این تارنما، در حال حاضر بورس اوراق بهادار تهران ظرفیت بازار بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را دارد و به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تجارت با آورده ۵.۳۵ درصد تبادل می شود.
در ادامه این گزارش آمده است: از نظر جهانی ایران یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار دارد که افزایش تقاضا برای نفت و گاز ایران، افزایش تقاضای ایران برای محصولات غربی را در پی خواهد داشت.
‘یور مانی’ جمعیت ۸۰ میلیونی ایران را فرصت خوبی برای صادرکنندگان دانست و نوشت: سالیانه حدود یک میلیون خودرو در ایران فروخته می شود. بخش ارتباطات راه دور و بانکداری نیز بخش های قابل توجه برای سرمایه گذاران است.
این تارنما، اقتصاد ایران را در حال حاضر هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر برابری قدرت خرید ذکر کرد و نوشت: این اقتصاد بعد از یک دوره بلندمدت تحریم، نیازمند نوسازی و سرمایه گذاری قابل توجه است. سرمایه گذاران نیز مشتاق سرمایه گذاری در این کشور هستند.
‘یور مانی’ در ادامه به ظرفیت های اقتصادی ویتنام پرداخت و از این کشور نیز به عنوان یک قدرت اقتصادی نوظهور در آینده خبر داد.
براساس این گزارش، میزان سرمایه گذاری سرمایه داران داخلی ویتنام در سطح پایینی قرار دارد، اما بسیاری از سرمایه گذاران از این کشور به عنوان یک اقتصاد نوظهور نام برده اند.
ویتنام با تغییر برخی از شرایط محدودکننده مالکیت از جمله در بخش شرکت ها، فرصت حضور بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است و این امر می تواند مسیر توسعه اقتصادی این کشور را فراهم کند.
در این گزارش با اشاره به رشد منفی اقتصاد برزیل در دو سال آینده، آمده است: کاهش بهای نفت و تداوم چالش های ژئوپولتیکی نیز اقتصاد روسیه را تحت تاثیر منفی قرار می دهد و اقتصاد چین نیز با بحران هایی مواجه شده است. این عوامل می تواند در توسعه اقتصادی ایران و ویتنام تاثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
خاک بر سرمون که با ویتنام مقایسه میشیم
کجای شاه که خار شدیم
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
بسمه تعالی
دیگه حداقل تو اختلاس کل دنیا یک طرف ما هم یکطرف ....
هر کاری کنند حتی اگر کل دنیا هم جمع بشه دیگه نمیتونند این مقام رو حالا حالاها ازمون بگیرند...منظورم اختلاس و رانت ایرانی ....
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
بورکینافاسو یادت رفته.