بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
با تایید مجمع در خصوص صورتهالی مالی محکم "وپاسار" عنوان شد

بانک پاسارگاد ، بانک برتر ایران به انتخاب نشریه معتبر " Banker "

فرشی به رشد جمع حقوق صاحبان سهام بانک پاسارگاد اشاره کرد و عنوان کرد: جمع حقوق صاحبان سهام بانک در سال مالی 92 مبلغ 52.485 میلیارد ریال بوده که این مبلغ با افزایش 28.66 درصدی به مبلغ 67.528 میلیارد ریال در پایان سال مالی 93 رسیده است که این رشد بیانگر تضمین استحکام صورت های مالی بانک پاسارگاد می باشد.
کد خبر : ۱۵۲۶۳۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک پاسارگاد ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.04.31 و 1394.05.14 درمحل تالار وزارت کشور با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سید کاظم میر بلد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان قاسمی و تفرشی و به دبیری سرکار خانم نعیمیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای قاسمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 200 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار
بانک پاسارگاد ، بانک برتر ایران به انتخاب نشریه معتبر

اعضای هیأت مدیره

pasagad bank assemble

گزیده اطلاعات:

pasagad bank assemble


حاشیه مجمع:

جلسه مجمع عمومی عادی بانک پاسارگاد با حضور بیش از 90 درصد سهامداران در روز چهارشنبه مورخ 94.5.14 در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ابتدای این جلسه بعد از پخش فیلم تبلیغاتی خدمات و معرفی توانمندی ها و افتخارات بانک، علی اکبر امین تفرشی عضو علی البدل هیأت مدیره بانک و ناظر جلسه گزارش فعالیت یکساله این بانک را قرائت کرد و اظهار داشت: امروز بانک پاسارگاد یک پدیده اجتناب ناپذیر است این بانک توانسته در سال 89 بزرگترین پذیره نویسی انجام شده در تاریخ اقتصاد کشور را رقم بزند و هم اکنون با سرمایه 42.000 میلیارد ریال بیشترین سرمایه بانکی را در بین بانک ها از نظر آورده نقدی به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بانک پاسارگاد به عنوان بانک برتر سال 2014 جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده و همینطور بانک برتر ایران در سال 2014 به انتخاب نشریه معتبر Banker بوده است.

وی از دیگر افتخارات این بانک در سال 93 را دریافت تندیس سیمین جایزه ملی تعالی سازمانی دانست و افزود: بانک پاسارگاد در سال مالی منتهی به 93.12.29 به افتخاراتی همچون عنوان برتر یکی از سازمان های دانش برتر، برگزیده شدن به عنوان بانک برتر ایران به گواه مؤسسه معتبر Euromoney، دریافت نشان برنز چهار ستاره سازمان سرآمد ایرانی در تعالی منابع انسانی و ... دست یابد.

این مقام مسئول در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی به ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: بانک پاسارگاد در ادامه گام های مثبت خود در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، اقدام به ساخت مدرسه در شهرهای تربت حیدریه و زاهدان کرد. پیش از این نیز بانک پاسارگاد در مناطق محروم استان های مختلف کشور به ساخت مدرسه و کتابخانه های عمومی و همچنین خانه های بهداشت اقدام کرده است.

تفرشی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد بانکی موفق در عرصه های مختلف از جمله بانکداری و اقتصادی بوده و توجه ویژه ای به بحث مسئولیت های اجتماعی دارد، گفت: بانک پاسارگاد از انجام هرگونه اقدامی که باعث ارتقای سطح کیفی و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، بشر دوستانه و ... شود، استقبال می کنند و تاکنون نیز این بانک اقداماتی همچون حمایت از مؤسسات عام المنفعه و خیریه، حمایت از ورزشکاران تیم های مختلف (فوتسال، کشتی، کوهنوردی و ...)، حمایت از نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور سراسری تا هر مقطعی که ادامه تحصیل می دهند، حمایت از برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی و تخصصی، پشتیبانی از هنرمندان و فعالیت های هنری، کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بلایای طبیعی و ... انجام داده است.

این مقام مسئول از رشد 16 درصدی سپرده ها در سال مالی منتهی به 93.12.29 اشاره کرد و گفت: میزان سپرده های بانک در پایان سال مالی 93 به مبلغ 355.704 میلیارد ریال می باشد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 92 به میزان 304.815 میلیارد ریال معادل 16.69 درصد رشد داشته است.

تفرشی به رشد جمع حقوق صاحبان سهام بانک پاسارگاد اشاره کرد و عنوان کرد: جمع حقوق صاحبان سهام بانک در سال مالی 92 مبلغ 52.485 میلیارد ریال بوده که این مبلغ با افزایش 28.66 درصدی به مبلغ 67.528 میلیارد ریال در پایان سال مالی 93 رسیده است که این رشد بیانگر تضمین استحکام صورت های مالی بانک پاسارگاد می باشد.

در ادامه قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد از انجام پروژه های در دست اجرا اشاره کرد و افزود: طی دو سه ماه آینده دو پروژه از پروژه های گندله سازی شرکت های زیرمجموعه بانک پاسارگاد با ظرفیت 5 میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید و پروژه گندله سازی سوم نیز تا آخر سال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص دیگر پروژه های شرکت های زیرمجموعه بانک پاسارگاد اظهار داشت: در بحث انرژی و هلدینگ انرژی نیز یک سری از پروژه ها در حال شروع می باشد و قرارداد بزرگترین پروژه صادرات برق کشور طی چند هفته قبل به امضاء رسیده که در این رابطه نیز شرکت گسترش انرژی به عنوان سرمایه گذار وارد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران ارشد بانک پاسارگاد هیچ تضادی با ذینفعان نداشته و نحوه نگاه ما به اقتصاد ملی این است که همه ذینفعان در یک راستا باشند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد با اینکه شرایط بعد از برداشتن تحریم ها به گونه ای دیگر خواهد شد گفت: نگاه مدیران بانک پاسارگاد توسعه ای بوده، در نتیجه بعد از برداشتن کامل تحریم ها بانک پاسارگاد همچون گذشته خوش خواهد درخشید.

وی در خاتمه در خصوص سوال یکی از سهامداران مبنی بر درصد پوشش بودجه برآوردی طی عملکرد سه ماهه اول و میزان تحقق سود سال مالی 94 گفت: درآمدها و سود بانک ها به صورت ماه به ماه متفاوت است و در حال حاضر میزان تحقق سود سه ماهه اول در حد برآوردها و انتظارات بوده که علت تفاوت اندکی که با برآوردها وجود دارد، اعلام نرخ تسهیلات بانک می باشد که به تازگی و طی یک ماه اخیر به ما اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگران درآمدهای بانک در سال 94 نبوده و نیستیم و به امید خدا و تلاش وکوشش تمام مدیران و همکاران این بانک تحقق کامل سود را خواهیم داشت.

ترکیب سهامداران:

ترکیب سهامداران از جهت حقیقی و حقوقی بودن آن ها طیق جدول زیر می باشد:

pasagad bank assemble

سرمایه بانک و تغییرات آن:

بانک پاسارگاد در سال 1384 با سرمایه اولیه 3,500 میلیارد ریال تشکیل گردید که طی چند مرحله افزایش سرمایه، تا پایان سال 1388 سرمایه بانک به مبلغ 7,700 میلیارد ریال افزایش یافت. طی سال 1389 سرمایه مذکور از طریق سلب حق تقدم و ارائه سهام جایزه به سهامداران قبلی با200 درصد افزایش به مبلغ 23,100 میلیارد ریال افزایش یافت که بزرگترین پذیره نویسی انجام شده در تاریخ اقتصاد کشور می باشد. در سال1390، بانک سرمایه خود را از مبلغ 23,100 میلیارد ریال با افزایش 18 درصدی به 27,258 میلیارد ریال رساند.

در سال 1391 بانک پاسارگاد توانست سرمایه خود را از مبلغ 27,258 میلیارد ریال به 30,000 میلیارد ریال برساند و در نهایت در سال 1393 اقدامات افزایش سرمایه تا مبلغ 42,000 میلیارد انجام پذیرفته است که در جدول و نمودار مقایسه ای زیر نمایش داده شده است.

pasagad bank assemble

pasagad bank assemble

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی بانک در سال 1393

خلاصه ترازنامه بانک طی سال های 1388 لغایت 1393 به شرح زیر می باشد:

pasagad bank assemble

تحلیل وضعیت مالی بانک

وضعیت اقلام مقایسه ای بانک به شرح زیر می باشد:

سپرده ها:

میزان سپرده های بانک در پایان سال 1393 مبلغ 355.704 میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با سال قبل به میزان 16.69 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که سپرده های مدت دار بانک همان طور که در جدول زیر نشان داده شده است،حدود90.29 درصد کل سپرده ها بوده است.

pasagad bank assemble

وضعیت اقلام مقایسه ای بانک به شرح زیر می باشد:

pasagad bank assemble

نمودار مقایسه ای انواع سپرده ها در نمودار زیر ارایه گردیده است.

pasagad bank assemble
pasagad bank assemble

حقوق صاحبان سهام:

جمع کل حقوق صاحبان سهام بانک در سال 1392 مبلغ 52.485 میلیارد ریال بوده است که با افزایش 28.66 درصدی به مبلغ 67.528 میلیارد ریال در پایان سال 1393 رسیده است.

تغییرات جمع حقوق صاحبان سهام بانک پاسارگاد طی سال های 1388 الی 1393 در جدول و نمودار زیر نشان داده شده است.

pasagad bank assemble
pasagad bank assemble

سرمایه گذاری ها:

سرمایه گذاری های بانک در سال 1393 به مبلغ 17.765 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 1392 حدود 26.84 درصد رشد داشته است.

pasagad bank assemble
pasagad bank assemble
pasagad bank assemble
pasagad bank assemble

شعبه ها

تعداد شعبه های بانک از سال 1388 الی 1393 به شرح زیر بوده است:

pasagad bank assemble

رشد تعداد شعبه های بانک از ابتدا تا کنون در نمودار زیر نشان داده شده است:

pasagad bank assemble

خدمات بانکداری الکتر ونیک

خودپرداز و پایانه های فروشگاهی

به منظور گسترش خدمات بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری وسیعی را در این زمینه فراهم نموده است که طیف وسیعی از امکانات بانکداری الکترونیک را در اختیار مشتریان قرار می دهد. گزارش امکانات مذکور به شرح جدول زیر می باشد:

pasagad bank assemble

اهم برنامه های آتی مدیریت ریسک

علاوه بر فعالیت های ذکر شده در فوق، بانک پاسارگاد در تلاش است تا با اجرای برنامه هایی در سال پیش رو به ارتقاء میزان اثربخشی مدیریت ریسک بپردازد.در این راستا موارد زیر جهت اجرا در سال 1394 برنامه ریزی شده اند:

تهیه گزارش بررسی جامع وضعیت انواع ریسک ها در بانک پاسارگاد

بررسی شیوه های بهبود نحوه تعامل اداره مدیریت ریسک و مدیریت بازرسی و حسابرسی داخلی در جهت کاهش انواع ریسک ها

پیاده سازی مراحل مختلف ERM و ارائه گزارش پیشرفت

نظر سنجی از شعبه ها در مورد انواع ریسک ها)شناسایی ریسک و اشاعه فرهنگ مدیریت ریسک(

ارتقا سیاست های مدیریت ریسک در بانک و ارائه پیشنهادهای سیاستی

برنامه ریزی ارائه آموزش مدیریت ریسک به سطوح مختلف سازمان با همکاری مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی

تکمیل و ارتقاء فرآیندهای مدیریت ریسک

شرکت در فرآیند تعالی سازمانی از منظر مدیریت ریسک

مبارزه با پول شویی

در راستای وظایف محوله و ارزیابی کفایت، کارایی و صحت سیستم داخلی و به منظور فراهم نمودن زمینه اجرایی و حصول اطمینان دقیق فعالیتهای بانک با مفاد قانون، آیین نامه و مقررات ابلاغی از سوی نهادهای نظارتی )بانک مرکزی و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی (و توصیه های مقامات ذیربط و برای اطمینان از مبارزه با پول شویی و جلوگیری از تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی، اهم اقدامات انجام شده در سال 1393 به شرح زیر بوده که در سال 1394 نیز تداوم خواهد یافت :

ارتباط با سامانه های سازمان ثبت احوال کشور و پایگاه ملی اشخاص خارجی به منظور انجام استعلام احراز هویت و اصالت مدارک آن ها.

امکان دسترسی کلیه شعبه ها به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور جهت شناسایی و اخذ شماره شناسه ملی اشخاص حقوقی ایرانی.

امکان انجام استعلام گروهی مشتریان از سامانه سازمان ثبت احوال کشور.

امکان ثبت و تهیه چاپ از گزارش های مبادلات نقدی بیش از سقف مقرر در سیستم فناپ و عدم ارسال فیزیکی گزارش ها.

کلیه گزارش های مبادلات نقدی و معاملات مشکوک که توسط شعبه ها در پورتال ثبت شده به طور روزانه بررسی و ویرایش و به مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی ارسال گردیده است.

مشخصات افراد مظنون که به طور ماهیانه از سوی مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی واصل گردیده به منظور مراقبت و کنترل سیستمی آن ها، در سیستم بانکداری جامع فناپ ثبت، نگهداری و به روز رسانی شده است.

پاسخ به استعلام های مربوط به معاملات مشکوک که از طریق مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی و بانک مرکزی ارجاع گردیده، مطابق فرمت تعیین شده ارائه گردیده است.

انجام بازرسی های حضوری و غیرحضوری و اقدامات کنترلی و نظارتی از شعبه ها.

به منظور حصول اطمینان دقیق از سلامت واریز وجوه نقد بیش از سقف مقرر، تکمیل فرمهای گزارش مبادلات نقدی الزامی گردیده است.

سامانه جامع اداره مبارزه با پول شویی به منظور اطلاع رسانی به کلیه همکاران در رابطه با مبارزه با پول شویی راه اندازی گردیده است .

به منظور اطلاع رسانی در مورد مدارک مورد نیاز و شفاف سازی اذهان عمومی از روش های گوناگون، قوانین و آیین نامه های مرتبط با مبارزه با پول شویی در وب سایت بانک پاسارگاد قرار داده شده است .

تهیه و پیاده سازی نرم افزار های مربوط به اصلاح فرایند ها به منظور ارتقای سطح اثر بخشی و کارآیی نظام مبارزه با پول شویی و امکان بازسازی نظام مند تمامی ترا کنش ها و عملیاتی که بتوان با تشکیل یک زنجیره به هم پیوسته و متوالی از مجموعه ترا کنش های مربوط به یک عملیات، مسیر نقل و انتقال وجوه مورد نظر را ردیابی و ابزارهای پرداخت آن را شناسایی نمود.

به منظور رفع نقص شماره فرا گیر )شماره یا شناسه ملی و شماره اختصاصی اتباع خارجی ( و کدپستی مشتریانی که ناقص ثبت شده بودند، لیست مربوطه به طور ماهیانه به روز رسانی شده و در اختیار شعبه های ذی ربط قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از آن ها رفع گردیده است.

در کارگاه ها و دوره های آموزش مقررات آیین نامه ها و دستورالعمل های مبارزه با پول شویی و جلسات که توسط مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی برگزار شده حضور داشته و برای افزایش سطح اطلاعات همکاران شعبه ها نیز، جزوات و مطالب آموزشی و بخشنامه های مرتبط بانک

مرکزی تهیه و در اختیار آن ها قرار داده شده است .

پرسش نامه های مربوط به بانک های کارگزار که از سوی مدیریت محترم امور بین الملل ارجاع گردیده بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است .

نرم افزارهای مربوط به فاز اول مبارزه با پول شویی ( AML) تهیه و پیاده سازی شده است .

کلیه تکالیف تعیین شده توسط مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پول شویی در مدیریت پروژه، به موقع انجام گردیده است.

فعالیت های ار زی و بین الملل

خلاصه وضعیت عملکرد ارزی بانک پاسارگاد از سال 1388 الی 1393 در جدول ذیل نمایش داده شده است.

pasagad bank assemble

آدرس وبسایت شرکت:

اشتراک گذاری :
ارسال نظر