بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
طی معاملات روز جاری رقم خورد:

شاخص کل پا به کانال 65 هزار واحدی گذاشت

با توجه به روند فعلی شاخص و قیمت سهام در بورس طی چند هفته اخیر نشان می دهد که دیگر سرمایه گذاران رفتار هیجانی روزهای قبل را ندارند و به نظر می رسد تجربه های تلخ و شیرین یک سال و نیم اخیر سرمایه گذاران بورس، باعث بروز چنین رفتاری شده است.
کد خبر : ۱۵۲۶۶۲
نویسنده :
یارمحمدی
شاخص کل بورس اوراق بهادار طی معاملات روز جاری با افت بیش از 455 واحدی دوباره به کانال 65 هزار واحدی بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، در حالی شاخص کل صبح امروز به ارتفاع 66 هزار و 10 واحدی رسید که نمادهای "فارس"، "وبصادر"، "تاپیکو" ،"پارسان" و "حکشتی" بیشترین تأثیر منفی را در افت آن دارند. بیشترین افزایش قیمت در بازار قرمز پوش روز جاری مربوط به نماد معاملاتی "قثابت"، "تکنو"، "قمرو" و "قشکر" می باشد و گروه قندی برخلاف جهت کلی بازار با رشد همراه شده اند. در گروه خودرو و بانک همه نمادها تاکنون در بازه منفی مورد معامله قرار گرفته اند.

با توجه به روند فعلی شاخص و قیمت سهام در بورس طی چند هفته اخیر نشان می دهد که دیگر سرمایه گذاران رفتار هیجانی روزهای قبل را ندارند و به نظر می رسد تجربه های تلخ و شیرین یک سال و نیم اخیر سرمایه گذاران بورس، باعث بروز چنین رفتاری شده است.

البته در این بین عملکرد نا مناسب اغلب شرکت های فعال در بازار طی گزارشات 3 ماهه نخست سال جاری را شاهد بودیم که این امر نیز خود می تواند افت قیمت چند وقت اخیر سهام این شرکت ها را توجیح کند.

بدین ترتیب با وجود انجام توافق هسته ای هنوز ابهاماتی در داخل کشور خصوصاً صنایع فعال در بازار سرمایه وجود دارد، از جمله طولانی شدن فرآیند تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها، ابهامات موجود در نمادهای پالایشی، نرخ گذاری در صنایع مختلف و بسیاری دیگر از مشکلات باعث شده تا معامله گران و فعالان این بازار برای ورود به بازار سهام تردید داشته باشند و همچون روزهای رونق بازار خرید و فروش نکنند و مقدار زیادی از سرمایه خود را به صورت نقد نگهداری کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
واقعا بورس نیوز شما که ادعای سواد دارید تحلیلگرهای شما پیش بینی میکردند بعد از توافق در صفهای خرید هیچ کس نمی تواند سهام بخرد .....الان واقعا داریم صفهای خریدی که شما پیش بینی کرده بودید را میبینیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
وضعيت داخلي شركتها بسيار خراب است
نیشا بوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
وضعیت شرکتها خوب است وبهتر هم می شود به شرطی که باز هم چند سالی حوصله کنی! سرمایه گذاری بایستی در بورس منطقی باشد بازنده برنده نباشد بورس بایستی کسانی که در شرکتی سرمایه گذاری می نمایند ودارایی وارزش شرکت وثروت وسود ان تغییر پیدا می کند به موقع سهم ببرند نه اینکه 15 سال بگذرد وهنوز .........
علی
FRANCE
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
منتظر موج سنگین نزولی بعدی وافت شاخص تو محدوده 62هزار واحد در آینده نزدیک باشید بورس سه ماهه چهارم کم کم رشد می کند
phamid
GERMANY
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
بورس نیوز عزیز مشکل حقوقی سهام و نوسان گیر و قیمت سهام نیست مشکل این هست که وزیر اقتصاد ودولت بورس را قبول ندارند سهامدار سهامداری میکند اما هیچ فایده ایی ندارد مشخصا حقوقی هم هیچ کاری نمیکند تا از سهمش حمایت کند اکثر سهام خشک شدند ولی چه فایده