بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
مستطيل شيشه اي تالار

بورس نباتی

بازار امروز در ادامه روند روزهای اخیر و البته بی رمق تر و با حجم کمتر ادامه یافت؛ اما آنچه بیش از روند منفی بازار چشم نوازی می کرد، حجم و ارزش پایین معاملات بود که در بورس و فرابورس هر یک به صورت تقریبی ارزشی نزیک به 70 میلیارد تومان رقم زد که این امر نبود نقدینگی در تالار شیشه ای را فریاد می زند.
کد خبر : ۱۵۲۷۱۴
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.05.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 47 واحد کاهش به رقم 47070 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 108 واحد افزایش عدد 139356 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 10 واحد کاهش به رقم 26146 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 33 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "همراه" با 35 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.4 واحد افزایش به رقم 772 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 707 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 669 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز در ادامه روند روزهای اخیر و البته بی رمق تر و با حجم کمتر ادامه یافت؛ اما آنچه بیش از روند منفی بازار چشم نوازی می کرد، حجم و ارزش پایین معاملات بود که در بورس و فرابورس هر یک به صورت تقریبی ارزشی نزیک به 70 میلیارد تومان رقم زد که این امر نبود نقدینگی در تالار شیشه ای را فریاد می زند.

بدتر اینکه بخش قابل توجهی از این مبالغ نیز مربوط به بلوک هایی بود که در تالار دست به دست شد تا بخشی از کمبود شدید نقدینگی در بورس در نگاه اول از چشم سهامداران و سرمایه گذاران دور بماند، گرچه این امر موضوعی نیست که بتوان آن را از دید تیز بین سهامدار پنهان کرد.

در مجموع شواهد حاکی از آن است که بورس به حالت نیمه تعطیل درآمده و تنها برخی از سر عادت هر از گاهی به آن سر زده و برای دست گرمی خرید و فروشی هم می کنند. اما در کلیت بازار خبری نیست، بطوریکه به نظر می رسد بازار به حالت کُمایی رفته تا با این حجم و ارزش پایین معاملات چندان نشانه ای از حیات واقعی نداشته باشد و به نوعی این روزها به حیات نباتی تن دهد. چرا که این روزها ضربان بورس چندان مطابق میل سرمایه گذاران و سهامداران و همانند یک موجود زنده ای که روزگاری پر جنب و جوش بوده، نمی زند.

بدین ترتیب طی معاملات امروز اتفاق چندان خاصی نبود و بازار به چند بازگشایی نماد و انتقال نماد "جم" از فرابورس به بورس اکتفا کرد. گرچه در این انتقال نماد هیچ تفاوتی در قیمت سهم رخ نداد و پتروشیمی جم معاملات خود را بدون نوسان قیمتی و از نقطه پایان حرکتش در فرابورس آغاز کرد.

شاخص نیز به مدد رشد قیمت سهام "تاپیکو"، "فملی"، "حکشتی" و نیز "وخاور" توانست اندکی از ریزش امروز خود را جبران کند.

اما امروز مجلسی ها خبرهای جدیدی برای فعالان حوزه اقتصادی داشتند و آن کارت زرد سومی بود که نمایندگان مردم به وزیر اقتصاد دادند تا طبق آیین نامه های موجود در پارلمان کشور، زمینه های استیضاح علی طیب نیا تا حد زیادی فراهم باشد، بطوریکه چنانچه حداقل امضای 10 نماینده ذیل درخواست استیضاح وزیر به هیأت رییسه مجلس ارایه گردد، این امر به جریان می افتد.

امروز طیب نیا درحالی درباره علت عدم اجرای مصوبه گشایش ال سی با پرداخت 30 درصد دولت توسط بانک ها، آخرین وضعیت درآمدهای مالیاتی سال 93 و فشار موجود بر اصناف خرد نتوانست مجلسی ها را قانع کند تا با 105 رأی، اخطار سوم نیز برای رییس شورای عالی بورس صادر شود.

به هر ترتیب اگر دوباره از بهارستان به حافظ برگردیم، آنچه که برای بازار حیاتی است انجام عملیات احیاء جهت بازگرداندن ضربان به پیکر بی جان بورس است که مدتی است به حالت کما فرو رفته تا شاید در این دوران حساس با حمایت های ویژه و بروز نشانه هایی از حیات واقعی، این بخش اقتصادی دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
هر روز میگم تا باورتون بشه. این بورس، بورس نیست. این بورس بیشتر شبیه قبرستونه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
پس جناب روحانی این را بدان که کمتر کسی از عملکرد اقتصادیهای شما راضی است. البته با تدبیری بیشتر از پیش!
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
اینقدر این پیام را بریده بریده کرده اید که چیزی ازش نمونده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
زنده باد حسن روحانی وتیمش که تورم روکنترل کردند...
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
حتما خاطر شریفتان هست سال گذشته در رادیو اقتصاد موج اف ام ردیف98 مگاهرتز..ساعت 15

تا 15/45 یرنامه استودیو بورس بودکه در ان گزارش روزانه و تحلیل تکنیکال شاخص و پیش بینی

بازار در روز های اتی و معرفی صنایع بورسی بهمراه چشم انداز ان صتعت و پرسش و پاسخ زنده .

با کارشناسانی چون اقای مهدی طحانی که من یک دنیا قبولش دارم و پروفسور عزتی عزیز و

انتقاد های بجا از دولت و حفوفی ها . یعنی 45 دقیقه برنامه ای بسیار پر محتوا ...اقا وسط برنامه

همین جوری یهویی مجری گفت: اقای طحانی یه خبر بد دارم !!!! از فردا دیگه برنامه استودیو

بورس نخواهیم داشت ( شاخص 68000) اقا کاش صورت اقای طحانی را میشد زنده دید.

خشکش زد .بهرحال خودش را جمع کرد و گفت موفق باشید.


دوستان این خواب را سالخوردگان کمیته اقتصاد گردان دولت قبل از رفتن به سرای سالمندان دیده

بودند و من حالیم نبود که این اغاز فلاکت بازار سرمایه است و دولت دوست نداشت زیاد توی بوق و

کرنا امار فلاکت بار بورس عنوان شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
درود بر دولت تدبیر وامییییییییییییییییییییییییییییید
ناشناس
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
می خوام اسم سهامت رو بدونم
البته حدس می زنم وامید داشته باشی؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
دولت روحانی می خواهد با ناراضی نگه داشتن مردم و فشار بیشتر اقتصادی بر مردم زیر بار ذلت قدرتهای بزرگ برود و مردم را وادار کند که چاره ای جز نوشیدن جام زهر ندارید.......چرا؟
در دولت روحانی تا به حال دو برابر کل 8 سال دولت قبل نقدینگی زیادتر شده ولی دولت اجازه ورود نقدینگی به بورس را نمی دهد......این نقدینگی فقط کافیست یکبار دیگر به سمت دلار و طلا برود ....
ناشناس
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
خوب عزیز جون روحانی که خودش خودش را انتخاب نکرد خود جناب عالی انتخابش کردی و حالا بکش من که خوشبختانه اصلا رای به هیچکدام اینها تا بحال نداده ام ولی قاطی شما ملت بیچاره شدم
ناشناس
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
لطفا چرت و پرت ننويسيد - كمي مطاله كنيد.
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹
عزیز من خم رنگ رزی که نیست بورسه!بعضی ها فکر می کنند هر روز باید سهامشون 5% مثبت بخوره!مگه همین ماه گذشته کم سود گرفتیم؟
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
فارس
سید‌یاسر جبرائیلی
همه ابهامات موشکی قطعنامه ۲۲۳۱
وقتی شورای امنیت سازمان ملل قبلا موشک‌های شهاب ۱ و ۳ را «قادر به حمل سلاح هسته‌ای» شناسایی کرده است، آیا ممکن است در گزارش‌های بعدی بگوید این موشک‌ها علی‌رغم قابلیت حمل کلاهک، برای این منظور طراحی نشده‌اند؟!
پرهام
GERMANY
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
این دولت در شرایط خوب توافق سیاسی و به جای بهره جستن از این فرصت جهت تقویت بازار سرمایه و جلب اعتماد مردم شرایط عدم اطمینان بازار سرمایه را فراهم نمود همین الان هم نقدینگی زیادی در دست مردم است اما دولت با بی تدبیری و سیاست های اقتصادی اشتباه نتوانست اقبال مردم را که داشت به بازار سرمایه جلب می شد استمرار بخشد . آقای روحانی سیاست های اشتباه اقتصادی عاقبت به ضرر دولت تو تمام می شود . پس فکری کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
من نمی دانم دولت دارد چه کار می کند یک ذره فکر کنید رکود مثل یک سرطان کل بدنه مملکت را گرفته است و دولت هیچ کاری نمی کند!!!! فرض کنید مثلا دو ماه دولت سر کار نباشد آیا اتفاق خاصی می افتد؟؟؟ البته ممکن است یک سری سود جو کارهایی بکنند که نیروی انتظامی آنها را کنترل می کند اما اگر جایی مثلا بورس و یا بازار ارز دچار مشکل شود آنوقت چه؟ آیا اوضاع با الان فرقی می کند؟ اگر قیمت جهانی طلا پایین نرفته بود الان بعد از توافق طلا گرمی چند بود؟ سکه چطور؟ به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور بانک ها هم دیگر توان دادن سود های اینچنینی را نداشته باشند آنوقت سونامی نقدینگی به کجا روان می شود؟‌ راستی دولت تدبیییییر چه تدبیری برای این روزها اندیشیده؟ آیا دولت امید برای ما امیدی به آینده گذاشته است؟ به راستی دولت الان چه می کند؟ دیگر مذاکرات و تحریمی نیست که بخواهد مشکلات را به گردن آن بیاندازد و فکر می کنم دارد فکر می کند تا برای بی تدبیری خود مقصری را پیدا کند !!! دلواپسان گزینه خوبی هستند اما تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جلال
UNITED STATES
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
لعنت بر هر چی تدبیره
مال باخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
بورس نه نباتی است نه شکلاتی انقدر قیمت سهام که دست مردم هست امده پایین که اکثریت سهامدران رغبتی برای فروش ندارند حقوقیهای محترم قیمتهای سهام را کنترل میکند وسهامهای مردم را به نازلترین قیمت خریداری میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کلا بورس تعطیله تا شهریور
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
دبیرکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان به توافق لوزان اشاره کرد و گفت: در توافق لوزان نیز ابتدا این‌گونه القاء شد که به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ایم اما با کارهای کارشناسی، ایرادات روشن شد تا جایی که تیم مذاکره‌کننده، بیانیه لوزان را یک «چرک‌نویس» خواند که باید در توافق نهایی مشکلات آن حل شود.

موسوی افزود: بنده از وزارت خارجه انتقاد دارم چرا که در ابتدا تصویری از توافق و برجام به رسانه ها ارائه شد که کاملاً مثبت بود اما سپس که به صورت کامل منتشر شد مشخص گردید که انتقادهای زیادی به آن وارد است که اگر بدون بررسی پذیرفته شوند در آینده با مشکل مواجه می‌شویم .

وی با اشاره به عبور برجام از برخی خطوط قرمز، ادامه داد: به عنوان مثال قرار بود تحریم‌ها یکجا لغو شود در حالی که تحریم‌های آمریکا هیچ کدام لغو نمی‌شود بلکه متوقف یا تعلیق می شود و نهایتاً برای لغو آنها تلاش می شود. لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز بعضاً برای هشت سال آینده است و بخشی از تحریم‌های سوئیفت نیز به هشت سال آینده منتقل شده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین با اشاره به نوع مواجهه با رسانه‌های داخلی و انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی شفاف و سریع از روند مذاکرات گفت: در درجه اول نحوه اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات و توافق بسیار ضعیف بود به گونه ای که ما مجبور بودیم برخی از خبرها را از رسانه‌های غربی برداشت کنیم و زمانی که این برداشت انجام می شد به ما گفته می گفتند که در دام روانی رسانه‌های غرب افتاده‌اید در صورتی که این به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی از سوی گروهی بود که مسئولیت اطلاع رسانی از روند مذاکرات و توافق را برعهده گرفته بود.

موسوی اظهار داشت: روزی که محورهای چکیده برجام از سوی وزارت امور خارجه به رسانه‌ها داده شد بنده بسیار تعجب و اظهار تأسف کردم چرا که مسائلی در این چکیده آمده بود که با برجام تفاوت‌های اساسی داشت. واقعا کجای برجام از تحریم‌ها با عنوان «تحریم‌های ظالمانه» یاد کردند و آیا مگر کشورهای 1+5 ظالمانه بودن تحریم‌ها را قبول دارند که چنین خبری از سوی وزارت امور خارجه به رسانه ها داده شد
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
تو بیا برو خبرگزاری کار کن
جناب خبر نگار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
دولت بی تدبیر و ناامیدمردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
درود بر احمدي نژاد حامي مردم حامي مملكت حامي بورس حامي.............
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
دوستان فرافکنی نکنید افت بورس ربطی به روحانی نداره ما خودمون با کارهای اشتباه خرید از صف خرید "فروش تو صف فروش دید سهامداری کوتاه مدت
علی
FRANCE
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
آقای ناصر شما از کجا می گی نقدینگی تو این دولت دوبرابر 8سال احمدی نژاد شده در صورتی که رشد پایه پولی منفی بوده لطفا اگر نقدی هم می کنید منصفانه باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
فرد مهم نیست کل گروه اقتصادی دولت عملکرد افتضاح دارن و عجیب اینکه آقای رییس جمهور نمی خواد بپذیره و تغییری ایجاد کنه !
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
رشد نقدینگی بلاتکلیف تا مرز ۱۰۰۰ میلیاردتومان درطول تاریخ اقتصادی ایران با جهش ۲۰۰ درصدی دراین دوسال اخیر بی سابقه بوده ومردم نمیدانند چه تهدید ویرانگری در کمینشان است اما سرمایه دارها با هزینه های پایین وسرمایه های کلان وهم آگاهی از شرایط شنگولند،
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
بورس ایران گنج قارونه
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
آخوندي: دولت بيش از 200هزارميليارد تومان بدهي دارد
عباس آخوندي نيز چندي پيش در دانشگاه علامه طباطبايي گفت: اگر همان سال اول در دولت يازدهم بحران مالي اعلام مي‌شد، مي‌توانستيم جامعه را آماده تغييرات بنيادين براي خروج از وضع مخرب آن زمان كنيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به بدهي ۲۰۰ هزار ميليارد توماني دولت و شركت‌هاي دولتي به بانك‌ها خاطرنشان كرد: اگر دولتي ۲۰۰ هزار ميليارد تومان بدهي داشته باشد بايد بازار بدهي ايجاد كند تا اين بدهي‌ها داد و ستد شود اما اعلام بازار بدهي ۲۰۰‌هزار ميليارد توماني تصميم بزرگي است كه دولت بايد مقدمه اجراي آن را فراهم كند. آخوندي با تأكيد بر لزوم شفافيت در معرفي سياست‌هاي غلط و بدون انديشه به مردم گفت: چگونه مي‌توانيم با قدرت وام‌دهي ۱۲ درصد توليد ناخالص داخلي به رشد اقتصادي 6 درصدي برسيم؟ حتي با قدرت وام‌دهي ۸۰‌درصدي بانك‌ها هم رسيدن به رشد 6 درصدي دشوار است.
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
با سلام خوب دقت كنيد اقاي رييس جمهور حتي يك حمايت كوچك ودر حدحرف هم از بورس نميكنند . وزير نفت سهامداران نفتي را مفت خور مينامد وزير ارتباطات دائما در حال درگيري با سهامدار مخابرات است وزير اقتصاد هم همش در حال بالا بردن ماليات و بهره مالكانه از سهامداران معدني است .پس تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل........ در پايان درود و سلام خدا بر دكتر محمود احمدي نژاد درود بر شرفت .
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
خداوند انشالله دوره بعد احمدی نژاد را رییس جمهور کند.مارو از دست روحانی خلاص