بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع آذر آب رأس ساعت 15:00 روز شنبه مورخ 1394.05.17 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 60 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۲۷۶۱

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع آذر آب( سهامی عام) رأس ساعت 15:00 روز شنبه مورخ 1394.05.17 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 60 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سلطان پور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ابراهیمی و رضایی و به دبیری آقای جابری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای بهمنش و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 31 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهبود ارقام به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی نیک روش به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

بر اساس گزارش بورس نیوز در این مجمع که به ریاست سلطان پور و نظارت آقایان ابراهیمی و رضایی برگزار شد مدیر عامل این شرکت بهمنش به تشریح فعالیت های گذشته و برنامه های آتی شرکت پرداخت.

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

حاشیه مجمع:

بر اساس این گزارش در مجمع مذکور که به گفته اغلب حاضرین یکی از بهترین مجامع برگزار شده این شرکت با توجه به اخبار و برنامه های آتی اعلامی آذرآب بود است، هیئت مدیره این شرکت پرده از اقدامات و اتفاقاتی برداشت که می تواند فصل جدید و تازه ای از روند سود آوری آذرآب را رقم بزند.

بر این اساس سلطان پور رییس مجمع با اشاره به افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت از 100 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان ، اعلام نمود از این مبلغ فقط 30 میلیارد تومان آن می بایست توسط سهامدار پرداخت گردد ومابقی یعنی مبلغ 170 میلیارد تومان از طریق سودآوری شرکت طی سالهای 94 و 95 تامین خواهد گردید .

همچنین سلطان پور با بیان این مطلب که این شرکت موفق به کاهش 35 میلیارد تومان از 55 میلیارد تومان زیان انباشته شرکت گسترش انرژی آذرآب شده خاطر نشان کرد: طبق برآوردها و پیش بینی های انجام گرفته به نظر می رسد که تا پایان سال 94 کل زیان انباشته این شرکت صفر شود و همین موضوع تأثیر قابل قبولی را بر سود شرکت اصلی طی سال جاری خواهد داشت.

از سوی دیگر رایزنی با بانک توصعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات و اداره ضمانت های ارزی بانک ملی برای اخذ بخشودگی جرایم و کاهش سود کارمزد بانکی از دیگر اقداماتی بود که به گفته سلطان پور در حال پیگیری است و نتایج خوبی هم تا به این لحظه به دست آمده.

سلطان پور اشاره نمود ازمحل بخشودگی جرائم بانکی و تعدیلات تعدادی از قراردادها احتمالا 35 میلیارد تومان دیگر درآمد نصیب شرکت خواهد گردید.

وی با بیان این مطلب که مراحل نهایی انعقاد قرارداد 430 میلیون یورویی نیروگاه بیستون را می گذرانیم اعلام نمود: در صورت انعقاد این قرارداد که حاشیه سود15 تا 20 درصدی برای شرکت به همراه دارد سود "فاذر" می تواند دستخوش تغییرات قابل توجهی شود که با توجه به جلسه ای که صبح امروز با وزیر داشتیم موافقت ایشان را نیز در برخی موارد جزیی پروژه بدست آوردیم.

اما سلطان پور با اشاره به 4 اقدام اساسی شرکت برای سال 94 که تاکنون حجم بالایی از این اقدامات انجام گرفته و مراحل نهایی خود را سپری می کند اظهار داشت: تعیین تکلیف وضعیت نیروگاه های سیکل ترکیبی هرمزگان، گازی نما و بانیاس سوریه مراحل نهایی خود را سپری می کند و بزودی نتیجه پایانی و تأثیرات ریالی آنها پس از مکتوب شدن از طریق بورس به اطلاع سهامداران می رسد.

همچنین رایزنی با سرمایه گذار صاحب نام ساختمانی در خصوص مشارکت در اجرای پروژه مجتمع تجاری، تفریحی و ورزشی اراک تحت عنوان دهکده گردشگری الماس اراک با توجه به تغییر کاربری انجام شده و قرار است زمین این مجتمع پس از توافق نهایی بر سر قیمت به عنوان آورده نقدی لحاظ شود و شرکت آذراب در گام بعدی در این پروژه مشارکت نماید اما اقدام دیگری که در این خصوص به دنبال آن هستیم و در حال مذاکره می باشیم اجرای این پروژه توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه آذرآب می باشد که به نوعی می توان از آن به عنوان سود در سود برای شرکت نام برد.

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

سلطان پور در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: از آنجایی که این پروژه در چند بخش تعریف شده در گام اول پس از حصول توافق طی چند روز آینده بر سر قیمت زمین، ارزش افزوده آن محاسبه و از طریق سایت کدال اطلاع رسانی خواهد شد که پیش بینی می شود از تأثیر خوبی بر سود شرکت در سال جاری برخوردار باشد.

سومین اقدام اصلی برای سال جاری مذاکره با کارفرمایان برای اخذ تعدیل بواسطه قراردادهای فی مابین با توجه به تغییر سطح عمومی قیمت ها (تورم)، تغییر در اوزان قراردادها، اضافه کاری و تغییرات نرخ برابری ارز می باشد.

در آخر نیز تصمیم برای فروش و یا انتقال دارایی های ثابت شرکت موضوعی است که هم اکنون در دست پیگیری و اجرا می باشد.

وی در خصوص پروژه بانیاس که سال ۸۶ تمام شده اما تسویه نشده گفت: با طرف سوری توافق شده ضمانتنامه را آزاد کند اما شرکت ۶ میلیون یورو هم جریمه میخواهد که فعلا انجام نشده اما ضمانتنامه آزاد بشودسالی ۱/۲ میلیارد تومان صرفه جویی برای ما به همراه خواهد داشتو از آن ۶ میلیون یورو هم مبلغ خوبی میتوانیم دریافت کنیم.

سلطان پور با اشاره تلویحی به آینده پیش روی آذرآب عنوان کرد که این شرکت توانایی افزایش 5 برابری سود عملیاتی خود طی سال جاری و سال آینده را دارا می باشد که امیدواریم با رفع تحریم ها و توافق هسته ای انجام گرفته ؛ دستیابی به این مهم با سرعت و سهولت بیشتری انجام گیرد.

در پایان این جلسه به درخواست سهامداران مقرر شد تا هیئت مدیره این شرکت نسبت به کاهش سهم شناور آزاد "فاذر" از طریق راه های موجود و قانونی اقدام نماید تا نوسانات این شرکت نسبت به گذشته در بازار سرمایه کمتر شود.

پیام هیئت مدیره:

در پرتو عنایت حق تعالی و توجهات خاصه امام عصر (عج) سالی دیگر سپری شد و از اینکه مجددا توفیق یافتیم در محضر شما بزرگواران، گزارش عملکرد منتخبانتان در هیدت مدیره را تقدیم نماییم، خداوند متعال را شاکریم و مقدم یکایک شما عزیزان را که شرف حضور یافته اید، به جلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت صنایع آذرآب گرامی میداریم.

امیدواریم با حمایتها و حمایتها و اعتماد پیش سهامداران محترم، منتخبین شما در شرکت بتوانند با عزمی راسخ، در راه شکوفایی هر چه بیشتر شرکت گام بردارند. این گزارش شامل خلاصه ای از فعالیت ها و برنامه های اجرایی شرکت در سال گذشته بوده لیکن تلاش گردیده است در عین خلاصه بودن گزارش، اطلاعاتی مربوط، قابل اتکاء شفاف در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

با عنایت به اینکه ارزیابی و قضاوت در مورد عملکرد شرکت بدون در نظر گرفتن محیط کسب و کار کشور در سال 1393 برای اقتصاد کشور سالی تلخ و شیرین بود تورم به مرز 15 درصد کاهش یافت، رشد اقتصادی بعد از دو سال مجددا مثبت و به 3.7 درصد رسید، نرخ بیکاری بعد از چند سال در آستانه تک رقمی شدن قرار گرفت و معادل 10.5 درصد محاسبه گردید. لیکن در کنار بهبود شاخص های کلان اقتصادی، این سال یکی از سالهای سخت اقتصاد ایران بود. در این سال مهمترین درآمد کشور یعنی فروش نفت به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت با کاهش روبرو شد. وزارت نفت برای سال 1393 پیش بینی کرده بود که بیش از 51 میلیارد دلار نفت بفروشد اما طبق واقعیت های موجود دولت نتوانسته است درآمد نفتی پیش بینی شده را کسب و به همین دلیل با کسری بودجه مواجه گردید. نوسان شدید شاخص بورس نیز دولتمردان و کارشناسان را بیش از پیش نگران کرد.نگرانی های مقامات دولتی از افت شاخص بورس به حدی بود که در همان نخستین فصل سال 1393 وزیر اقتصاد همه مدیران عامل بانکها را به یکی نشست اضطراری فراخواند و در آن جلسه مصوب شد از بازار سرمایه حمایت شود . اما این شکل حمایت ها هم جواب نداد و در نهایت شاخص بورس در پایان سال در کانال 64 هزار واحدی در حالی قرار گرفت که یک سال قبل از آن این شاخص تا کانال 80 هزار واحدی هم پیش رفته بود. در مورد تراز تجارت خارجی نیز وضعیت مطلوبی را تجربه نکردیم هرچند در برخی از ماه ها تراز تجاری ایران مثبت اما در مجموع تا پایان سال تراز تجاری منفی شد.

فلذا با این خلاصه کلی می توان نتیجه گرفت صنعت کشور در سال گذشته از کاهش سرمایه گذاری، کمبود نقدینگی، تأثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر تولید و نوسانات شدید قیمت ارز رنج زیادی برده است. تامین سرمایه از مهم ترین معضلات حوزه صنعت کشور است، معضلی که اکنون و با گذشت چند سال از کمیابی این عنصر اصلی توسعه صنعتی، کمبود آن دیگر به زخمی کهنه و دردی مزمن تبدیل شده است. یکی دیگر از مشکلات، مشکل تسهیلات بانکی است. یعنی همکاری نکردن بانکها در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت از همه این ها فراتر تحریم های بوجود آمده مشکلات عدیده ای را برای بخش تولیدی و صنعتی که درصد بالایی از مواد اولیه و ماشین آلات و قطعات یدکی خود را از طریق سایر کشور ها تأمین می کنند، ایجاد نموده است . بدون شک یکی از مهمترین تأثیرات تحریم ها در اثر قفل شدن سیستم بانکی و عدم امکان نقل و انتقال ارز ( ویا نقل و انتقال ارز با هزینه بالاتر)، کمبود شدید نقدینگی در واحد های تولیدی می باشد. این در حالی است که در حال حاضر حجم معوقات بانکی کشور به رقم 100 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد . همانگونه که مشخص است متاسفانه سیستم بانکی کشور توان ارائه تسهیلات را تا حد زیادی از دست داده است. در چنین شرایطی، اغلب صنایع که حجم بالایی از قیمت تمام شده محصولات آن ها مربوط به مواد اولیه است، با کمبود شدید نقدینگی روبرو و چاره ای جز کاهش حجم خرید مواد اولیه متناسب با نقدینگی موجود و کاهش تولید نخواهد داشت که این امر نیز بر قیمت تمام سده محصولات تولیدی افزوده و احتمال کاهش فروش را افزایش می دهد. لازم به توضیح نیست که در شرایط تحریم، تولید کنندگان جهت تءمین مواد اولیه، ماشین آلات و یا قطعات یدکی مورد نیاز خطوط تولیدی، امکان استفاده از خطوط اعتباری ریفاینانس و یا خرید از طریق یوزانس را نیز از دست داده اند که بدون شک فشار ناشی از تامین نقدینگی مورد نیاز را چندین برابر می نماید. علاوه بر مشکلات فوق الاشاره که ناشی از تحریم های ناعادلانه بین المللی علیه کشور می باشد، صنعتگران از تحریم های داخلی نیز رنج می برندکه مجال بیان آن در این مقوله نیست.

با شناخت کلی از وضعیت اقتصاد و صنعت در سال گذشته به وضعیت شرکت صنایع آذرآب در همان سال می پردازیم مباحثی که در ادامع بیان خواهد شد ارایه اطلاعات در حوزه های اصلی شرکت شامل فروش و تولید، بهای تمام شده محصولات تولیدی، بازار یابی، سود آوری، مدیریت هزینه، بازار سهام شرکت می باشد.

فروش خالص و درآمد ارائه خدمات

سال 1393 در حالی به پایان رسید که رکود و نبود بازار کسب و کار در تمامی طول سال سایه خود را بر بنگاه های تولیدی انداخته بود لیکن با تلاش و کوشش توانستیم رشدی معادل 21 درصد نسبت به سال قبل را بدست آورده و فروشی به مبلغ 2.278 میلیارد ریال کسب نماییم.

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود
گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

با تلاش های مستمر پروژه های زیر تکمیل و با کیفیت مطلوب و در موعد زمانی مقرر به کارفرمایان واگذار گردید:

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

سهام:

سال گذشته سال سختی برای بازار سرمایه بود بنحوی که بورس تهران در سال گذشته با کاهش 25 درصدی در ارزش اسمی و کاهش دفعات معامله مواجه شد. افت متغیر های بورس عمدتا به مسائل هسته ای، ابهامات بودجه کل کشور و نرخ سود بانکی گره خورده است. علیرغم این موضوع اعتماد شما سهامداراان عزیز و بازار سرمایه در سال 1393 نیز کماکان نسبت به سهم این شرکت مثبت و خوشبختانه علیرغم شرایط خاص بازار سرمایه و نوسانات موجود درآن روندی معقول و قابل قبولی را در خصوص قیمت سهام را شاهد بودیم

الف: وضعیت معاملات در بازار سرمایه:

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

ب: کیفیت افشاء و اطلاع رسانی

طی سال مالی مورد گزارش ضمن کسب رتبه 112 کیفیت افشاء اطلاع رسانی از بین 182 شرکت مندرج در تابلوی بازار دوم بورس تعداد روزهای گشایش نماد این شرکت از 352 روز در سال 1392 به 338 روز و تعداد روزهای معاملاتی از 229 روز به 222 روز در سال 1393 تغییر پیدا کرده است.

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

ج: قیمت هر سهم در بازار سرمایه

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

افزایش سرمایه:

با توجه به بررسی های صورت گرفته هیئت مدیره در نظر دارد جهت نیل به اهداف ذیل سرمایه شرکت را طی دو سال از مبلغ 1.000.000 میلیون ریال به 3.000.000 میلیون ریال از طریق آورده نقدی و مطالبات سهامداران افزایش دهد که در این خصوص گزارش توجیهی و اخذ مجوزات لازم از مراجع ذیربط قانونی در دست اقدام می باشد. امید است هرچه سریعتر موضوع جهت تصویب شما عزیزان در مجمع عمومی فوق العاده مطرح گردد.

خط مشی و اهداف آتی:

پیش بینی عملکرد سال 1394

پیش بینی سال 1394 را با افزایش فروشی معادل 41 درصد نسبت به اطلاعات واقعی سال 1393 برآورد نموده ایم و امید واریم با توجه به قرار داد های اخذ شده و مذاکرات شده شرایط و وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

رئوس برنامه ها و اهداف آتی:

· اجرای تعهدات ناشی از قرار داد های منعقد شده طبق برنامه زمانبندی

· پیگیری بحث مشارکت با سایر شرکتهای فعال در بخش صنعت جهت اخذ قرار داد های کاری

· تعیین و تدوین سیاست های لازم برای ایجاد توانایی اجرای پروژه ها

· ایجاد فضایی مناسب برای هم افزایی از طریق برونسپاری بخش هایی از تولید که صرف و صلاح اجرای داخلی ندارد

· بازنگری اساسی در ساختار اجرایی شرکت به نحوی که شرکت از حالت یک سازنده محض تجهیزات و ساختار کارگاهی به یک پیمانکار عمومی تبدیل و بجای هدف بودن کارگاه و خط تولید، اولویت اصلی پروژه قرار گیرد و تمام واحد های شرکت حول محور پروژه اعمال وظیفه نمایند

· پیگیری های لازم در خصوص شکل گیری شرکت های هولدینگ تخصصی شامل:

- هلدینگ نیرو گاهی

- هولدینگ نفت و گاز و پتروشیمی

- هولدینگ معدنی

- هولدینگ ساختمانی

- هولدینگ سرمایه گذاری

· ایجاد فضایی مناسب برای خرید خدمات مهندسی، بازرگانی و تأمین از سایر ارائه دهندگان که صرف و صلاح اجرای داخلی ندارد

· ادامه رایزنی با سرمایه گذاران صاحب نام ساختمانی در خصوص مشارکت در هلدینگ ساختمانی شرکت جهت تقویت ساختار و ایجاد مزیت های برتر برای اجرای پروژه های جدید

· بهره گیری از توان اجرایی و اعتبار شرکت در جهت تدوین سیاست های راهبردی کاربردی تر و ارائه راهکار های نوین مالی با توسعه بازار های جدید داخلی و خارجی

· پیگیری های لازم جهت انعقاد قرارداد های جدید در خصوص پیشنهاد های ارائه شده

· ادامه عملیات احداث کارگاه ساخت و مونتاژ عسلویه

· اصلاح بهینه ساختار نیروی انسانی

· تدوین سیاست های کلی شرکت در قالب برنامه استراتژیک و میان مدت

· بهره گیری موثر از روش های نوین مدیریت پروژه به منظور افزایش سرعت در تامین مواد و تجهیزات، ساخت و تحویل به موقع تعهدات قرارداد ها با کارفرمایان

· اتوماسیون فعالیت های مدیریتی و فرایند کنترل و نطارت بر تولید شرکت بر مبنای بودجه مصوب

· ارتقاء و ایجاد انگیزه لازم در نیروی انسانی با بهره گیری از نظام جبران خدمت و تأمین امکانات آموزش مناسب

· تقویت بنیه مدیریتی و کارشناسی شرکت

ترازنامه:

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

صورت سود و زیان:

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود

گام آخر آذرآب برای رسیدن به قرارداد 430 میلیون یوریی/سود


آدرس وبسایت شرکت:

http://www.azarab.ir/Fa/default.aspx


اشتراک گذاری :
ارسال نظر