بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین ماسه و ریختگری( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز سه شنبه مورخ 1394.05.13 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 55 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۲۷۷۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین ماسه و ریختگری( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز سه شنبه مورخ 1394.05.13 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 55 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای علی قاسم زاده به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان رحمان عرب شیبانی و هادی آتشانی و به دبیری آقای علیرضا ستاری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مهندس توسلیان و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 550 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهبود ارقام به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ژرف بین نیکو روش به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب شرکت کاروان ریل گلستان به عنوان یک عضو جدید هیئت مدیره

کماسه

اعضای هیئت مدیره:

کماسه

گزیده اطلاعات:

کماسه

کماسه

کماسه

پیام هیئت مدیره:

وضعیت و تحولات ماسه های ریخته گری:

طی سال مالی مورد گزارش اقدامات لازم جهت افزایش مبلغ فروش صورت پذیرفت، همچنین پیگیری های لازم جهت فروش پودر سیلیس(باطله ها) که در محوطه کارخانه انباشته شده و باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می گردید انجام گرفت ولی به دلیل عدم نیاز مصرف کنندگان امکان فروش نگردید به عبارتی فروش محصولات در سال مالی مورد گزارش 201.513 تن و به مبلغ 135.367 میلیون ریال و در سال مالی قبل (1392) مقدار 202.671 تن و مبلغ 118.073 میلیون ریال به عبارتی از نظر مقدار 0.5 درصد کاهش و از نظر میلغ 14.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

جایگاه شرکت در صنعت ماسه ریخته گری:

این شرکت اولین تولید کننده ماسه ریخته گری در کشور هم از نظر قدمت و هم از نظر مقدار تولید و فروش ماسه ریخته گری می باشد و هم از نظر دارا بودن معادن از نظر کیفیت، بهترین معادن تولید ماسه ریخته گری را بدلیل گرد گوشه بودن ماسه در اختیار دارد. و در حدود 30 درصد بازار مصرف را در اختیار دارد.

استراتژی شرکت:

استراتژی شرکت حفظ رتبه اول فروش در ماسه های ریخته گری و افزایش کیفیت محصولاتن تولیدی و در نهایت به حداکثر رساندن سود می باشد.

برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت:

1- از برنامه های مهم شرکت طرح انتقال کارخانه به نزدیکی معادن می باشد که عملیات اجرایی انجام شده از این بابت در بخش سرمایه گذاری طرح توضیح داده شده است.

چشم انداز وضعیت شرکت:

با توجه به اینکه واردات ماسه ریخته گری بدلیل هزینه حمل بالا صرفه اقتصادی ندارد و همچنین با عنایت به توسعه صنایع ریخته گری و نیاز کشور به صنایع فوق مصرف ماسه های ریخته گری در کشور روز به روز بیشتر می شود و از طرفی با توجه به اینکه معادن این شرکت از نظر کیفیت مناسب می باشند و همچنین به دلیل عدم وابستگی از نظر مواد اولیه و قطعات و لوازم یدکی به خارج از کشور وضعیت آینده شرکت مطلوب پیش بینی می گردد ولی باید سعی در بالا بردن کیفیت محصولات به صورت مستمر انجام شود تا در بازار رقابتی بتوان کلیه مشتریان را حفظ کرد.

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1.000.000 ریال (شامل تعداد 100 سهم به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 31.500 میلیون ریال ( شامل تعداد 31.500.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) در پایان سال مالی منتهی به 1391.12.30 افزایش یافته است.

کماسه

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

کماسه

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تیرماه 1371 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه کانی های فلزی با نماد کماسه و کد 141001 پذیرفته شده و نام آن از اسفند ماه 1371 در فهرست نرخهای بورس درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1373.12.29 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

کماسه

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

کماسه

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

کماسه

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در صنعت ماسه های ریخته گری فعالیت می کند این شرکت در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 135.367 میلیون ریال و مقدار 201.513 تن در رده اول قرار دارد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی به شرح زیر است . در ضمن به دلیل هزینه حمل بالا صادرات محصولات به سود شرکت نمی باشد.

کماسه

برنامه های آینده شرکت و گسترش بازار های فروش:

  • شرکت در صدد است برای تأمین مالی پروژه و سرمایه در گردش تسهیلات مالی از بانکها دریافت نماید.
  • انتقال کارخانه به نزدیکی معادن
  • تحقق بودجه سالیانه و سود پیش بینی شده
  • اجرا سیستم توسعه و بهینه سازی منابع انسانی و توجه اساسی به نیروی انسانی که سرمایه اصلی شرکت می باشد از نظر جذب متخصص، نگهداری، ارتقاء و ایجاد انگیزش در نیرو ها
  • استفاده از سیستم های پیشرفته در فضای کسب و کار جدید (مدیریت کیفیت)
  • آماده سازی شرکت برای تخصصی کردن فعالیت و افزایش توان رقابتی (کاهش و رهبری قیمت تمام شده و بهترین شیوه هزینه کردن)
  • تغییرات اساسی در روش تولید و بازنگری روشهای تولید با رویکرد کاهش قیمت تمام شده و مدیریت زنجیره تأمین
  • کسب بازار های جدید و افزایش سهم تولیدات در بازار
  • فروش محصولات باطله و کلوخه و همکاری با کارخانجات سیمان در تهیه مواد اولیه آنها

ترازنامه:

کماسه

صورت سود و زیان:

کماسه

کماسه

آدرس وبسایت شرکت:

http://www.silicasand-co.com/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
چراسهم حرکتی ندارد