بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر : ۱۵۳۳۰۲
عصر ایران نوشت: در پی سخنان سردار جعفری ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، نامه ای به وی نوشت که متن کامل آن در زیر می آید: 

سردار محمدعلی جعفری دامت برکاته 
فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 
 
با اهداء سلام و آرزوی توفیق بیشتر برای جناب‌عالی و سایر برادران عزیز پاسدار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اظهارنظر جناب‌عالی درباره سخن رئیس جمهور محترم در خصوص نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات را ملاحظه کردم. 

خیرخواهی و احساس مسئولیت جناب‌عالی نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی بر همگان روشن است لکن قطع‌نظر از درستی یا نادرستی انتقاد آن مقام محترم، ورود سپاه پاسداران به عالم سیاست و لوازم آن، به صلاح کشور و نیروهای مسلح و انقلاب اسلامی نیست، زیرا موجب اختلاف و دو دستگی در سپاه می‌شود.  

امام خمینی(ره) در دیدار با مربیان سپاه فرموده‌اند: «باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می‌رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنها خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند.»(صحیفه امام، جلد 18، ص 45) 

در جای دیگر فرموده‌اند: «برای سپاهی‌ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته‌بندی و آن طرفدار آن یکی، دیگری طرفدار آن یکی. به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می‌گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند که بین سپاهی‌ها باز صحبت هست، خوب انتخابات در محل خودش دارد [برگزارمی‌شود، جریانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا کنند، این برای سپاه جایز نیست، برای ارتش جایز نیست. سپاهی را از آن تعهدی که دارد، از آن مطلبی که به عهده اوست باز می‌دارد و همین‌طور ارتش را.» (صحیفه امام، جلد 19، ص12). 

گذشته از این، اگر قرار بر پاسخگویی جناب‌عالی به رئیس جمهور بود، باید استدلال ایشان را پاسخ می‌دادید. جان کلام رئیس جمهور این بود که هر قدر در بررسی صلاحیت‌ها بیشتر سخت‌گیری شده است مجالس ضعیف‌تر شده‌اند. 
مجلس اول که قبل از تشکیل شورای نگهبان و با نظارت شورای انقلاب تشکیل شد و طی آن فقط افرادی که فساد اخلاقی یا فساد سیاسی مانند جاسوسی و یا فساد اقتصادی بزرگ داشتند رد صلاحیت شدند و در آن، همه گروه‌های موافق و مخالف حضور داشتند قوی‌ترین مجالس بعد از انقلاب بود و بنابراین می‌توان به انتخاب مردم اعتماد کرد.  

ولی جناب‌عالی به جای پاسخ به این استدلال، فرموده‌اید: «کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیرجناحی اعضای آن،‌ فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند، باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند.» گویی بر جناب آقای روحانی، رئیس جمهور، منت گذاشته و گفته‌اید به جای این حرفها خدا را شکر کنید که از سر لطف و اغماض شورای نگهبان از این فیلتر و صافی عبور کردید؛ در حالی که این چه لطف و اغماضی است که کسی که هجده میلیون رأی داشته و اگر انتخابات به دور دوم می‌کشید شاید سی میلیون رأی داشت، رد صلاحیت نشده است؟ این سخن، نوعی تضعیف شورای نگهبان و قرار دادن آن در مقابل مردم است.  

حسن نیت جناب‌عالی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست ولی این پاسداری ظرافت‌هایی دارد که نکته‌ای از آن در کلام امام (ره) گذشت و باید به آن پایبند بود. 

برای آن فرمانده گرانقدر و مجموعه مبارک سپاه پاسداران توفیقات بیشتر در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی خصوصا صهیونیسم از خدای متعال خواستارم.  

با تقدیم احترام 
علی مطهری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
این آقا از حرمت نام پدرش مایه میذاره و در هر زمینه ای اظهار نظر میکنه ، حسابش هم با خودش معلوم نیست ، کلاً میخواد همیشه در صدر اخبار باشه ، چجوریش مهم نیست
ناشناس
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
پروفسور،حرفای ایشون بدرد این مملکت میخوره یا اظهارات ئوستان شما امثال رسایی و کوچک زاده؟؟؟
siavash
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
این بابا ناشناس فکر کنم خیلی با امثال احمدی نژاد حال میکنه. حداقل اسمتو بنویس ببینم کی هستی.
حرفهای آقای مطهری کاملا منطقی هستن و از فرزند استاد مرتضی مطهری کمتر از این انتظار نمیره.
این شماییید که از بزرگان نطام زیاد از حد مایه میذارین
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
جگرم حال آمد .
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
چطور رئیس جمهور میتواند در قانون اساسی ورود کند و تفسیر به رای کند قانون را ولی فرمانده سپاه نمی تواند تذکر بدهد ؟
ناشناس
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
عزیز جان برای اینکه فقط رییس جمهور پاسدار و مجری قانون اساسی است.
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کدام تفسیر؟ چرا مغلطه می کنید؟
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
لطفا اقای مطهری دررابطه نامه سران فتنه به امریکا هم توضیح بفرمائید تا مردم ازحمایت های شما ازانها بیشتر اگاه شوند جون خیلی برای ازادی انها تلاش کردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
یه سوال آقای مطهری شما زبان رئیس جمهور هستید؟ یعنی نوبخت و سایرین زبان ندارند که شما که نماینده مجلسی باید جواب بدهی؟ اگه هر کی سرش به کار خودش باشه و خوب کار کنه اوضاع بهتر میشه
داريوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
درود بر تو
حقا كه آزاد مردي
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
بهتر است فرمانده به کار سپاه بپردازد.
ناشناس
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
مطهری در مقامی نیست که به فرمانده سپاه پاسداران مشورت دهد تذکر بدهد
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد ....و/.
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
چطور شما با رای 200 هزار نفری به رئیس جمهور 24 میلیونی دکتر محمود احمدی نزادتذکر میدی ؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
دکتر؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
خدایا عاقبتمان را بخیر کن،تا اسیر دنیای بزک شده ات نشویم،باشد برای کسانی که اسیر دنیا و مقام شده اند.
آمین یارب العالمین
ایراانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
تذکردرست وبه جایی بود؛ یه سری توهم ورشون داشته که صاحب وارباب مردم و مملکتند
ناشناس
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
در جریان تایید صلاحیت آقای احمدی نژاد توسط شورای نگهبان من فکر میکنم این نهاد باید از مردم ایران عذرخواهی کرده و چند سالی در سکوت از درگاه خدا طلب بخشش کند و کار را به مردم واگذار نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
شورای نگهبان اگر به دنبال سیاسی کاری نبود شخصی مثل آقای احمدی نژاد رو تایید صلاحیت نمیکرد که الان بعد از 10 سال اعلام بشه مملکت باید 50 سال تلاش کنه تا فقط خرابیهای این آقا رو جبرا کنه.پس اگر قرار است نظارت استصوابی باشد به توان لیاقت و مدیریت افراد توجه شود نه صرف جناح و حزب و عقیده سیاسی.
ناشناس
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
100 روزه یادت نره نه 50 ساله