بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر : ۱۵۳۳۱۳
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در گفت‌و‌گویی با ماه نامه رمز عبور خاطرات و ناگفته‌هایی از دوران دفاع مقدس و دوران مسئولیت خود مطرح کرده است، که در ادامه بخشی از این مصاحبه می‌آید:

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پیشین پلیس ایران، می‌گوید در انتخاباتی در سطح ملی که "قطبی” بشود، احتمال دارد که اعتراضاتی مشابه سال ۱۳۸۸ تکرار شوند.

آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه‌ای با مجله رمز عبور، با اشاره به انتخابات سال ۱۳۸۸ گفته است: "فرض کنید سال ۹۶، آقای روحانی کاندیدا شده و آقای احمدی‌نژاد هم به میدان آمده است. چه تصوری دارید؟ به احتمال زیاد همان اتفاقات خواهد افتاد. اگر هم نیفتند، به هر حال تنش زیاد است.”

او گفته دلیل اینکه رهبر انقلاب بحث تغییر ساختار از نظام ریاستی به نظام پارلمانی را مطرح کرده اند برای کاهش چنین تنش‌هایی بوده است.

اسماعیل احمدی مقدم درباره این مساله گفت: "نظام پارلمانی رفتار بین قانونگذار و نیروی اجرایی را تنظیم، ضمانت اجرا را بیشتر و تغییر دولت را کم‌هزینه می‌کند، به‌طوری که حتی اگر سالی یک دولت و رئیس‌جمهوری را عوض کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.”

********************

احمدی مقدم می گوید: آقای احمدی‌نژاد آدمی چالشی بود و حداقل دو جور شکاف درست کرده که یکی‌اش شکاف نخبه- توده بود. از اول هم اعتقادی به نخبگان خاص نداشت و بارها به من گفته بود اینها ۲ هزار نفرند که اگر بیرون‌شان کنیم، مشکلات نظام حل می‌شود. این کار را هم کرده بود و وزیر، معاون وزیر، استاندار و درشت‌ها را عوض کرده بود و می‌گفت اینها فرسوده و پوسیده‌اند و باید عوض شوند. بعد از سال ۸۸ و در دور دوم نگاهش عوض شد. دقیقاً خاطرم نیست چه سالی بود، ولی بعد از ۸۸ بود با او که صحبت می‌کردم، متوجه شدم خیلی تغییر کرده است. آن سال‌ها به من می‌گفت آن ۲ هزار نفر را بریزیم بیرون یا بالای شهری‌ها، دانشگاهی‌ها و تریبون‌دارها همیشه از این حرف‌ها می‌زنند باید ببینیم مردم چه می‌گویند، ولی از دور دوم به بعد می‌گفت رأی در روستا و شهرستان است، ولی آنکه اثر می‌گذارد و بوق و بلندگو دارد، در تهران است.

از او پرسیدم چرا شما اینقدر تغییر کرده‌ و دنبال هنرپیشه یا فلانی راه افتاده‌ای؟ چرا خطت را عوض کردی؟ گفت رأی را آنها می‌دهند، ولی کشور را اینها اداره می‌کنند و اداره کشور دست اینهاست. نمی‌توانیم اینها را نادیده بگیریم باید این طرف را هم در نظر بگیریم. در واقع تغییر راهبردی داشت. می‌خواست این شکاف را ترمیم کند، ولی کسی این را از ایشان نمی‌پذیرفت و دیگر تمام شده بود.

دومین شکاف را با چپ‌ها داشت. همیشه تلاشش بر دوقطبی کردن بود. دوقطبی با چه کسانی؟ با همین‌ها، با نماد هاشمی- خاتمی مخصوصاً هاشمی. مطرح کردن غارتگر، اشرافیت، اشرافیت سیاسی، فساد و... و بر این موضوع سوار شدن. روز اول فتنه ۸۸ با آقای مشایی رفت مسکو و برگشت...

‘احمدی‌نژاد گفت خاتمی را دستگیر کنید’
احمدی‌مقدم گفته است که با آغاز اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد در جلسه‌ای با او و حسین طائب خواهان بازداشت محمد خاتمی شده است.

او می‌گوید احمدی‌نژاد درباره اعتراضات گفته است: "خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.”

دوشنبه ۲۵ خرداد بود.

همین‌طور است. روزی که برگشته بودند از ساعت ۶ در دفترش جلسه بود. رفتم دیدم هیچ کس نیامده است و فقط من بودم. بعد از من، آقای حسین طائب رسید. قبل از آمدن آقای طائب، ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود.» گفت: «خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.» گفتم: «مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟!» خیلی ناراحت و تند شدم و گفتم: «حالا اینها به کنار، برای چه می‌روی آنجا مشایی را با خودت می‌بری؟» پرسید: «چرا؟» گفتم: «علما نسبت به او موضع دارند و با این کارت انگشت در چشم علما می‌کنی. چرا حالا که او را می‌بری وسط این فتنه، جلوی دوربین می‌بریش که همه او را ببینند؟ باید الان اوضاع را آرام کنیم و داری برعکس عمل می‌کنی.» بعد از ما آقای طائب آمد و قدری آهنگ صدا و موضعم را تغییر دادم. زمینه‌ها برای این شرایط فراهم بود. یکی‌اش آزرده خاطری نخبگان و دیگر اینکه خارج به دلیل موضعگیری‌های ایشان در برابر هولوکاست و... و پس زده شدن جریان شبه لیبرال و لیبرال در کشور ناراضی بود. طبیعتاً حتی اگر اصلاح‌طلب‌ها را مطلوب خودش نداند، بین بد و بدتر آنها را انتخاب می‌کند. آنچه گفتم، زمینه‌های اجتماعی در سطح نخبگان بود نه جامعه.

فرمانده پیشین پلیس ایران می‌گوید قبل از انتخابات ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد از او خواسته بود برای نامزدی محمد خاتمی تلاش کند تا "به میدان بیاید و یک بار برای همیشه پرونده‌اش جمع شود و برود پی کارش” که احمدی‌مقدم پاسخ می‌دهد: "آقای احمدی‌نژاد انتخابات پیش رویمان پر چالش است.”

او گفته است به دلیل همین انتظار "پرچالش بودن انتخابات” نیروی انتظامی در آستانه انتخابات به برگزاری مانورهایی پرداخت که حتی اعتراض محمود احمدی‌نژاد را به خاطر "امنیتی کردن فضا” به دنبال داشت.

اسماعیل احمدی مقدم گفته است پیش از انتخابات مشخص بوده که اصلاح‌طلبان نمی‌توانستند محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور تحمل کنند.

او می‌گوید: "باید کسی را می‌آوردند که بیشترین اثر را داشته باشد. به نظر من اینکه می‌گویند میرحسین طرح ما را به هم ریخت، درست نیست. ظرفیت‌های آنها از میرحسین کمتر بود. میرحسین ظرفیت را توان‌افزایی کرد. بعداً در صحنه نشان داد اگر خاتمی بود، این‌قدری که میرحسین دریدگی کرد، جرأت نمی‌کرد.”

” خاتمی هم نشان داد و در جریان فتنه نه در اجتماع اینها ظاهر شد و نه یک بار سبز را به کار برد، خودش را زود کنار کشید و به حاشیه رفت. اگر ایشان آن موقع بود، مطمئن باشید مثل موسوی مصاحبه نمی‌کرد.”

آقای احمدی مقدم گفت "محبوبیت میرحسین بیشتر از خاتمی است. یعنی خاتمی می‌توانست تمام آدم‌هایش را پشت میرحسین بیاورد و میرحسین قدرت داشت در جناح احمدی‌نژاد یک برش بزند، ولی خاتمی چنین قدرتی را نداشت.”
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
پس از الان میگویی که به جز روحانی کس دیگری رییس جمهور نیست.
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
راست گفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
یکی باید این بی ..معجزه هزاه سوم ,پاکدست و چند تا نقطه را دستگیر کند و ببرد وشرش را برای همیشه از جامعه کم کند
ناشناس
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
به جرم نکرده ؟
ناشناس
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
عجله نکن
امسال وزیران و معاونانش را میبرند
سال دیگه خودش هم میره جلسه هیت دولت سایه را تشکیل دهند
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
شر خودش بود که مملکت را به این روز انداخت.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
حیف از عمر ما که در این مملکت داره تلف میشه با این هدر رفت منابع و دزدی های ثروت ملی
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
احسنت .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
"فرض کنید سال ۹۶، آقای روحانی کاندیدا شده و آقای احمدی‌نژاد هم به میدان آمده است. چه تصوری دارید؟...."
تصور من این است که: شتر در خواب بیند پنبه دانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
در طول تاریخ همیشه انسان های وطن پرست ماندگارند

و افراد قدرت طلب و ریاکار لعنت ابدی را برای خود می خرند .




و کور دلان هرگز چشم دیدن چنین بزرگانی را نداشته اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
پس قبول دارند کهدایره را تکان دادند...عجب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
جالبه هر کی از کار بیکار میشه شروع میکنه به بازگویی گذشته. یکی نیس به این احمدی مقدم بگه بعد از بیکاری میخوای خودتو برا مردم شیرین کنی
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
زیرو رو کردن وشخم زدن تمام آنچه یک ملت سالها کاشته و برای آن هزینه کرده است.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
ازموده را دوبار ازمودن خطاست . چه رسد به سه بار , اقای احمدی مقدم قصه هایتان را برای خودتان نگه دارید وبه جلو فرار نکنید وزمزمه کاندیداتوری اقای احمدی نزاد برای سال 96 را هم نه تنها از سرتان بیرون کنید بلکه در دلتان هم زمزمه نکنید .واما فرمودید انتخابات پارلمانی شود,خوب است ولی نه در کشور ما که احزاب متشکل وسیاسی نداریم .خوب معلوم است اصول گرایان کل جامعه را دو قبضه می کنند.فقط خواهشان شورای نگهبان از روزعدالت صلاحیتها را بررسی کند نه از روی عداوت ,بقیه خود به خود درست می شود .
لطیف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
وای بحال کشوری که مسولان بعد از کنار رفتن ابروریزی و دو دستگی درست میکنند
حمید
ROMANIA
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
لطفاازروی جهالت به آقای احمدی نژادتوهین نکنید!!خداباعث وبانی این وضعیت غمباربورس را2سال بعددرانتخابات96نابود وسرنگون کند
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
چرا همان موقع نگفتی
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
افرین .
محمد
ROMANIA
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
فرمانده پیشین پلیس ایران می‌گوید قبل از انتخابات ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد از او خواسته بود برای نامزدی محمد خاتمی تلاش کند تا "به میدان بیاید و یک بار برای همیشه پرونده‌اش جمع شود و برود پی کارش” که احمدی‌مقدم پاسخ می‌دهد: "آقای احمدی‌نژاد انتخابات پیش رویمان پر چالش است.”
از این پاراگراف میشه فهمید اینا از قبل قصد از بین بردن رقیب را داشتن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
اگر سال 96 احمدی نژاد کاندید شود ،
دیگر سیب زمینی رایگان نیست که پخش کند
دیگر بیلبورد های 20 در 25 متری نیست گه خیابان های اصلی را فرش کند
دیگر تراول های پنجاه هزار تومنی نیست که از ماشین بیرون بریزد
ناشناس
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
اتفاقا بیاد بهتره 2 میلیون رای هم نداره یک بار برای همیشه شرش کنده میشه و خلاص .............
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
احمدی مقدم با حرفش می خواهد خودش را مر دمی نشان دهد و در انتخابات مجلس و شورای شهر شرکت کند ضمنا دفتر احمدی نژاد تکذیب کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳
خدایا ما تو چه مملکت گل و بلبلی زندگی می کنیم!
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
احمدي نژاد تكذيب كرد لاريجاني هم تكذيب كرد اما تاسف اينجا است كه بالاخره يا لااقل يك طرف دروغ مي گويد يا هر دو طرف دروغ مي گويند !!! واي بر ما مردم
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
والله ما که از اون سالها یه چیزایی یادمون میاد !


همه اینها که الان شدند منتقد اوس ممود اون موقع یه مدل هایی بودند !!

و همین اقا و معاونینش و غیره و بزرگانش اون موقع چیزهای دیگه ای می گفتند که البته مشخص بود که چرا باید این حرف ها رو می زدند .


حالا که ممود رفته همه مشکلات عالم باید به گردنش بیفته تا دوباره اون یکی و اون یکی ها بتونن پاک جلوه بدن !

ولی ما که فراموش نکردیم که اون موقع چه خبر بود !!!
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
اینا همه نون به نرخ روز میخورن ولی ظلمی که احمدی نژاد به این مملکتو به این جوانها کرد واقعا غیر قابل بخششه
شکرستان
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
ظلمی که حسن مچکرررررررریم به سهامدار خرد کرد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قندعلی ناصری
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
فیلم بازی نکنید، همه شماها سرتاپای یک کرباسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
دموکراسی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
نه احمدی نژاد و نه شما در حدی بودید و هستید که خاتمی رو دستگیر کنید. حرف هاتون کاملا کذبه.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
درود بر احمدی نژاد حامی محرومین این کشور ما محرومین این کشور همیشه تو را دعا می کنیم که در دولت تو صاحب خانه شدیم از این نظرات بی خبران ناراحت نشو برای همیشه در قلب ما هستی
ناشناس
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
اینم یک جیره خوار دیگه
ماهی چقدر میگیری کامنت میزاری
اکبر
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
الآن هر کی بهم می گه هشت سال جنگ تحمیلی خیلی سخت گذشت
تشخیص نمی دم کدوم جنگو می گه حمله صدام یا حمله احمدی نژاد
علی اکبر
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
حسن کلید ساز چه گلی به سرتون زده که اینقدر ازش حمایت میکنید حداقل احمدی نزاد هر چی بد بوده باشه برای شما که تو بورس بودین بد نبود کلی کیف کردین باهاش.
از وقتی به قول خودتون ناجیتون اومده هر چی سانتریفیوژ و سایت هسته ای بود به تاریخ پیوسته بورستونم حالش اینه
اصلا هم در مورد بورس ایران تو تلویزیون حرف نمیزنن
ولی دوشنبه قبل تا بورسهای جهانی یه کم افت کرد تو همه بخشهای خبری از دوشنبه سیاه و اینجور چیزا حرف میزدن یکی نیست بگه آخه دوست عزیز شما خودت بورست چیه که گیر دادی به بورس نیویورک و جاهای دیگه
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
این آقا!!!!6سال منتظر شده تا ببینه سمت وزش باد کدوم جهت هستش!!!الانه سمت باد رو تشخیص داده و همسو شده وداره حرفشو میزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اینجا ایران است...
سیدعلیرضا محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
سلام من به نوبه خود برای رییس دولت قبل و فرمانده نیروی انتظامی که باید به کشور و مردم آرامش را القاء نمایند، خیلی خیلی متاسفم ، در ثانی آقای سیدمحمد خاتمی (رییس جمهور اسبق) را به چه جرمی دستگیر کنید، مگر گناه (معصیت شرعی) و خلاف قانون مرتکب شده، شما بخاطر ترس از مردم نمی توانید و نخواهید توانست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
درودبر احمدی نژاد،بزرگ مرد تاریخ ایران و لعنت به کسانی که برای خراب کردن او همه نوع هزینه ای کردند حتی به قیمت نابود شدن مملکت باید خودشان را حفظ میکردند.تاریخ در آینده ناگفته را خواهد گفت.
امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
احمدیمقدم مگه نظامی نیست ؟ چرا اینقدر تواموری که به اومربوط نیست دخالت میکنه اگه به کسی معترض مثل مرد بره شکایتکنه
عبداله احمدی دورود لرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
بنظر بنده همشون دروغ میگن چرا بعد از این همه سال حالا یادش افتاده افشاگری کنه .اینم فیلمشونه
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
درود بر خاتمي
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
این دولت به درد کشور وهم بورس نمی خورد متشگرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مشکل احمدی نژاد وهمفکرانش اینه که اگه کسی مثل خودش فکر نکرد دیگه باید حبس بشه