بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر : ۱۵۳۴۱۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، روز گذشته در یک برنامه تلوزیونی حاضر شد و درباره پرداخت یارانه های نقدی سخن گفت. وی عنوان داشت: «مردم بدانند توزیع 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر، بر خلاف قانون است و بنا بر قانون، باید نیمی از آن پرداخت شود».

به گزارش «تابناک»، وی با اشاره به انصراف دو میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه‌ها افزود: «بر اساس قانون، دولت با شناسایی پردرآمدها تاکنون یارانه دو میلیون نفر دیگر را قطع کرده است».

نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست، افراد نیازمند را شناسایی و یارانه را به آنها پرداخت کنید، افزود: «افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در کشور 10 میلیون نفر هستند که در صورت اجرای این پیشنهاد، باید 66 میلیون نفر را حذف کنیم، در حالی که بسیاری از آنها برای دریافت یارانه‌ها محق هستند».

حال پرسش اینجاست که چرا در این سال ها دولت اصرار داشته، خلاف قانون عمل کند؟ همچنین اینکه گفته های سخنگوی دولت بر پایه کدام قانون غیر قانونی بوده است؟!

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای پاسخ با این سؤال در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: مطابق قانون، دولت باید رقمی که دولت در قالب یارانه و سوبسید به حامل های انرژی پرداخت می کرد، پلکانی کاهش دهد و این رقم را از محل هزینه ها کم کند، زیرا از این طریق، درآمدی برای دولت حاصل می شد و پیش بینی این بود که تا 22000 میلیارد تومان در سال برسد.

وی گفت: البته دولت قبل تا 28000 هزار میلیارد تومان و تا 32000 میلیارد تومان محاسبه شده بود، حال آنکه دولت چیزی حدود 42هزار و 500 میلیون تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می کند و این پول در اختیار حدود 76 میلیون نفر توزیع می شود.

این نماینده افزود: با یک حساب سرانگشتی اگر به همه این افراد از محل 28 هزار میلیارد تومان درآمد یارانه بدهد، قادر نبود این کار را انجام دهد. این در حالی است که قرار نبود همه این پول ها نقدی به مردم داده شود و مقرر شده بود در کنار پرداخت نقدی، کمک های غیر نقدی، اصلاح پرداخت های تأمین اجتماعی، سوبسید مسکن و اصلاح حمل و نقل عمومی و کاهش آلایندگی و اشتغال زایی جوانان هم پرداخت هایی داشته باشد.

جعفر زاده همچنین یادآور شد: اما دولت صد درصد منابع را در پرداخت های نقدی خلاصه کرد و اگر نخواهد قرض بگیرد ـ که متأسفانه هم دولت قبلی و هم این دولت در حال استقراض از بانک مرکزی هستند ـ سرانه هر فرد، چیزی حدود 15000 تومان خواهد شد، اما چون دولت قبلی بدون حساب و کتاب برای هر فرد حدود 42500 تومان پرداخت کرد که بعد هم به 45500 تومان رساند، کشور را زیر بار یک قرض بزرگ قرار داد و حنایی را در دست این دولت و دولت های دیگر گذاشت که دیگر نتوانند از زیر آن در بیایند.

وی گفت: این کار دقیقا خلاف قانون بود، قانون صراحت داشت و می گوید، دولت آنچه از یارانه حامل های انرژی کسب کرده ای و به عنوان درآمد حساب می شود، باید چند کار انجام دهی که یکی از آنها تنها درآمد نقدی است، دولت به ازای این همه کار تنها به همین پرداخت نقدی بسنده کرد و سالانه چیزی حدود 14 هزار میلیارد هم از بانک ها قرض گرفت تا بتواند این رقم را پر کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این همان تخلف دولت قبل است و باید متناسب با درآمدی که کسب کرده، پرداخت یارانه را انجام می داد، ولی این کار را نکرد و یارانه را به همه ـ چه نیازمند و چه غیر نیازمند ـ پرداخت و این شد که نباید می شد؛ به همین دلیل این کار خلاف قانون بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
انگار دارن به مردم صدقه می دن.
رضا
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
سوزش اینها از انست که به خودشان کمتر میرسد اگر یارانه را حذف کنند بین خودشان تقسیم میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
با وجود و حساب تورم در این چند سال در اصل 45 هزار تومن قدرت خرید 12هزار تومن داره ..
این ارث پدر دولت رو میشه با منت ندین به مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
محمود کجایی که این ها چشم به چندرغاز یارانه مون دوختن...

محمود، فاز دوم هدفمندی رو اجرا کردن ولی یارانه اش رو نه به ما دادن نه به تولید...

محمود بیا نجات مون بده از دست این ها...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
این 4 ریالم قطع کنید و بذارید جیبتان تا خیالتان راحت شود.
دماری از ایم مردم در بیاورید تا درس عبرتی برایشان بشود اینقدر ساده لوح نباشند.
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
هزار رحمت به احمدی نژاد که گفته بود یارانه هر ایرانی باید به 200000 تومان برسه...یدفعه بگید یارانه هر فرد باید صفر ریال شه و تمام کنید
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
راضی نیستیم گه رزق و روزی این مردم گرسنه و بی کار و بی درامد را صرف پرداخت حقوق و ... مردم کشورهای هدفتان چون سوریه و لبنان و ونزوئلا و فلسطین کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
اول قبل از اين افاضات بايد نان و بنزين و دلار و شير به قيمت قبل از يارانه ها برگردد.
نميشه كه نان را به قيمت بالا به دست مردم بديد و قبوض نجومي هر ماه(نه دوماه يكبار) صادر كنيد و همه رو هم هر روز بيكار كنيد با اين سياستهاي اشتباه و كشكي اقتصاديتان و بعد يارانه رو هم قطع كنيد!
چيه؟يكباره بگيد ميخوايم از گرسنگي مردم را بكشيم راحت بشيد ديگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
سلام وقیمت بنزین هم 200تومان باید باشد وبرق وکاز نان ووووو
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
اگر سواد داشته باشی 45500 تومان هم کمه باید 108000 تومان میدادند.
ولی انگار جیب شما از جیب قبلی ها خیلی سوراخ تره.
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
جلو دزدی و هرج و مرج و اختلاس را بگیرید کافیه .
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
اقایان گفتند بعد از توافق همه چیز درست می شود حالا توافق شد دیدیم بعد از جذف یارانه هم می بینیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
ببخشیدولی قبل یارانه ها بنزین 100 تومان بود و حالا شده 1000 تومان و به طبع اون قیمت تمام حاملهای انرژی حداقل 10 برابر شده پس درآمد دولت نسبت به قبل از پرداخت یارانه 10 برابر شده در حالی که قیمت فرآوردهای نفتی در سراسر جهان به یک سوم قیمت سهم سال پیش رسیده اما مشکل در سوء مدیریت مسئولین و مدیران ماست.دولتی که نفت و گاز را با قیمت بسیار پایین تر از قیمت جهانی صادر میکند اما چند برابر قیمت صادراتش آن را به شرکتهای داخلی میفروشد تا این شرکتها نتوانند با خارجیها رقابت کنند و نابود شوند.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
دولت قبلی هم استقراض می کرده یارانه می داده عجب همین امروز نوشتید حقوق 40 و70 میلیاردی مدیران تاسیسات دریایی .اگر دولت با نفت 110 دلاری این همه بیچاره بوده برای دادن 455000ریال قرض می کرده پس از کجا همه میلیاردی دزدیدند کمی هم انصاف داشته باشید این همه بریزو بپاشهای داخلی وخارجی فلان معاون ..... 50 میلیارد زیر لفظی به دخترش می دهد اب ازاب تکان نمی خورد از کجا ولی میان این همه گرانی افسار گسیخته چه بسا کسانی که از ترس ابرویشان به جایی هم مراجعه نمی کنند تا صدقه بگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
چرا سفسطه گری میکنید؟چرا مغلطه میکنید؟مگر مردم را ساده لوح فرض میکنید؟فقط از افزایش قیمت بنزین قبل از یارانه ها تاکنون یارانه 35 میلیون نفر تامین میشود،گازوییل، گاز،آب،برق،نان و... را خودتان محاسبه کنید،مردم هم راضی هستند قیمتها را به قبل از پرداخت یارانه ها برسانید تازه از هر نفر هم 45000 تومان پول بگیرید،پدر مردم رو با بی تدبیریها و سوء مدیریتتان درآوردید یارانه کجای بدبختيهاي فقرا را پر میکند.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
افرین .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
آره باید 15000 تومان باشه.شما همچنان به چاپیدن مملکت ادامه بدید. از دکل گمشده بگیر تا حقوق های میلیاردی مدیران تاسیسات دریایی و پاداش های نجومی هیات مدیره شرکت های بورسی.
به ما که میرسه میشه 15000 تومان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
بفرماييد اصلا حذفش کنيد
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
واقعا چقدر رومیخواد این حرف زده بشه!!!!!! و چقدر صبور ی میخواهد تحملش!!!!! این مردان حسابی نمی بینند مردم قادر به پرداخت قسطا و پول آب و برق و گاز و...نیستند چطور این حرف رو میزنند؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
خدایا این مردم دادشان را به کجا ببرند
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
اينجاش با حال بود:
وی گفت: البته دولت قبل تا 28000 هزار میلیارد تومان و تا 32000 میلیارد تومان محاسبه شده بود، حال آنکه دولت چیزی حدود 42هزار و 500 میلیون تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می کند و این پول در اختیار حدود 76 میلیون نفر توزیع می شود.

كسي فهميد منظور چيه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
یارانه ها را کاملا" قطع هم کنید بازهم نمیتوانید اقتصاد را اداره کنید! بازهم رکود بازهم بیکاری بازهم سودهای بانکی نجومی و بازهم فقر خواهیم داشت.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
چون مسولین که همگی انها مدرک دکترا دارند توانستند تورم دو رقمی 45 درصد به یک رقمی حتما تورم 5 درصدی برسانند 15000 هزار تومان در نظر می گیرند ولی شاخص اختلاس سه هزار میلیاردی به 20 هزار میلیاردی رسیده چیزی نمیگویند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
قیمتا را برگردانید هدفمند کردن یارانه هم مال خودتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
من که حاضرم یارانمو در جهت توسعه کشورم ببخشم.که همین کار رو کردم. این پولهای خورد در اکثر زندگیها گمه ولی جمعشون میتونه آبادانی به همراه بیاره.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
اگر یارانه راقطع کنید نفرینتان میکنیم
ناشناس
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
چقدرم که نفرین ما تاثیر داره .
حسین
GERMANY
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
خجالت نمی کشیدازوقتی اومدیدهمش به یارانه گیردادیدیک کم وسعت دید داشته باشیدزورتان نمیرسدازنهادهای خاص مالیات بگیرید به مردم فشار میاورید؟
علیرضا
ROMANIA
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
سلام: نمی توانید یارانه ها را پرداخت کنید کنار بروید تا دولتی مقتدر تر وجوانتر از شما سرکار بیاید.همین دوسال هم کاملابه مردم زیان زده اید.ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید.