بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
شاید اغلب اهالی تالار صحبت های شب گذشته سخنگوی دولت در برنامه نگاه یک را دیده و شنیده باشند، برنامه ای که به زعم اغلب فعالان بازار سرمایه علت ریزش های اخیر و راه آینده بورس کشور را مشخص کرد.
کد خبر : ۱۵۳۴۲۹
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.06.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 103 واحد کاهش به رقم 45795 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 815 واحد کاهش عدد 138386 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 90 واحد کاهش به رقم 25557 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 27 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 47 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.2 واحد افزایش به رقم 735 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1360 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 947 میلیارد ریال رسید.

بنظر می رسد که کم کم باید لید ابتدای خبر مستطیل شیشه ای تالار را به خاطر تکراری بودن مطلب حذف کنیم، دیگر خودتان بدانید روند شاخص و قیمت اغلب سهام شرکت ها نزولی است و فقط هر روز رقم آن نسبت به روز گذشته متفاوت می باشد، امروز هم مثل دیروز بود و تنها مقدار ریزش شاخص کل کمی کمتر بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاید اغلب اهالی تالار صحبت های شب گذشته سخنگوی دولت در برنامه نگاه یک را دیده و شنیده باشند، برنامه ای که به زعم آنها فعالان بازار سرمایه علت ریزش های اخیر و راه آینده بورس کشور را مشخص کرد.

کاری به آمار و اطلاعات اقتصادی ارایه شده توسط نوبخت در این برنامه نداریم، در اینکه سخنگوی دولت خیلی با بیان شیوا و صریح مشکل گذشته و راه آینده را ترسیم کرد شکی نداریم، آنگونه که وی گفت قرار است از ابتدای سال 95 ایران سالانه با رشد اقتصادی 8 درصدی مواجه شود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقتصاد ایران را متحول نمایند.

اما نوبخت در جایی از سخنان خود به موضوعی اشاره کرد که خیلی حرف در دل خود داشت، این تکه از مصاحبه تلویزیونی سخنگوی دولت بند دل سهامداران نکته سنج را لرزاند، شاید سخن آخر بورس را دیشب یکبار برای همیشه نماینده دولت به زبان آورد.

حال نوبخت چه گفت که بند دل بورسی ها را لرزاند؟

دیشب نوبخت درحالیکه داشت سخن از نقدینگی بیش از 800 هزار میلیارد تومانی جامعه به میان می آورد گفت: در دوران تحریم این نقدینگی وارد بازارهای ارز، طلا، مسکن و بورس می شده و برنامه داریم تا پس از تحریم این نقدینگی را به سمت سرمایه گذاری داخلی در کشور مثل بخش های عمرانی و دیگر بخش ها هدایت کنیم.

حال سؤال اینجاست که چرا معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت بازار سرمایه مولد را در کنار بازارهای سفته بازی همچون ارز، طلا و مسکن قرار داد و از ورود نقدینگی جامعه به بورس همانند ورود این نقدینگی به بازارهای غیر مولد همچون ارز و طلا ناخشنود بود.

آیا علت دیده نشدن روند نزولی بورس طی 20 ماه گذشته توسط دولت تدبیر و امید به نگاه دولت به این بازار مربوط می شود؟

آیا ورود نقدینگی به بازار سرمایه و هدایت پول های مردم به سمت سرمایه گذاری در بورس با ورود نقدینگی به بازار غیر مولد ارز و طلا یکی است؟ اصلاً از نگاه دولتمردان بورس هم مانند ارز و طلا دلال بازی و سفته بازی است.

نمی خواهیم تا حصول اطمینان کامل از منظور سخنگوی دولت برای بیان چنین صحبتی، استدلال و برداشت خود را داشته باشیم لذا از جناب نوبخت تقاضا داریم تا در اسرع وقت توضیحات تکمیلی و شفاف سازی ویژه خود را در خصوص منظور نظر از بیان چنین سخنی و نگاه مشخص دولت یازدهم نسبت به بازار سرمایه بیان فرمایند، چرا که از نگاه سرمایه گذاران بازار سرمایه و اهالی تالار بیان چنین سخنی قفلی محکمی بود بر درب های امید سهامداران به جهت بازگشت بورس به روند منطقی و صعودی پس از آغاز اجرای توافق هسته ای در کشورمان.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
مگه غیر از اینه؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
همین دولت کلی برنامه ریزی کرده واسه عرضه اولیه شرکتاش.بعد اگه رشد اقتصادی قراره بشه هشت درصد حتما خودشو تو صورتای مالی نشون میده و دیر یا زود تاثیرش رو تو قیمتا خواهیم دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
اقا اینقدر از این دولت گزیده شدید باز هم طرفداریش رو میکنید.
این که پیرمردان این دولت چیزی از بورس نمیفهمند و به روش بازاری 50 سال قبل دارند مملکت را اداره میکنند.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
واقعا دولت دیگه باید چکار کنه که به مردم بفهمونه اعتقادی به بورس نداره ؟!!
قیمت سهم هارو به یک سوم رسونده
هزینه های شرکت هارو چند برابر کرده
سخنگوشم که عملا اومد تو تلویزیون گفت
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
اینم شده یک بهانه تازه برای بازار منفی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
بورس حرام است
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
باید رفت بیرون مگه امروزا میشه یه میلیون دو میلیون کاسب شد. یک میلیون وام میخوایی صد بار باید دولا راست بشیم و صد تا ضامن بیاریم ولی هر روز تو بورس یک میلیون ضرر میکینم. به خدا تا حالا 150 میلیون ضرر کردم. مادر بزرگ بی سوادم گفت اشتباه میکنی از اینا خیری بهت نمیرسه برو یه کار دیگه بکن که اول و آخرش دست خودت باشه نه اینکه دهن اینو و اون رو بپایی که فلان سردار چی گفت فلان سردار چی نگفت. هر چند میدونم بورس نیوز اینو حذف میکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
انشاا... جواب این دولتو تو انتخابات مجلس میدیم.یه رایی بدیم حال کنن . دروغ نهادینه شده تو این مملکت.اینا بدتر از اونا
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
من واقعا متافم هستم از اینکه شماها اصلا باز می خواهید پای صندوق رای بدهید یکی بدتر از یکی دیگر من که شخصا اصلا دیگر پای صندوق رای حاضر نخواهم شد با تشکر
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
آره مثلا اگر ... رئیس جمهور شده بود الان مملکت گل و بلبل بود یا همون روش قبلی رو ادامه میدادیم الان چقدر اوضاعمون بعتر بود اصلا تحریمها کاغذپاره بود
یا نهایتش این بود که مثلا دلار و همه چیز سالی 2-3 برابر میشد بعد مثلا بورس 30 درصد بالا میرفت همه خوشحال و خندون!
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
شما باید نگران انتخابات مجلس بعدی آمریکا باشی چون اگه جمهوریخواهان برنده بشن که احتمالش زیاده اون روز باید ایران رو مثل عراق و سوریه دید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کلا این دولت از هر چه بو و رنگ بورس داشته باشه بدش میاد چه خوب و چه بد و با اون مخالف است
مثل دانشجویان بورسیه دولت قبل و ....
در مورد بورس هم آنچه عیان است چه حاجت به بیان است .....
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
واقعا متاسفم برای خودم که تمام سرمایه زندگیمو اوردم تو این بازاری که متولیان ان و دولتیان ان را با بازار طلا و ارز و سفته بازی یکی میدانند ...!
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
حق با اقای نوبخت هرچی سرمایه تو بورس وارد کردیم حقوقی های گردن کلفت عرضه کردن و پول ها رو بجای افزایش تولید و سود اوری بیشتر تو ملک و املاک یا زد وبندهای خودشون هزینه کردن قیمت بره بالا میفروشن بره خیلی پایین میخرن با حقیقی هایی که خودشون دارن ماهم ضرر توضرر نفت تهران عرضه اولیه چند بود چند شد و چند هست!!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
نمی دانم چرا هیچکس از این آقا خوشش نمیاد / خدا وکیلی هرکس را دیده ام از نوبخت شاکی بوده چه در گذشته چه الان / اصلا خیلی تو دل نرو است / استغفرا..خدا مارا ببخش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
چرا شما از این آقای به اصطلاح سخنگو در این مورد سوال نمی کنید؟
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
بورس نیوز عزیز از ایشان بپرسید اگر بازار طلا و دلار دلالی است دلال اصلی ان کیست؟ تقصیر ما سهامداران است که بورس را تحریم نکردیم واگر یک ماه این بازار را به حال خودش رها کرده بودیم و اجازه نمیدادیم بانکها برای سرپوش ورشکستگی نم نم سهام نقد کنند تا کسر بودجه دلالی ملک انها جبران شود دیگه این اقا جرات بی محلی به بورس رانداشت.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
خیلی سهامداران خرد را جدی نگیرید دوست عزیز.
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
به حضرت ایشان که حتما دکتر و اقتصاد دان هم هستند باید گفت در بودجه امسال خودشما میلیاردها تومن درامد از طریق فروش سهام دولت در بازار بورس پیش بینی شده پس دولت هم در بازار به زعم شما سفته بازی دست دارد !! البته گمان من اینه که کلمه بورس سهوا ازسوی ایشان بیان شده!
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
اونا سهم خودشون بوده منظورشون از بودجه 94 این بوده که خودشون چقدر کاسب خواهند شد. آقا جان قدرت و پول فساد میاورد اینو همه میدونن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
برای خودم خیلی متاسف شدم که به صحبتهای دولتی ها پس از انتخابات ریاست جمهوری گوش دادم و وارد بورس شدم.
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
روحانی در صحبتای گذشته که از رسانه ملی پخش شده بود فرمود پول جریان درست خود را پیدا کرده از جمله سوق بسمت بازار سرمایه . حالا زدید زیر حرفتان .
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
این نوبخت هم بیشتر مجری گری بلده تا کار کارشناسی.
نارون
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
دولت تاحالا به روشهای مختلف نشون داده که از بورس حمایت نکرده و دیشب صریحا گفتن که از این به بعد هم حمایتی نخواهد کرد..... وقتی بازار بورس که نبض بازار تولید در کشور هست رو با بازار طلا و ارز همسان میدونن باید فاتحه اقتصاد رو خوند
باشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
بورس جان
بنظر میرسه منظور ایشان سفته بازی در هر بازاری هستش . طبیعیه که مثلا با بکار بردن لفظ مسکن , منظور ایشان ورود سرمایه گذاری به بخش تولید مسکن نیست بلکه مخالفت با سفته بازی در معاملات مسکن است بنابر این جمله فوق در مورد بورس هم صادقه به این معنی که دست به دست شدن سهام شناور یک شرکت هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد و مصداق همان سفته بازی در بازارهای دیگر میباشد . البته این احتمال که سخنگوی محترم دولت در حال بستر سازی برای انتشار اوراق قرضه دولتی باشند رو نبایستی ندیده گرفت
علی
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
دست به دست شدن سهام شناور شرکتها به هیچ عنوان سفته بازی نیست. اصطلاحا به این میگن بازار ثانویه. بازار ثانویه قوی لازمه یک اقتصاد پویا و برای ترغیب و افزایش سرمایه گذاری حیاتی می باشد
شیشه ابگینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
طی 2 سال است بورس روند نزولی هر روز گرفته تا جای که سهام 1000 تا 2000 تومانی شده اند 100 تا 150 تومان بخصوص سهام قندی سهام منگنز و.... در این بازار سهامداران به شدت اسیب دیده اند بورس بایستی رشد منطقی داشته باشد گره بورسی باید وجود داشته باشد و....... امیدواریم بورس خوب شود
راستان
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
با درود ...
بورس نیوز گرامی تمنا دارم حتماً نوشته ی اینجانب را درج فرمائید ...
چرا شما فکر میکنید که منظور ایشان و تمام قفل سازان دولتی ، چیز دیگر است ؟
مگر وزیر اقتصاد بارها تشویق به سرمایه گذاری در بورس نکرد و گفت :
ما جلوی رشد بورس را گرفتیم !
و در آخر گفت چه شده که بورس بخواهد رشد کند ...
دیگر با کدام زبان بمن و شما بگویند که ما نمی فهمیم و دنیا هم نمی فهمند !
در تمام دنیا از بورس حمایت میشود ، چون دماسنج اقتصاد هست ...
همه ی اقتصاد دانان جهان باید بیایند و از اینان درس یاد بگیرند ...

بنده که 6 دانگ از بورس خارج می شوم و تا این دولت سرکار هست بر نخواهم گشت ...
یا حق .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
این خزعبلات چیه میبافی.خوب افت امروز شاخص از سخنان گهربار نوبخت بود افت بیش از 300 واحدی دیروز چی.اینا همه چرنده تا افت گی در گی شاخص رو گردن یکی بندازن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
بر پدر و مادر هر کی گفت قیمتها تو کفه و بهترین بازار همین بازار سرمایه است و پولتون رو بیارید تو این بازار لعنت.حالا هرکی گفت چه خودمن باشم چه .......دروغگو.خواهشا سانسور نکن بورسی که این حرف دل خیلی هاست.آدم دروغگو نفرین کردن داره.
من ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
بورس به عنوان یک بازار ثانویه میتونه مولد باشه ولی به اندازه ای که دوستان میخان مستقیم و در اختیار نیست
البته بخشی از پولها به یقین در بورس به محاق میرفت ولی بخش عمدش به تولید میرسید
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
اقای نوبخت شما که شاخص بورس میارید پایین همه سرمایه دار ها هم منتظر نظر شما نمی مونن سرمایه گذاران ادمای منطقی هستن و سرمایه هاشون از بورس بیرون میکشن اونوقت علی میمونه با حوضش
شما که خود عامل انتقال پول به بازار هستی
رضا
GERMANY
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
حرف بدی نگفته کار های عمرانی وتولیدی خیلی بهتر ارز بازی وسکه بازی وقمار بازی در بورس است
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
دقیقا نظر دولت هم همین است از این دوست رضا مچکریم که واقعیات را بیان کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
بورس نیوز جان بارها گفته شده و دیگه تکراریه که این دولت و درراس آن حسن مچچچچکریم هیچ اعتقادی به بورس بعنوان نبض اقتصاد فلک زده کشور نداره . ویا اصلا اعتقادی به بورس ندارند شاید اگر دست خودشان بود اون رو می بستندتا یکماه قبل از انتخابات دوباره با لطائف الحیل باز میکردند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
یعنی چییییییییی؟یعنی 2سال الکی فقط تحمل کردیم.
روحانی اومد تو مرقد گفت که به وعده هاش عمل کرده.آیا اینجوری بوده؟
یعنی همه سر کاریم ؟ یعنی این همه ضررو کجا جبران کنیم.....بورس نیوز دیگه باید از دولت بخای نظر دقیقشو نسبت به بازار سرمایه اعلام کنه. اگه نتوتی این کار و انجام بدی واقعا کم کاری کردی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کاملا صحیح و شیوا گفتند سخنگوی دولت.در دولت .... نژاد بسیاری از بورس سودهای کلانی بردند بدلایل مختلف از جمله رانت و ....
و اینگونه بود که بورس نسبتاحرفه ای به این مرداب تبدیل شد که هر کسی پاش به بورس باز بشه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
دقیقاچنین دیدی رااقای روحانی دربیانات نوروزی93یعنی 17ماه پیش زمانی که سه ماه ازشروع ریزش بورس اغازشده بودبیان کردجایی که گفت جلوتلاطم ارزسکه وبورس راگرفتیم ان موقع هنوز30درصدازاوج سهمهاکم شده بودولی بااضافه شدن ضررهاالان به60و70وبعضا75درصدرسیده فکرمی کنم منظورازسرمایه گذاری مدنظردولت دلال بازی تومسکن وزمین وملکه اخه لابدملاکهاوزمین دارهاجورایی بادولت هم دستندیااصلاخودشون .....چون معنای رکودبرای بورس فقط اب شدن سرمایه است وگرنه دلاروطلاثبات قیمت ونوسان جزییشون نشونه رکوده ومسکن هم ثابت موندن قیمتش تویکی دوسال بعدازرشد5برابریش ظرف دوسال قبلش وصدبرابریش تویکی دودهه قبل نشونه رکوده اقایون این حماقت هاروخاتمه بدیداین روفقط بشنویدبسیاری ازسهام بورس به اندازه یکعددپشکل ارزش ندارندسهم فملی یک موقع بادلار800تومن 950بوده والان بادلار3300تومن130تومن است یعنی 10تاسهمش روبایدبدهی تایکدونه پفک نمکی بهت بدهندبعدتوشهرمادرمنطقه مسکونی که مامی نشینیم 200مترزمین درسال77بوده500هزارتومن والان همون زمین 500میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
بابااین نوبخت حالش خوب نیست بعضی موقع بدون هدف می زنه همین روزهاست که پول به سمت دلار ومسکن می ریره ودولت هیچ کاره است تمام پیمانکاران ورشکست شدند وبه زندان می روند چون نوبخت طلب چندین ساله انها رانمی ده حالا می خاد پولهای سرگردان را به سمت تولید ببره باورنکنید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
چرا فکر می کنید بورس نیاز به حمایت دارد
بورس یک شاخص رشد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
اصلا احتیاجی به توضیح دوباره نوبخت نیست من از اول هم گفتم که این دولت اعتقادی به بورس ندا رد و با عملکردش می خواهد همه را ازز بورس خارج کند
نارون
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
دولت تاحالا به روشهای مختلف نشون داده که از بورس حمایت نکرده و دیشب صریحا گفتن که از این به بعد هم حمایتی نخواهد کرد..... وقتی بازار بورس که نبض بازار تولید در کشور هست رو با بازار طلا و ارز همسان میدونن باید فاتحه اقتصاد رو خوند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
باسلام به خوانندگان
بارها این روند منفی را به کارشکنی مسئولین نسبت دادیم اما کارشناسان بازار سرمایه شما با تحلیل ها و دلایل واهی بزعم خویش مردم را فریفتند . در حالیکه اگر کسی از بورس اطلاع اندکی هم داشت دست های عمدی را میدید که چگونه سرمایه مردمی که به نیت سرمایه گذاری سالم وارد بورس شدند به باد فنا میداد. دولت عده ای را نابود کرد تا ژست کاهش تورم بگیرد. بارها تذکر دادیم کو گوش شنوا.....؟؟؟؟؟
سهامداران محترم لطفا روی این مطلب پافشاری کنید!!!!!!
تا حق پایمال شده را بازپس بگیریم....

ایرانیان بصیر باغیرت...
اسفندی
GERMANY
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
یک نگاه به نماد شتهران کنید دولت تدبیر تواین سهمها هیچکاره است تدبیرش فقط مال سهامداران بیچاره ای است که گول حرفهای روحانی رو خوردند.گوشی برای شنیدن این حرفها وجود نداره
رضا زاهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
اگر بورس خوب نشود اقتصاد ايران نابود مي شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
علت گره خوردن بازار بورس به دیگر بازارهای غیر مولد و انگلی حضور حقوقی های منفعت طلب و بدون کنترل است. سرمایه های هنگفت این آقایان در همه جا وجود دارد و همه بازهارهای مالی را صرف نظر از ماهیتشان به هم پیوند می دهد. موءید این نظر رفتار نوسان گیری این انحصارات بزرگ مالی در عرصه ای است که (بازار بورس) باید توسط دولت مطابق برنامه های کلان اقتصادی رهبری شود. آن روز که دولتیان اعم از اصلاح طلب یا محافظه کار با سوء استفاده از اصل 44 قانون اساسی چوب حراج به بیت المال زدند باید فکر این زمان را می کردند. متأسفانه دیگر زور هیچ دولت یا حکومتی به این غول های خود ساخته نمی رسد. این بنگاه های اقتصادی با رانتهای حکومتی شکل گرفته اند و به دلیل نفوذ سیاسی شان هیچگونه کنترل و بازرسی را نمی پذیرند. مشکل اقتصاد ما کما کان سیاسی است.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
آقایان و خانمهای خدای ادعا!!!!
الان یا از وقتی روحانی اومده چه اتفاق مثبت مالی برای شرکتها یا کلاً کشور افتاده که انتظار دارید قیمتها رشد کند .
لطفاً یکی از مدعیان دانش و آگاهی پاسخ دهد
محمـــــــــــــد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
یارانه ای که دولت دهـــم با احتـــــــرام به مردم پرداخت میکرد آقای طیب نیا شب پرداخت یارانه به مردم را مصیبت عظما توصیف میکند و آقای زنگنه می گوید شب پرداخت یارانه اعصابم بهم میریزد... پیداست که از دست این آقایان قرار نیست آب چکه کند....فقط با لبخند دارند کار خود را پیش میبرند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
نرخ تورم فقط در بورس پایین است و سهامها هر روز اب می شود ولی نوم سایر اقلام حتی کالای اساسی رو به افزایش است جمله اخر در رابطه با تورم و رسیدن به یک رقمی دروغ بسیار بزرگی است که از زبان سخنگوی دولت خارج می شود بیشتر از این مردم را سر کار نگذارید
نارون
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
دولت تاحالا به روشهای مختلف نشون داده که از بورس حمایت نکرده و دیشب صریحا گفتن که از این به بعد هم حمایتی نخواهد کرد..... وقتی بازار بورس که نبض بازار تولید در کشور هست رو با بازار طلا و ارز همسان میدونن باید فاتحه اقتصاد رو خوند
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
بفروشم این بورسو که ازش ابی گرم نمیشه
خيام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۶
بخشى از سر مايم نابود شد. شغل دولتى هم به ما نميرسه
و تمام وعده هاى دولتى ها هم دروغه
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
تقصیر ز احمدی نژاد است
شیشه ابگینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
قیمت چیپس گران می شود قیمت شیر گران می شود قیمت نان فانتزی وشیرینی گران می شود قیمت اب وبرق و...... گران می شود ولی قیمت سهام خوب معدنی به 100 تومان کاهش پیدا می کند سهام خوب قند نیشابور به کف کف 90 تا 120 تومان می رسد نگاه به قیمت ها در طی 2 سال اخیر بسیار مهم است تا حقوق سهامداران تضییع نشود
سیفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
سهام توسعه روی را در طی 2 سال اخیر با قیمت های 190 تا 350 تومان جهت اینده سرمایه گذاری وخریداری کردیم حالا بعد از 2 سال شده 99 تومان! ایا رشد وسرمایه گذاری اینگونه است؟ سهام لعاب ایران را 800 تومان خریداری کردیم حالا شده 150 تومان سهام منگنز را طی2 سال به قیمت هر سهم1600 تومان خریداری کردیم حالا شده 170 تومان ایا با این کاهش ها سهامداران دچار اسیب شدید نمیشوند؟
الومتک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
سود سهام شرکت بانک صادرات ایران به شدت کاهش پیدا کرد قیمت سهم هم افت شدید کرده است سود سهام موسسه اعتباری توسعه 4 سال است پرداخت نشده است ایا با این روشها سهامداران دچار اسیب نمی شوند؟
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶
دوستان شما ببینید که مثلا سیل و یا طوفان و زلزله میاد و جزء حوادث غیر مترقبه میباشد و مردمی که زیان میکنند از این حوادث بهشو ن وام و پول بلاعوض به اندازه زیان میدهند اما ما در بورس زیان 50درصد به بالا بدلیل عدم حمایت دولت و تشویق به خرید سهام میدهیم و هیچ حمایتی نمیشویم و بیشتر مان زندگیما ن بهم ریخته و حتی به طلاق و .... باعث شده / نوبخت هم که بورس کشور را جزء بازارای سفته بازی میدوند برعکس کشورهای دنیا که افرادش یکهفته کار میکنند و درامدشان رادر بورس کشورشان سرمایه گزاری میکنند و این است که اقتصادشان همیشه پویا و رشد دارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کسری بودجه با عرضه های اولیه جبران خواهد شد.
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
خدا وکیلی بورس بدترین و کثیف ترین حقه ها و کلک ها را به سرمایه گذاران زده است
تیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
احتمالاً یکی از اقلامی که شاخص تورم کشور با آنمحاسبه میشود نرخ شاخص بورس هست وقتی همه چیز گران میشود باید شاخص کاهش یابد تا نرخ تورم خیلی متورم نشود!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
تحریم بهانه بود - حباب بهانه بود و و و همه همه بهانه ای بیش نیست .هدف ناراضی کردن مردم است
قندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
رشد بورس به شکل منطقی بعد از مدت ها منفی بودن بازار بایستی رقم بخورد بایستی توجه به سهام شرکتهایی که سالها از رشد بی نصیب بودند نیز گردد (موسسه اعتباری توسعه وشیشه ابگینه وسیمان لار سبزوار والومتک شکر شاهرود وسرب روی و.........)
وايز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
توي بورس اتفاقي نيفتاده فقط حباباش تركيده
شما هم بهتره پولاتونو توي كاراي توليدي صرف كنيد
وايز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۵
توي بورس اتفاقي نيفتاده فقط حباباش تركيده
شما هم بهتره پولاتونو توي كاراي توليدي صرف كنيد