بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر : ۱۵۳۴۵۵

مقامات آمریکایی فعالیت بورس نیویورک را متوقف ساختند
كد مطلب:42074
تاریخ انتشار:2 شهریور 1394 ساعت 17:32

چکیده: با به صدا درآمدن زنگهای خطر در بازارهای جهانی و سقوط ارزش سهام در بورسهای اروپا و آمریکا، مقامات آمریکایی مجبور شدند معاملات آتی در بورس نیویورک را امروز متوقف نمایند

ارانیکو: با کاهش نزدیک به 9 درصدی ارزش سهام در چین طی روز دوشنبه، همراه با کاهش ارزش برابری دلار و تنزل بهای کالاها، زنگ‌های خطر در بازارها در سرتاسر جهان به صدا درآمده و موجب وحشت سرمایه‌گذاران گردیده است. سقوط ارزش سهام در بازارهای اروپا که اکنون به بازار آمریکا نیز سرایت نموده، مقامات آمریکایی را مجبور ساخت تا کلیه معاملات آتی در بورس نیویورک را طی روز دو شنبه 24 اگوست به حالت تعلیق در بیاورند.

به گزارشارانیکو، با ادامه روند کاهش ارزش سهام در چین، که اکنون بنظر می‌رسد از کنترل خارج شده است، ارزش سهام اروپایی در بورس‌های این قاره تا 4 درصد تنزل یافته و انتظار می‌رفت که این روند به بازار سهام در آمریکا نیز گسترش یابد.

در بازار نیویورک تشدید نگرانی نسبت به سلامت وضعیت اقتصادی چین موجب گردید تا شاخص داو جونز 600 واحد کاهش یابد. در بازارهای اروپایی نیز شاخص FTSEurofirst 300 در اوایل وقت معاملات بورس لندن با 3 درصد کاهش روبرو شد و تمامی بورس‌های اروپایی نیز شاهد کاهشی به همین میزان بودند. از ابتدای ماه اگوست تاکنون بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش سهام در بورس لندن کاسته شده است.

تحولات اخیر باعث نگرانی شدید سرمایه‌گذاران شده و آنها به فروش سهام خود روی آورده‌اند. به گفته آقای مایکل وویشنچک، از کارگزاران شرکت آلمانی Lampe Asset که مدیریت بیش از 7 میلیارد دلار سهام را در اختیار دارد: « به نظر می‌رسد همه درصدد فروش برآمده و دچار وحشت شده‌اند. اکنون دیگر هیچ گونه انتخاب و یا اقدام معقولی وجود ندارد. آمریکایی‌ها نیز به روند فروش اروپایی‌ها خواهند پیوست.»

از هنگام کاهش ارزش «یوآن» توسط دولت چین در تاریخ 11 اگوست تا کنون بیش از 5 تریلیون دلار از ارزش سهام در بازارهای جهانی از بین رفته و نگرانی نسبت به تعمیق بحران اقتصادی چین بیش از حد پیش‌بینی شده، افزایش یافته است. این روند اکنون این نگرانی را بوجود آورده که آیا توان اقتصاد جهانی در حدی است که افزایش نرخهای بهره از سوی آمریکا را تحمل نماید یا خیر.

به استثناء سه شرکت، ارزش سهام تمامی شرکتهای در شاخص بورس Stoxx Europe 600 کاهش یافته و موجب تنزل شاخص کلی به میزان 4.6 درصد گردیده است. در آلمان شاخص DAX 4.4 درصد کاهش یافته که به این ترتیب میزان کاهش آن از ماه آوریل تاکنون به 20 درصد بالغ گردیده است.

همچنین شاخص S&P-500 نیز با 2.8 درصد کاهش روبرو شده و ارزش سهام شرکتهای معتبری نظیر «اَپل» و «Netflix» نیز در اولین ساعات معاملات بورس نیویورک با 4 درصد کاهش روبرو شده‌است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
آمریکایی ها و اروپایی ها و چینی ها آدم هستند و ما نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4 درصد و 20 درصد افت هستند ولی 50 تا 75 درصد کاهش قیمت و ضرر ایرانی ها افت نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
مگر ما که الان نزدیک دوساله داریم سختی میکشیم و همگی از پرتو توجهات وزرای محترم دولت تدبیر و امید دچار ناراحتی اعصاب و روان و طپش قلب شده ایم چکارتونستیم بکنیم ؟ هیچ .حالانوبت اروپائیاو آمریکائیاست که دربدر بدنبال یکی مثل طیب نیا برای نجات خودشون بگردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
خدا کند بورس امریکا از هم بپاشد تا دیگر اوباما با دولت ایران دست دوستی ندهد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
موقعی که تمام بازارها رشد میکردند بازار ما داشت با کله سقوط میکرد حالا هم که همه دارند سقوط میکنند به احتمال زیاد مقامات سازمان بورس میگند بورس تو کل دنیا نزولی شده شما اونوقت چطور توقع دارید تو ایران صعودی بشه.
وای بر مقاماتی که اندیشه ای جز فقر و نابودی برای مردمانشان ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
جناب آقای طیب نیا لطفا یاد بگیر واسه سهامداراشون په ارزشی قائلند .4 درصد افت .اینجا 70 درصد سرمایه ما از بین رفت و فقط دروغ شنیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
اگر این اقایان خودمون اونجا بودند انقدر که دلسوز هستند

کاری می کردند که همه بدبخت تر بشن
و 800 درصد سقوط کنه .

و البته تهش یه مقدار کوچولویی مثل 10 هزار میلیارد واسه اختلاس بمونه .

و یه مقدار کم دیگه مثل 100 هزار میلیارد برای کشور های دوست و برادرشون تا سر برج بیان حقوقشون رو ببرن !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
با دادن ضرر هنگفت در بورس یاد گرفتم که این دولت تدبیر و امید ! مطلقا" به فکر مردم نیست والا قحط الرجال که نیست طیب نیا نه یکی دیگه , شاید دیگری بتواند بهتر عمل کند .