بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر : ۱۵۳۶۰۳

به گزارش تابناک، پیش بینی شده است که افزایش 4 /2 میلیارد نفری جمعیت، تلاش برای ریشه کن کردن فقر و نابرابری و گرسنگی را دشوار خواهد ساخت و فشار مضاعفی بر سیستم بهداشت و آموزش وپرورش خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، بر پایه آخرین پیش بینی های سازمان ملل متحد، با وجود کاهش مداوم در نرخ رشد جمعیت، افزایش جمعیت زمین تا سال 2050 از 3/ 7 میلیارد نفر به 7/ 9 میلیارد نفر، امری تقریبا اجتناب ناپذبر است.

نرخ رشد جمعیت جهان در ده سال گذشته، سالانه 24 /1 درصد بوده و امروزه این درصد تا میزان 18 /1 کاهش یافته است ـ  تقریبا سالانه 83 میلیون نفر بیشتر ـ  نرخ رشد تولیدی که در اواخر دهه 1960 به اوج خود رسید، از سال 1970 به طور پیوسته در حال کاهش است.

گزارش سازمان ملل متحد نمایانگر کاهش نرخ زاد و ولد جهانی است که به طور متوسط تعداد کودکان متولد شده یک زن در طول عمر اوست، حتی در افریقا که این نرخ بالاترین نرخ جهان است. با وجود این، کاهش نرخ رشد جمعیت از کشورهایی شروع می شود که جمعیت زیادی دارند؛ کشورهای که در آنها زاد و ولد بسیاری صورت می گیرد.

این گزارش همچنین نشان می دهد افریقا به تنهایی در 35 سال آینده بیش از نیمی از رشد جمعیت جهان را از آن خود خواهد کرد، در طول این دوره جمعیت 28 کشور از کشورهای این قاره دو برابر خواهد شد...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
متاسفانه افزایش جمعیت افریقا به زیان ما خواهد بود مگر اینکه بتوانیم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.اکثر کشورهای پر جمعیت افریقا نظیر نیجریه که در حال حاضر 180 میلیون نفر جمعیت دارد وابسته به رژیم صهیونیستی هستند.کشور مصر و سودان هم همین طور.