بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر : ۱۵۳۶۵۸
یک خبرگزاری روسی مدعی شد روسیه و ایران بر سر «قیمت» سامانه موشکی اس 300 به اختلاف رسیده‌اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از اینترفاکس، ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس 300 را با ارزش قرارداد سال 2007 امضا کند. ارزش قرارداد سال 2007 حدود یک میلیارد دلار بود. این در حالی است که روسیه به ایران پیشنهاد داده به جای خرید سامانه موشکی «اس 300 بی‌ام‌او»، سیستم‌های مدرن‌تر موسوم به «اس 300 وی 4» (آنتی 2500) را به ایران بفروشد.

بنابراین گزارش، روسیه تأکید کرده  سامانه موشکی اس 300 دیگر ساخته نمی‌شود، به همین دلیل در نظر دارد با افزایش ارزش قرارداد سیستم‌های موشکی قوی‌تری را به ایران بفروشد. ریاست جمهوری روسیه آوریل گذشته ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران را رفع کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
جمهوری آذربایجان در مصاحبه با "مقصود اسعدی سامانی" دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران نظر او را درباره احتمال خرید هواپیماهای روسی از جانب ایران جویا شده است. این مقام ایرانی در بخش حمل و نقل هوایی ضمن نامحتمل‌دانستن این موضوع افزوده است:"شرکت‌های ایرانی به دنبال خرید محصولات "ایرباس" و "بوئینگ" هستند.

یکی از مقام‌های رسمی ایران اعلام کرده که بعید است خطوط هوایی ایران خواستار خرید هواپیماهای مسافربری از روسیه باشند و این تصمیم با توجه به خاطرات تلخ پیش آمده بر اثر سوانح هوایی روی داده با هواپیماهای روسی در خاک ایران اتخاذ خواهد شد.
نیکمنشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
لعنت به روسیه