بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

واکنش بازار به اعلام نظر کنگره چه خواهد بود؟

در رابطه با افت قیمت سهام شرکت های فعال در بازار بورس می توان گفت، که بسیاری از شرکتها در یک کانال خنثی به صورت سینوسی در حال حرکتند و در حال حاضر اکثر آنها در محدوده کف قیمتی قرار گرفته اند و با توجه به رفتار گذشته، پتانسیل برگشت قیمت وجود دارد.
کد خبر : ۱۵۳۷۳۹
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به نوسان قیمت سهام در بازار سرمایه و روند نزولی آن طی هفته گذشته شاهد افت بیش از 1000 واحدی شاخص کل بورس بودیم و این نوسانات در حالی است که درحال نزدیک شدن به اعلام نظر و نتیجه نهایی کنگره آمریکا در رابطه با مذاکرات ایران و گروه 1+5 هستیم.

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان نوین نگر آسیا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در این رابطه گفت: در رابطه با افت قیمت سهام شرکت های فعال در بازار بورس می توان گفت، که بسیاری از شرکتها در یک کانال خنثی به صورت سینوسی در حال حرکتند و در حال حاضر اکثر آنها در محدوده کف قیمتی قرار گرفته اند و با توجه به رفتار گذشته، پتانسیل برگشت قیمت وجود دارد.

علی قاسم نژاد در ادامه افزود: اما از لحاظ بنیادی، اقتصاد کشور و بالطبع صنایع و شرکت های فعال در بازار همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کنند چرا که هنوز تحریم های بین المللی لغو نشده و علاوه بر آن شاهد افت قیمت های جهانی کالا در بازار های بین الملی هستیم. با توجه به اینکه 52 درصد بازار سرمایه به طور مستقیم از قیمتهای جهانی آسیب می بییند در نتیجه نمی توان در این شرایط حداقل انتظار واکنش مثبت را از آنها داشت. اگر این شرایط بحران اقتصادی به طول بیانجامد و پایدار گردد به طوریکه بیش از این آثارشان را در گزارشهای مالی آتی شرکتها بگذارد، شرایط بورس ایران (حداقل برای این 52 درصد) بیش از آنچه که در حال حاضر وجود دارد بدتر خواهد شد. اما نکته مثبتی که در شرایط فعلی وجود دارد اعلام نظر کنگره آمریکا در رابطه با بحث هسته ای است که به نظر می رسد تاکنون بازار سرمابه نسبت به این موضوع واکنش جدی از خود بروز نداده و شاید این بهانه ای برای یک رشد نوسانی در روزهای آتی باشد.

عضو هیئت مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا تأکید کرد: با توجه به رفتار اخیر بازار اینطور به نظر می رسد حتی اگر در 23 تیرماه توافق نهایی صورت می گرفت و دیگر نیازی به تایید کنگره نبود، باز هم بازار روند نزولی در پیش می گرفت، لذا بایستی واقع بین بود و انتظار واکنش مثبت شدید از بازار بعد از اعلام رسمی توافق را نباید داشت به خصوص اگر قبل از آن به استقبال رفته باشد. به نظر می رسد بازار سرمایه هم راستا با سایر بازارها، منتظر تأثیر واقعی رفع تحریم های بین المللی بر اقتصاد کشور است و تا زمانیکه این مهم اتفاق نیافتد رفتار خنثی سینوسی خود را ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه در رابطه با پیش بینی وضعیت کلی بورس گفت: به نظر من بازار سرمایه کشور تا پایان سال، روند خنثی ای خواهد داشت اما در سال 1395 با بازگشایی سوئیفت بانکی و ورود سرمایه و سرمایه گذاران خارجی از این طریق به کشور، امید است که شاهد رشد پایدار در اقتصاد و بازار سرمایه باشیم البته در صورت برگشت رو به بالای قیمت های جهانی، مشابه اتفاقی که در سالهای 87 و 88 افتاد، می تواند این مهم شدت یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
واکنش بازار به پذیرش کنگره دقیقا همان واکنشی خواهد بود که به تفاهم هسته ای داشت .
پارسی
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
تا روز رای گیری (حکم لازم)حضرات نوسانگیر 20%رشد خواهد بود بعدنتیجه چه مثبت چه منفی ریزش 25%را خواهیم دید
ناشناس
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰
اگه جواب کنگره مثبت باشه بازار منفی میشه اگه منفی باشه منفی تر میشه پس مثبتی در مار نیست !!!!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
ایشون هم خودشون میدونند بازار اگر در سال 85 رشد کند نه بخاطر رفع تحریمها بلکه تنها بخاطر اینکه سال ایندش انتخاب ریاست جمهوری است دقیقا همون کاری که اقای احمدی نژآد انجام دادند.امیدوارم سهامداران عزیز زجر این روزهای خود را فراموش نکنند
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
جناب کارشناس بازار سرمایه
مادامی که سود بانکی بین 20 تا 30 درصد ( برای ارقام بالاتر از 1 میلیارد البته بالاتر هم هست ) هست خبری از رشد در بورس نخواهد بود . کدام سرمایه گذاری 25 درصد سود تضمینی رو میگذاره و میاد توو بورس برای بهترین پی ای حدود 4 یعنی 25 درصد با توجه به سیاست تقسیم سود شرکت و تاخیر پرداخت سود تقسیمی , سرمایه گذاری کنه ؟ دولت هم قربونش برم شرکتهای زیان ده رو توو بلوای سال 92 توو بورس آب کرده و به پول نزدیک نمود و الان هیچ نیازی به هیجان در بورس ندارد .اتفاقا بسیار نیاز به جذب نقدینگی موجود در جامعه توسط بانکها وجود دارد . یعنی بورس بی بورس تا اول 96
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
دیگر پولی دست مردم نمانده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
والله تا الان ديگه 34 رای اوباما برای وتو تامین شده و مگه کسی دیگه خیلی ساده لوح باشه که نگران این موضوع باشه.
مونا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
فقط تکنیکالی حرکت کنید تا برنده باشید تا زمانی که گوشتون به اخبار باشه براتون خبر سازی میشه وباید فاتحه سرمایتون رو بخونید