بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر : ۱۵۳۷۴۵

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، آن‌طور که مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد، در جلسه مشترک کمیسیون صنعت و معدن مجلس با مدیران عامل خودروسازی و مسوولان بانک مرکزی، آنها (مدیران‌عامل ایران خودرو و سایپا) دو پیشنهاد را برای تامین مالی شرکت‌های خود، به رئیس‌کل بانک مرکزی ارائه کرده‌اند. به گفته هاشم یکه‌زارع، پیشنهاد اول این بوده که بانک مرکزی وام و تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار دهد تا آنها بتوانند به توسعه محصول و افزایش کیفیت بپردازند؛ در واقع خودروسازان عنوان کرده‌اند که توسعه محصول و بالا بردن کیفیت، هزینه دارد و سیستم بانکی ایران نیز باید مانند سایر کشورهای صاحب صنعت خودرو، وام و تسهیلات لازم را در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار دهد.

مدیرعامل ایران خودرو اما فعال کردن وام خودرو را پیشنهاد دوم خودروسازان به بانک مرکزی عنوان کرد و گفت:ما به مسوولان بانک مرکزی گفتیم حالا که به خودروسازان وام نمی‌دهید، حداقل وام خودرو را فعال کنید تا قدرت خرید مشتریان بالا برود. اشاره یکه‌زارع به وام 15 میلیون تومانی خودرو است که چند ماه پیش در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و قرار شد با نرخ سود 21 درصد در اختیار مشتریان قرار گیرد. اگرچه گمان می‌رفت وام موردنظر بتواند به واسطه افزایش قدرت خرید مشتریان، تا حدی رکود بازار خودرو را بشکند، اما هرچه زمان گذشت، نه تنها رکود کم نشد، بلکه مشتریان بیشتر و بیشتر، بازار را تحریم کردند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهنام
ROMANIA
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
تصمیم ملت ایران برای نخریدن خودروی داخلی قطعی است...خودروی بی کیفیت داخلی در شان ما مردم ایران نیست
ناشناس
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
ملت!!!!!!!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
چرا هضم اینکه شعور مردم بالا رفته و دیگه نمیخواهند محصولات اینا رو بخرند براشون اینقدر سخته واقعا و چرا بصورت مستقیم و یا مثل این متن بصورت غیر مستقیم و با فرافکنی میخواهند عنوان کنند که به خاطر عدم قدرت خرید مشتریه که محصولاتشون فروش نمیره من موندم.
بهنام
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
تصمیم ملت ایران برای نخریدن خودروی داخلی قطعی است...خودروی بی کیفیت داخلی در شان ما مردم ایران نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
تا حالا پول فرغوناتونو پیشا پیش میگرفتید ، با چندین برابر قیمت تمام شده میفروختید، خدمات پس از فروش کشک،ریخت و پاش و..... شدید این !!!
شما اگه کاری میتونستید بکنید تو همین 35 سال که همه جوره از طرف دولت و ملت حمایت میشدید، میکردید.
الکی حرف نزنید ، تعطیل کنید و برید .....
يكي از ملت ايران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
من كه يكي از ملت ايرانم تا ديروز الاغ سوار ميشدم و الان خودروهاي توليد داخل رو نمي پسندم چون تازه به دوران رسيده ام. از خر پياده شده ام و سوار پورشه شده ام.حامي كمپين خودرو صفر نخريد تهيه شده توسط وارد كنندگان خودروهاي چينيم و كاري هم به صدها هزار نان خور صنعت خودرو كه اتفاقا آنها هم جزئي از ملت ايرانند ندارم و چون بازي رو دوست دارم برخي ها زود بازيم ميدن خودم هم خبر ندارم.
شهرام
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
دوست عزيز شما كه اينقدر به فكر نان خورهاي ايران خودرو و سايپا هستيد آيا شده تا بحال به فكر هزاران طفل معصوم و خانواده اي باشيد كه بواسطه بي كيفيت بودن خودروهاي داخلي يا نان آور خانوادشون و يا عزيزانشان را از دست داده اند و الان نان آوري ندارند. يك طرفه به قاضي نرويد. الان در صحنه رقابت به فكر ماشين هاي بالاتر از 8 ايربگ هستند ولي ما هنوز در بحث خريدن قسطي ماشين هاي بي كيفت و قطعات چيني. ما عقل داريم و به شعور كسي هم توهين نميكنيم. شما مراقب باشيد بازي نخوريد. يا علي
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
ملت در این کمپینک نخریدن خودرو ثابت کرد که میتوانند جلوی زیادی خواهی خودرو سازان رابگیرد وتا رسیدن قیمت واقعی وکیفیت خوب خودرو نخواهد خرید