بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر : ۱۵۳۸۲۳

رسانه‌های دولتی چین امروز (دوشنبه) گزارش دادند، اخیرا در کمپین چین علیه شایعات آنلاین افرادی از جمله کسانی که در مورد تعداد کشته شدگان در انفجارهای تیانجین آمار کاذبی را منتشر کرده‌اند و افرادی که ادعا می‌کنند مردی به خاطر مشکلات بازار بورس این کشور دست به خودکشی زده، تنبیه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس اطلاعات وزارت امنیت عمومی 197 تن در کمپینی ویژه تنبیه شده‌اند.

مقامات در دو سال گذشته با اعلام اینکه رفتارهای غیراخلاقی و ناشایست آنلاین باید کاملا از میان برداشته شود، کمپینی را علیه شایعه پراکنی در اینترنت چین به راه انداخته‌اند.

منتقدان می‌گویند، این کمپین همچنین قصد دارد انتقادات از حزب حاکم کمونیست را سرکوب کند.

وزارت امنیت عمومی اعلام کرد، در تازه‌ترین اقدام این کمپین حساب‌ کاربری آنلاین 165 تن مسدود شد.

در بین شایعات منتشر شده آمده است که یک مرد به خاطر سقوط بازار بورس چین در پکن خودکشی کرده و دست کم 1300 تن در انفجارهای تیانجین کشته شدند، تعداد کشته شدگان در انفجارهای 12 اوت سال جاری میلادی در انبارهای مواد شیمیایی خطرناک در این شهر بندری تاکنون 150 تن بوده است.

وزارت امنیت عمومی همچنین گفت، برخی مردم نیز به خاطر اشاعه شایعات فتنه انگیز درباره مراسم قریب الوقوع هفتادومین سالروز پایان جنگ جهانی دوم که چین روز پنج شنبه با یک رژه نظامی بزرگ در سراسر پکن آن را برگزار می‌کند، تنبیه شده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر