بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
در گفتگو با مدیرعامل لیزینگ بانک توسعه تعاون مطرح شد:

رقابتی شدن سود شرکت های لیزینگی چه تأثیری بر وضعیت سودآوری آنها اعمال می کند؟

بانک مرکزی به جای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان در نظر دارند تا اقدام به رقابتی کردن نرخ سود لیزینگ ها کنند تا شرکت های لیزینگ فعال تر شوند و در زمینه گسترش تسهیلات اموال منقول و غیرمنقول فعالیت کنند.
کد خبر : ۱۵۳۸۵۰
نویسنده :
جمشیدی
معاون نظارتی بانکی مرکزی طی یک شنبه هفته جاری در همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که نرخ سود فعلی برای شرکت های لیزینگ شکننده است و با این شرایط لیزینگ ها تعطیل یا ورشکسته خواهند شد. از این رو بر اساس گزارشی که بزودی بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار ارائه می کند برخی محدودیت های لیزینگ ها برداشته و نرخ سود رقابتی می شود. حال این سوال مطرح می شود که رقابتی شدن نرخ سود شرکت های لیزینگ چه تأثیری بر وضعیت عملکرد این مجموعه ها در پی خواهد داشت.

در همین ارتباط، مدیرعامل لیزینگ بانک توسعه تعاون در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: رقابتی شدن نرخ سود شرکت های لیزینگی اثر با اهمیتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه ها اعمال نمی کند و تنها موجب پایین آمدن قیمت تمام شده مصرف کنندگان می شود.

علی حاجی کاظم لواسانی افزود: شرکت های لیزینگی همان سودهای قبلی را دریافت می کنند و تغییری در حجم فعالیت ها یا سودآوری آنها ایجاد نمی شود. به نظر می رسد هدف اصلی از اجرای این امر گشایش بازار فروش محصولات باشد تا خودروسازان، تولیدکنندگان کالا و ... بتواند از طریق لیزینگ محصولات خود را به فروش برسانند. چرا که دولت و بانک مرکزی می دانند که اگر منابع مالی را در اختیار تولیدکنندگان به طور مثال خودروسازان قرار دهند، این منابع در محل های دیگری مصرف می شود. حال آنکه مشکل اصلی آنها فروش محصولات است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به جای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان در نظر دارند تا اقدام به رقابتی کردن نرخ سود لیزینگ ها کنند تا شرکت های لیزینگ فعال تر شوند و در زمینه گسترش تسهیلات اموال منقول و غیرمنقول فعالیت کنند.

مدیر عامل سابق شرکت لیزینگ ایرانیان در خاتمه در پاسخ به این سوال که اجرایی شدن این دستور چه تأثیری در حجم فعالیت های شرکت های لیزینگ اعمال می کند، گفت: اعمال اثر حائز اهمیت بر حجم فعالیت ها ناشی از انجام این امر بعید به نظر می رسد؛ چرا که نرخ موثر شرکت های لیزینگ یک عدد مشخصی است.

با این حال این دستورالعمل فعلاً ناشناخته است و به صورت کلی از سوی مقامات مسئول عنوان شده و هنوز هیچ ابلاغیه ای ارائه نگردیده. از این رو به نظر می رسد تا مشخص نشدن ابعاد این دستورالعمل نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
یک حسی می گه بازار باید از امروز کمی صعودشو شروع کند.
محمد متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
.


به نظر بنده بازار در انتهای هفته و اوایل هفته اینده نزولی خواهد بود .

شبندر و شراز در انتظار بازگشایی هستند و مثل یک پتک بالای سر بازار .

بنده هدف شاخص کل رو محدوده 62850 تا 63200 می دونم .

.