بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر : ۱۵۳۸۸۰
صدها مهاجر پس از چند ساعت توقف در مرز مجارستان با قطار وارد وین، پایتخت اتریش شده و بسیاری از آنها فورا سوار قطارهایی به مقصد آلمان شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ در پی کشف اجساد 71 نفر در کامیونی در اتریش، این کشور هم بازرسی از اتومبیل‌های در حال ورود از مجارستان را افزایش داده است. پنج نفر در ارتباط با آن حادثه دستگیر شده‌اند. تصور می‌شود بیشتر افرادی که اجساد آنها پیدا شده، شهروندان سوریه بودند که از جنگ داخلی می‌گریختند.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت کشور اتریش گفت که اگر توافقی در مورد توزیع منصفانه مهاجران به دست آید، بازرسی‌های شدیدتر لازم نخواهد بود. «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان هم گفته است که کشورهای اروپایی باید بار سنگین هجوم شمار زیاد مهاجران را بین خود تقسیم کنند.

روز دوشنبه همچنین هزاران نفر در اتریش طی تظاهراتی خواستار حقوق بهتر برای مهاجران شدند. مقام‌های اتریشی روز دوشنبه اعلام کرده بودند قطارهایی را که از بوداپست به طرف وین می‌رفتند، متوقف کردند و گفتند هر کسی را که در مجارستان درخواست پناهندگی کرده باشد برمی‌گردانند. اما معلوم نیست چنین اتفاقی افتاده باشد. شرکت خط آهن اتریش گفت مسیر بوداپست به دلیل جمعیت زیاد مسافران مختل شده است.

بنابر این گزارش، شمار مهاجرانی که در ماه ژوئیه به مرزهای اروپا رسیدند 107 هزار و 500 نفر بود که یک رکورد به حساب می آید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
منم میاااااااااااااااااااااااام......